Gå til innhold

Anbefaling av kennel/hundepensjonat i Trondheim?

Gjest Gjest_Anita_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anita_*

Hei

Vi skal på en ukes ferietur i sommer, men må nok i år sette hunden i kennel.

Er det noen her som kjenner til og kan anbefale kennel/hundepensjonat i trondheimsområdet? Eller like viktig; noen man bør holde seg unna? :forvirret:

Må si jeg er litt skeptisk til å sette hunden i kennel, har aldri gjort det før. Ikke så artig å sette den igjen til fremmede, men må tro på at de er seriøse og tar seg godt av dyrene når de driver pensjonat for dyr :)

Hadde satt veldig pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

målsjøåsen kennel i klæbu! beste kennelen jeg noen gang har vært!!

er ikke spesielt ny, moderne og "fænsy", men her er det mye utegang i store innhegninger. kennelen ligger litt avsides, tett opp mot skogen, langt fra trafikkert vei.

her vanker det mye kos, sist gang jeg hentet hunden min derfra, luktet det parfyme av ham! sier litt om hvor mye kos han hadde fått:)

ekteparet som driver kennelen har drevet med hund lenge, og driver aktivt med fuglehunder, og avler meget gode irsksettere. fantastisk flinke hundefolk dette!

etter jeg hadde hunden min der, kommer jeg ikke til å bruke noen annen kennel!

var strålende fornøyd! :) i tillegg er det ikke dyrt, tror jeg betalte 100 kroner i døgnet eller noe....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Nå kommer jeg ikke på hva den heter, men det er en kennel i Skaun som er veldig bra. De tar godt vare på hundene der , men de vil helst ikke ha Schaferhunder av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Hundevenn

En eldre kennel avsides i klæbu bør du holde deg unna.

Ser noen har svart det luktet parfyme, beklager disse driverne har ikke slikt på seg.

Etter ett opphold på 14 dager luktet vår hund fjøs.

Lufting var det heller dårlig med.

ta en titt før du betemmer deg

Hilsen en dyrevenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_mso_*
En eldre kennel avsides i klæbu bør du holde deg unna.

Ser noen har svart det luktet parfyme, beklager disse driverne har ikke slikt på seg.

Etter ett opphold på 14 dager luktet vår hund fjøs.

Lufting var det heller dårlig med.

ta en titt før du betemmer deg

Hilsen en dyrevenn

Har også hatt hund på denne kennelen i Klæbu, aldri mer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest_aud_*

vil heller ikke anbefale kennelen i Klæbu. Det er noen år siden vi plasserte vår hund der, han ble meget syk etterpå med diare og feber. Anbefaler kennel på Støren, der var det meget bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Astrid Grendstad
vil heller ikke anbefale kennelen i Klæbu. Det er noen år siden vi plasserte vår hund der, han ble meget syk etterpå med diare og feber. Anbefaler kennel på Støren, der var det meget bra

Hei

Jeg anbefaler at du tar kontakt med Målsjøåsen om hundens helseproblematikk. Målsjøåsen Kennel og hundepensjonat har gode rutiner for å håndtere klager fra kunder i ettertid. Har hundene der i mange år og aldri opplevd noe slikt. De lufter hundene tre ganger om dagen når de ikke kan stå i hundegård der de lufter seg selv. Hundene bades også før hjemreise. Før du skriver slikt på nettet anbefaler jeg at du ordener opp på en saklig og voksen måte.

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hater de med dumme komentarer&#3

Hei!

hvor Patetisk går det an å være?!

Denne kennelen er veldig bra og anbefales!

Jeg har hunden min dær hvær gang jeg skal bort, Fordi jeg stoler 100% på de som driver det. Hunden min har vorre dær over 10 ganger og har altig kommet tilbake glad og ny badet.

De som passer på hundene på målsjøåsen hunde pensjonat er veldig flinke og vet hva de holder på med. De har holdt på med kennelen helt siden 1972 og er fast bestemt for at ALLE hundene skal ha det bra.

Til alle de som er uenige med meg, skriv et innlegg da PYSER!!!

Hilsen : en person som hater de andre patetiske og slemme komentarene.

Alle de som støtter denne kennelen og er enige med meg, sier jeg bare Takk og stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av litt da. Det er jo engang sånn at selv det mest veldrevne etablissement vil ha misfornøyde kunder. Kanskje sviktet rutinene? Kanskje er det kunden som har feil? Hvem vet - i alle fall ikke jeg, og heller ikke du. Men det jeg vet er at også disse kundene har rett til å si sin mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Hei!

hvor Patetisk går det an å være?!

Denne kennelen er veldig bra og anbefales!

Jeg har hunden min dær hvær gang jeg skal bort, Fordi jeg stoler 100% på de som driver det. Hunden min har vorre dær over 10 ganger og har altig kommet tilbake glad og ny badet.

De som passer på hundene på målsjøåsen hunde pensjonat er veldig flinke og vet hva de holder på med. De har holdt på med kennelen helt siden 1972 og er fast bestemt for at ALLE hundene skal ha det bra.

Til alle de som er uenige med meg, skriv et innlegg da PYSER!!!

Hilsen : en person som hater de andre patetiske og slemme komentarene.

Alle de som støtter denne kennelen og er enige med meg, sier jeg bare Takk og stå på :)

Det virker nesten som du tar kritikken litt personlig? Jeg har også hørt om folk som har vært misfornøyde med kennelen jeg bruker til min hund, men jeg klikker da ikke bananas på dem av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Grendstad
Nå vet ikke jeg hvilken hund du har, men du kan jo sjekke ut http://hundeferie.moo.no

Jeg tilbyr hundepass for din hund i hjemmemiljø!

Hei

Alle kennler og hundepensjonat i Norge skal være godkjent av mattilsynet, som årilg kommer på inspeksjon. Pass av hund og fasiliteter er nedfelt i dyrevernsloven. I den hjemmles ikke pass i private hjem, som enkelte som driver hundepensjonat tilbyr. I tilegg kaller de seg også hundehotell/hundepensjonat/kennel, per definisjon er de da ikke. Kompetanse til de som passer hunden i private hjem er da ikke sjekket ut eller kontrolert. I tilegg har ikke mattilsynet godkjent de private hjemmene. Hunene kan f. eks. være plassert i en mørk kjeller elller ute i et kaldt skur. Det har jeg selv sett med egne øyne. Så obs ta og sjekk ut godkjenninger, kompetanse og fasiliteter før hunden settes bort. det var ikke en trivelig opplevelse å få igjen en Afgansk Mynde fra en slik plass. fant hunden min bortfloket, i en mørk kjeller uten vindu og med vann i en toalettskål som eneste drikkekar. Dette var en såkalt plassering i et privat hjem hos noen som drev hundepensjonat på den måten.

Guri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...