LilleMy Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Ja, så titter solen skikkelig frem etter en lang vinter og de fleste har vel funnet frem solbrillene..... Så er spørsmålet; holder de mål i år også? Eller er du av typen som kjøper nye hvert år? Kjøper du billige typer, eller spiller pris liten rolle? Bruker du like gjerne H&M's varianter, eller er det Prada, Gucci eller Dior, eller andre designer solbriller som er tingen for deg? Har du noen formening om hva en maxpris for ett par solbriller vil være for deg? Og til sist; Handler du solbrillene hos optiker dersom design variantene, eller har du noen gang kjøpt på nettet? Jeg bare spør, jeg....... Solbriller er gøy......
Leo Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Jeg pleier å unne meg ett par designsolbriller hvert år, men foreløpig bruker jeg Versace-brillene fra i fjor. De er ikke av de mest outrerte, så det ser ut til at de holder mål i år også, men kjenner jeg meg rett faller jeg for fristelsen... Kjøper alltid solbrillene mine hos optiker siden jeg føler at jeg er helt avhengig av å prøve dem før jeg kjøper. Finner jeg imidlertid en modell jeg allerede har prøvd, ser jeg ingenting i veien for å kjøpe dem på nettet. Smerteterskelen går ved ca. 3.000 kroner. Har forresten også et utall billige solbriller liggende rundt omkring siden jeg er fullstendig avhengig av solbriller f.eks. når jeg kjører bil.
Catzy Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Fant noen litt pyntede pilot-briller på H&M i våres, bruker de nesten hele tiden. Har også et par ordentlige Ray-Ban og Chanel, kjøpt i utlandet. Ville ikke kjøpt Chanelene hjemme. Ray-Banene er veldig fine å kjøre bil med, siden de er veldig mørke. Catzy
Søtpotita Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Økonomien min tillet ikkje at eg kjøper designer-solbriller, så eg kjøper hos HM. Er veldig fornøyd med dei to para eg har kjøpt i år (elskar dei store solbrillene som det er så mykje av no). Ønskar meg nokre fine frå Chanel eller Dior, men det får eg ta når eg har månny månny månny Endret 11. mai 2006 av Årolilja
Ginen Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Kjøper sånne billige jeg. Jobbet på en gullsmed i fjor og fikk kjøpe et par kule solbriller på "søster"-butikken med rabatt... Endte opp med å betale 40 kroner... Disse satte jeg meg på, så jeg måtte kjøpe nye Endte opp med et par store brune med strass på fra Glitter. Kjempefornøyd, de dekker halve ansiktet mitt!
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Jeg hadde Chanel før, men pappa klarte å ødelegge de, så fikk nye av han i fjor, fra Dior. De kostet 2800, Chanelbrillene kostet i underkant av 2000. Kjøper alltid hos optiker. Jeg valgte noen som er noenlunde nøytrale, så jeg slipper å bytte hvert år, for da blir det fort dyrt
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Er så heldig at jeg har bursdag i slutten av mai, og derfor får solbriller av sambo i gave hvis jeg ønsker meg det. Og det gjør jeg som regel. I fjor fikk jeg Chanel, som faktisk er veldig klassiske OG fortsatt i salg dette året, så i år vet jeg ikke om jeg skal ønske meg et nytt par eller noe annet.... Men ja, kjøper alltid designer-typen, og det hos optiker.
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har mange solbriller, men favoritten min er chanel solbrillene mine som jeg kjøpte for 2 år siden. De kostet da 2600 kr. Det var et impulskjøp... jeg synes det er helt utrolig at jeg fortsatt har dem, for jeg er ekspert i å sette meg på solbriller og div...
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 Jeg kaster alltid vekk solbrillene mine, får dem ødelagt på jobb eller lignende, så jeg holder meg til billigbriller ala H&M.
Gjest Thalassa Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har kjøpt et par på hennes og mauritz i år, og de er jeg kjempefornøyd med. Hvis jeg skulle kjøpt dyre briller så måtte det ha vært ray ban, briller til å ha på fjellet o.l briller som holder i mange år.
Spirito Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har mine grønne Chanel fra 2002 som jeg ikke har tenkt til å bytte ut. Gress og trær blir så innmari grønt og fint med de på, verden ser helt eventyraktig ut. Jeg elsker dem!
Gjest Thalassa Skrevet 12. mai 2006 #12 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har mine grønne Chanel fra 2002 som jeg ikke har tenkt til å bytte ut. Gress og trær blir så innmari grønt og fint med de på, verden ser helt eventyraktig ut. Jeg elsker dem! ← godt å høre at det finns folk som ikke trenger nye design briller hvert år Blir litt sjokkert over HVOR materialistiske vi nordmenn er blitt noen ganger (inkludert meg selv på visse områder)
Gjest Elfrida Skrevet 12. mai 2006 #13 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har et par Prada solbriller som kostet rundt 1500 for tre år siden. Også har jeg et par Arnette som jeg bruker til sykling, og de har jeg hatt i fem år minst. Jeg har finni ut at hvis jeg kjøper litt dyre solbriller så tar jeg bedre vare på dem. Jeg syns det egentlig er helt uinteressant hva solbrillene koster, men ofte sitter ikke H&M og andre billige solbriller noe godt på meg, det virker som de alle er laget etter samme mal. Når jeg trenger nye solbriller går jeg til en optiker, for der er utvalget et helt annet, så det er en sjanse for at de har noen som passer, pluss at man får noe som er litt mer spesielt enn det alle løper rundt med. Man er jo litt jålete.
Tristessa Skrevet 12. mai 2006 #14 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Jeg pleier alltid å kjøpe bælstygge solbriller på H&M hvert år. Hadde jeg hatt penger, ville jeg kjøpt Dior Aviadior og Ray Bans uten å nøle. Oj, glemte å svare på spørsmålet. Jeg bruker fjorårets pilotbriller i år og, det er null problem. Mista det ene glasset, men klarte å smekke det inn selv. Endret 12. mai 2006 av Tristessa
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2006 #15 Skrevet 12. mai 2006 Jeg skjønner ikke hvordan folk har penger til å kjøpe seg solbriller til kr 3000! Det er ufatterlig mye penger for et par solbriller. Jeg kjøpte meg et par solbriller til kr 2000,- for noen år siden etter at jeg hadde fått en uventet sum med penger. Jeg hadde dårlig samvittighet lenge. Nå har jeg imidlertid solgt dem på Finn.no og erstattet dem med et par kjempegode briller fra HM. Jeg har også kjøpt meg 2 par trendy solbriller fra nettbutikken bademote.no. Nå veksler jeg på solbriller ut i fra humør og klesdrakt... Jeg skal ikke se bort i fra at jeg kjøper meg designersolbriller igjen, men da må jeg finne opp en pengemaskin først...
Beam Skrevet 12. mai 2006 #16 Skrevet 12. mai 2006 Jeg kjøper bare billige solbriller. Nå bruker jeg et par fra H&M som jeg er veldig fornøyd med. Er ikke opphengt i merker i det hele tatt, og ville faktisk vært litt flau dersom jeg hadde eid et par solbriller til flere tusen. For meg er dette noe jeg ikke gidder å bruke så mye penger på, men hver sin smak...
Skyler Skrevet 12. mai 2006 #17 Skrevet 12. mai 2006 Jeg syns det er fullstendig bortkastet å bruke masse penger på solbriller, så jeg kjøper billigvariantene. Max 250,- for solbrillene. Så slipper jeg å bekymre meg for om de får riper, om jeg mister de etc...
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2006 #18 Skrevet 12. mai 2006 Jeg kjøpte meg et par fra H&M for noen uker siden. De er de fineste solbrillene jeg har kommet over.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 12. mai 2006 #19 Skrevet 12. mai 2006 Designer-solbriller er jeg ikke interessert i. Så lenge det er noen solbriller som passer og som ikke dominerer for mye i ansiktet mitt holder det lenge for meg. Jeg har et ganske lite ansikt og hode, så de fleste briller av standardstørrelse er alt for store for meg. Barnesolbriller passer som regel fint. Hadde et par ordinære svarte barnesolbriller i fjor, men de gikk i bosset fordi de knakk, så nå er jeg på jakt etter nye.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #20 Skrevet 12. mai 2006 Er det noen som har prøvd Bella Sole brillene som de reklamerer for på Tv-Shop? Virker greit å ha utskiftbare linser slik at man kan tilpasse brillene etter hva man skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå