Gå til innhold

Barnefri sone

Ville du benyttet deg av en barnefri dag på kjøpesentre  

1. 1. Ville du benyttet deg av en barnefri dag på kjøpesentre

• Nei
      21
    • Ja
      17

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er også helt for irettesettelse av barn, egne inkludert, så lenge det gjøres på en ordentlig måte.

Hadde Milla eller andre kalt mitt barn drittunge, skulle de jammen fått hørt det.

Alle barn kan utagere på upassende steder og det er da opp til voksne å rettlede dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg Væren!

Forøvrig har jeg et eksempel fra da jeg hadde med barnevogna opp en rullende rulletrapp og det stod ei gammel dame med gåstol foran meg, som brukte laaang tid på å komme seg bort fra åpningen..angret fælt på at jeg gikk rett bak henne :hoho:

Mirabella

Gjest Brunhilde
Skrevet

Hmmm-det er nesten så jeg angrer på at jeg startet tråden....

Bare så det er sagt: Jeg har barn. Jeg liker barn. Jeg syns det er OK at barn er med på ting! Jeg har mitt barn med meg de fleste steder jeg syns det er greit for barn å være.

Jeg syns diskusjonen har utartet noe - for det var ikke et spørsmål om å stenge kjøpesentre for barn, det var spørsmål om EN barnefri dag i desember....

Jeg kan fremdeles ikke se noe annet enn at det måtte være en velsignelse for mange mennesker (meg inkludert!) :wink:

Skrevet

Er litt enig med PostIt jeg.

Man behøver da ikke bli stemplet som barnehater av den grunn? Eller at man ikke forstår barnas behov for sosialisering og læring? :D

Jeg har flere ganger valgt å gå ut av butikker fordi det enten er kul umulig og komme frem gjennom havet av barnevogner eller fordi flere unger hylskriker i akkurat den høye tonen som skjærer gjennom marg og ben. Regner med at flere enn meg har hørt den tonen??

Jeg synes utrolig synd på foreldrene som strever med å roe barna og jeg synes enda mer synd på ungene som er varme og slitne og må på do.

Likevel så har jeg altså flere ganger forlatt butikker fordi fordi lokalet mest minner om en barnehage. Må da være lov det, - uten å være barnehater??

Men nå har jeg altså funnet løsningen:

Jeg shopper sent! Gjerne etter klokken 20.00! Da er det nærmest fritt for både barnevogner og gåstoler. Vet ikke helt om hvordan det er med bergensere (var det ikke en som ville ungå dem også?? :D ), men det anbefales å prøve!

:briller:

Gjest sexysadie
Skrevet

En barnefri dag????

Nei

Hvorfor?

Fordi barna skal lære seg hvordan vi gjør ting rett og slett!!

Skrevet

Unnskyld meg:

Hvis det er et problem at man EN dag i året ikke får dra på senteret med ungene - da har vi et samfunnsproblem.

Bortsett fra det - jeg tror ikke det er veien å gå - men jeg hadde med glede benyttet meg av en slik dag. Jada - det innrømmer jeg. Og det er ikke pga barna - men pga foreldrene.

Jeg har vært på café og sett unger som har lekt cowboy og apekatter uten at foreldrene har gjort mine til å gidde å snakke med dem. Bortsett fra når en slår seg (og selvsagt gjør de det) - først barne-brannsirenen og så voksen-sirenen med kjefting og hyling for at de ikke "oppførte seg ordentlig" - så har ungene hengt oppned i en halvtime mens mor eller far ikke gadd å se på dem en gang.

Ja, og har jeg barn selv? Neida. Får jeg barn selv, kommer jeg til å dra med meg ungene overalt? Jada - helt sikkert.

Skrevet

Ok, da bestemmer jeg: På nærmeste kjøpesenter blir det barnefritt den 15 desember. :D

Men: Hva skal aldersgrensen være? Hvem skal stå vakt i døra for å sjekke at ikke noen som er for ung kommer inn?

Bare prøver å se debatten fra den praktiske siden nå... :wink:

Skrevet

Problemet er prinsippet!

1. Det ER jo barnefritt HVER DAG på kveldstid!...

2. Dessuten må en vel da også få slippe eldre, fjortiser, utlendinger, bergensere, nordlendinger, Oslofolk..... en dag...?

3. Butikkstanden går aldri med på dette, fordi de ønsker å tjene penger, ikke stenge kunder ute.

Derfor syns jeg hele diskusjonen er absurd.

Skrevet

Å stenge noen ute fordi de er den de er... hva er det i prinsippet? : Diskriminering!

Kan ikke barna bli med kan ikke forelde gå (de som ikek har barnevakt) Man blir da stengt ute...

Skrevet

....men Lasse, da!!! Du kommer stadig og ymter om disse

bergenserne......Any special reason.....????

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Fordi en karikatur av bergensere er at de prater høyt og er ytterst synlige der de er... :wink:

:sjarmor:

Skrevet

:evil: Lasse!! :evil:

nordlendinger

..og hva skal liksom DET bety..?

:blunke: :hoho:

Skrevet

det betyr at eldre nordlendinger med barnebarn på slep og hund ikke får gå på butikken hele uka... hehe

Er halv nordlending selv jeg.... :wink:

Skrevet

De eneste gangene jeg ikke ønsker å se barn på kjøpesenter er når alenemødre velger å gå dit istedetfor å finne på noe annet som er mer nyttig for barna. Kjøpesenter er ingen lekeplass for barna :cry:

Et lite eksempel som er sant; En fireåring skulle begynne i barnehagen for første gang og kom da med følgende utsagn; "Mamma, når jeg er her i bhg, hvem skal være med deg på kjøpesenteret da æ"

Og i bakgrunn av dette så kan jeg være enig i en barnefri dag....

Dette var mine synspunkter :wink:

Skrevet

Man kan ikke ALLTID finne på ting for barna sin skyld...

Noen ganger må de også være med på noe som ikek er gøy for dem...

Men ser hva du mener... Deter bare det at de fleste ikke alltid går på kjøpesenter, men noen ganger må barna også lære å gi litt og ikke bare gjøe det DE har lyst på...

Og de som ikke ORKER unger kan gå når de ikke er der.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hadde Milla eller andre kalt mitt barn drittunge' date=' skulle de jammen fått hørt det.[/quote']

Hva annet ville du kalle en unge som halte og dro i ett dyrt skjerf i Cashmere? Ett dysfunsjonelt malplassert sosialt utilpasset barn med autoritetsforrakt og manglende respekt. Hm, kanskje jeg skal huske på det til neste gang.

Jeg har møtt på foreldre som har bedt meg passe mine egne saker når jeg har bedt barna deres om enten å slutte å dra i saker jeg bærer på, eller å ta klær ned fra stativene og slenge dem på gulvet. Men jeg har ikke trengt å si noe til dem i forsvar for mine egne handlinger, jeg bare ser dem rett inn i øynene, snur meg og går. Mer skal som oftest ikke til for selv å få den dummeste mor til å innse at det er hun som ikke kan kontrollere barnet sitt. Og skulle hun være så korttenkt at hun begynner å hisse seg opp så er det hun som blir den patetiske- ikke meg.

Men jeg oppfordrer alle til enten å komme til butikken med en gang den åpner, eller å stikke innom like før stengetid, da pleier det å være adskillig roligere og du får bedre service i forretningene.

Og netthandel er selvsagt supert :-) Bøker, CD'er, nydelig sengetøy, kosmetikk, spill... mulighetene er mange.

Milla

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Milla, jeg tror virkelig ikke den lille "drittungen" hadde sett forskjell på et cashmere skjerf og et hjemmestrikket et. Jeg tror ikke han med viten og vilje plaget deg. Kanskje han bare ville ha litt oppmerksomhet? Neste gang kan du kanskje spandere et smil og et lite "hei du!", så får du kanskje et smil tilbake? Unger er oppmerksomhetssøkende, vet du.

Og herreminhatt alle dere som skriker opp om at unger hører til i samfunnet, må lære seg å være med på handlesenter, diskriminering.... Det er snakk om én eneste dag! I desember!

Ja takk til en barnefri dag! (Og det sier jeg egentlig mest for barnas skyld.)

Skrevet

Dersom en dame i 30 åra hadde stått og dratt i samme skjerfet som deg, hadde kalt henne drittkjerring da Milla?

Hadde ungen sluppet skjerfet om du hadde sakt: slipp skjerfet, det blir ødelagt; eller: slipp skjerfet, jeg skal se på det! ?? Jeg tror det!

Tror du dette barnet lærte noe annet enn at du (og da muligens andre) synes barnet er en drittunge...?

Tror du barnet lærer å ikke dra i skjerf, eller at voksne er skumle..?

Avsporing, men jeg bare spør.

Skrevet

fraulain Dings:

Poenget er jo prinsippet...

Og unger er borte fra senteret HVER DAG på kvelden...

Så hva er problemet?...

Hva med å be alle røykere holde seg hjemme EN DAG i desember... Tror mange hadde kommet skrikende da... :wink:

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Lasse; Jepp, skjønner poenget (og prinsippet! :wink: )

Men jeg synes fremdeles det hadde vært deilig, og jeg synes fremdeles det er fælt med foreldre som bare må ha alle tre ungene med på tre timer juleshopping på en lørdag formiddag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...