Gjest Gjest_englefjes_* Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Hei. Det var ei som spurte meg om en historie som handler om at "de" kommer og henter noen i nabolaget (tror jeg) fordi sånn og sånn... og ingen sier noe, og så kommer "de" og henter flere og flere av ulike grunner, og når de tilslutt kommer etter deg er det ingen som kan stå opp for deg. Tror jeg har hørt samme historie på radio selv. Lenge siden, kan ikke helt huske budskapet. Er det noen som aner hva jeg snakker om?
Svart Katt Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Ja.. :klø: Men kan det være en historie fra noe som hendte under krigen? Altså nazister som hentet jøder og fraktet dem til konsentrasjonsleirer?
Brunhilde Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Jeg lurer på om det kan være et dikt av Martin Niemüller. Niemüller var prest og fredsforkjemper og diktet jeg tenker på kan du finne øverst på denne siden. Når jeg tenker litt videre så kan det jo også være "Du må ikke sove" av Arnulf Øverland. Håper du finner det du leter etter! Endret 12. mai 2006 av Brunhilde
Gjest Gjest_englefjes_* Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Tusen takk for hjelpen! Det Niemüller-diktet var det jeg tenkte det var. Har sendt det til hun som lette etter et lignende dikt nå. Håper det var det hun tenkte på også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå