Gå til innhold

bordkort - tips

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer enkelt og greit på om noen kreative sjeler her har noen gode forslag til bordkort som jeg kan lage til konfirmant???? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Primula
Skrevet

Hva atenker du på da? Bordkort som er laget av papp og papir eller andre ting som f.eks steiner, glass, lys, tre, figurer osv?

Skrevet

Jeg pleier å lage forsiden på sangheftet el. personlig - gjerne med bilde av konfirmanten sammen med den som skal sitte der.

Evt. bare et bilde av konfirmanten. Gjerne forskjellige for alle sammen.

Skrevet

Da jeg ble konfirmert hadde jeg et eføy blad med en rosa sløyfe på. På bladene skrev jeg navn med gull. Det ble ganske enkelt og pent synes jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

I hobbybutikker, panduro bl.a., får du kjøpt mye gøy.

Spørs hvor kreativt du vil ha det, jeg har et par enkle forslag, da jeg liker enkelt.

1. Du får kjøpt sånne store blad, som er transparente i forskjellige knæsje farger, la det gå igjen i duk/lys farger. Skriv navn på, å legg de oppå asjetten.

2. Kjøp litt stive ark, i en farge som passer, klipp rundt med 'kantesaks', lag enten det standard 'stå på bordet' kortet, fint å skrive kalegrafi, og f.eks lime på en pynte blomst eller stein. I en tøff farge.

Finnes også slike klyper som du setter på bordet og fester kortet til, så det kommer litt høyere opp.

Skrevet

Finnes mye fint å lage. Jeg kjøpte små treskjeer som jeg skrev navnet til gjestene inni og knøt en blå sløyfe rundt skaftet siden det var en gutt som hadde konf. Den andre jeg lagde, kjøpte jeg små seilbåter som jeg skrev navnet til gjestene på seilet til båten. Ble veldig fine begge to :)

Skrevet

Søsteren min laget "bordkortene" selv. Hun malte navnene og litt blomster på hvite eggeglass og laget små blomsteroppsatser oppi dem.. Veldig søte var de...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar!

Har egentlig ikke tenkt ut "sjanger". Ville bare høre om andres gode ideer. Og her var jo mange! :klappe:

Gjest Gjesta
Skrevet

-du har ikke tatt vare på bordkortene fra barnedåpen da...? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...