Amidala Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Er det noen her som har et godt tips til hvordan man blir kvitt stygg lukt i oppvaskmaskinen? Lukten er der både før og etter vask, og er ganske fæl. Oppvaskmaskinen er forøvrig nesten helt ny, og det ligger ingen ting i filteret nedi maskinen. Noen gode råd? Hva gjør jeg galt?
Madammen Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Kanskje du skulle prøve å kjøre maskinen en gang på det høyeste programmet uten noe skitten oppvask inni? Det gjorde jeg og det hjalp hos oss. Det er sjelden jeg bruker det lange, varmeste programmet så det er greit å få skylt igjennom med det av og til. Når jeg først gjør dette bruker jeg Finish oppvaskmaskinrens i kammeret. Bakpå pakken står det faktisk at maskinen burde renses hver 6.-8. uke.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Ta en klut og vask rundt døra. Der blir det ikke rent når maskina går, men det blir varmt og da stinker det hvis det f.eks er noe melkesøl og sånt.
Gjest Sabia Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Finish oppvaskmaskinrens, får man det i dagligvarebutikker eller må man på spesialbutikker? Aldri hørt om, men det vil jeg kjøpe!
LilleBille Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Finish oppvaskmaskinrens, får man det i dagligvarebutikker eller må man på spesialbutikker? Aldri hørt om, men det vil jeg kjøpe! ← Jeg og .. norterer. Har også sett at det er noen som har en sånn "dings" med sitronduft el. hengende i maskinen - noen som vet hvor man får tak i sånne?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Den dingsen med sitronduft er veldig effektiv. Brukte den i den gamle oppvaskmaskinen. Bør fåes kjøpt hos elektro forhandlere. Der oppvaskmaskiner kjøpes. De bør også ha oppvaskmaskin-vask. Har det i den butikken jeg jobber i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå