Gjest Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Har noen som helst tips til hvordan man kan unngå soleksem? Jeg er meget ømfintelig angående sol og har allerede nå, etter kun to dager hvor jeg har gått i skjørt og kanskje vært i sola 2 timer pr dag, fått stooore områder med soleksem bakpå leggen. Og det klør jo noe så grusomt.. Jeg trenger virkelig noen tips, gjerne om hvordan man kan få det til og slutte og klø og.. Vil gjerne kunne få muligheten til og gå i skjørt om sommeren igjen, og overleve en hel sommer uten og måtte klø meg ihjel..
Gjest splæsj Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Ja - ta på deg klær. Og unngå å svette. Det du kan gjøre for å minske plagene, er antihistamin og hydrokortison. Mentholatum lindrer. Saltvann er også gunstig mot soleksem, så ta deg en tur på stranden. Salve mot insektstikk hjelper faktisk også. Mange tåler sola bedre etterhvert.
Brunhilde Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Lavendelolje er bra mot soleksem. Smør litt på før du smører deg med solkrem.
kallamilla Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 Det finnes også solkrem som inneholder stoff som skal motvirke soleksem. Spør på apoteket! Når det er snakk om forebygging altså. Ellers har jeg brukt hydrokortison mot soleksem med stort hell. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Smør deg godt inn med solkrem før du går ut, minst faktor 15. Du må vende huden til sola litt før du er ute i to timer i strekk. Sol deg gjerne maks en halvtime om dagen. Du kan dekke deg til etter 30min om du må være ute. Du kan begynne å ta betakaroten- tilskudd, det hjelper huden til å tåle sola bedre.Du får kjøpt det på helsekosten. En boks koster ca 200 kr, men så varer den i 3mnd og. For å lindre kan du også bruke en kløstillende krem, som foreksempel xylocain. Hydrokortison funker også svært bra, men den bør du bare bruke i korte perioder, da huden kan bli for tynn. Hilsen ei som har vært svært plaget i flere år, men som endelig tåler å sitte litt i sola..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå