Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Skal på hjelpemiddel messe i slutten av mnd og må ha med en liten tass på 3,5 år. (lillebror) det er ca 2 timer hver vei og mamma kommer opp til oss med han først ( det tar ca 1,5 time) så det blir masse kjøring for han. Derfor trenger jeg none tips ang hva man kan gjøre/ha med for å korte ned turen litt. det jeg har tenkt på hittil er: - cd - vannflaske - skilpadde-puten eh.. ja, der stoppa det gitt. Noen tips?
Carrot Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Eh - syns du snakket om langtur jeg da vi hadde med vår minste på tur nordover vi - kjørte 130 mil hver vei ( 18 timer effektiv kjøring - to døgn i bil med pauser og overnatting) og det gikk da bra - når de er såpass små sover de lett i bil... ellers er det smart å ta litt pauser i kjøringen og bevege seg litt etter noen timer - men en unge på 3 år klarer lett to timer i bil altså.. Og jo flere aktiviteter jo lettere bilsyk - og det er jo ikke noe hyggelig.. tror jeg ville satset på musikk barnet kan synge til og eventyr på cd, en bamse som e spesielt god og kanskje ei spesiell leike - noe mer trenger du ikke tror jeg.. Ellers er jo mat i bil tabu for mange - det har vi - så spising skjer utenfor bilen, vann på flaske derimot er viktig. God tur.
Ulrikke Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Synes ikke 3,5 time er spesielt langt jeg da, men vi (og ungene da) kjører 50 mil tur/retur rett som det er. Vi har investert i en dvd-spiller i bilen. Vet ikke om det kan være noe for dere, det er jo et mer "langsiktig" kjøp, da... Men jeg forstår det som om du har en til som er eldre, og da er det jo helt sikkert suksess (men hvis dere ellers aldri kjører mer enn en halvtime i strekk, så er jo poenget borte da...) Ellers er vel lydbøker og barnemusikk en klassiker! Syng med, og prat i vei! For mye aktiviteter i baksetet, ting å se på og drive med osv gjør dem gjerne bare kvalme.
Veslejenta Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 Kan være greit med et stopp på veien for å strekke på beina. Hvis barnet ikke blir lett bilsyk, så kan dere jo kjøpe en is eller en bolle på en bensinstasjon. Er det mye gåing og folk på messa så er gutten antageligvis så sliten at han sovner i bilen på vei hjem.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Jenta vi har med, sovner alltid. Når hun er våken, er cd populært, eller vi snakker og synger sammen.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 hei. den turen du skal på er ikke lang i det hele. Vi har kjørt strekkningen sørlandet-trøndelag mange ganger med mindre barn enn som så. husk drikke thats it
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 En treåring syns ofte det er gøy å være med på tur, forklar hva dere skal og at han skal få være med. Han blir glad han tenker jeg
Gjest Gjest_Nigo-san_* Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Hvis han er av typen som blir lett bilsyk, ville jeg unngått is og bolle, og heller kjøpt noe salt. Og husk tørkerull og plastpose (ugh )!
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 Takk for svar og tips. Han blir heldigvis ikke blisyk. Nei, 2 timer er ikke langt, men når han må kjøre 1,5 time for å komme til oss synes jeg det blir litt langt.. Hadde nok blitt noe annet om han var vandt med å kjøre langt. (blir ca 3,5 time hver vei.. *grøss* gruer meg selv gitt) Får nok ta med byggmester bob bamsen og cd, vannflaske og kanskje kjøpe ei ny bok Koslig å ha med bror på tur egentlig da.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Langt? Vanr til det eller ikke, noen spesielt stor utfordring blir det nok ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå