Gå til innhold

Barnefri sone

Ville du benyttet deg av en barnefri dag på kjøpesentre  

1. 1. Ville du benyttet deg av en barnefri dag på kjøpesentre

• Nei
      21
    • Ja
      17

Anbefalte innlegg

Gjest Brunhilde
Skrevet

Vi diskuterer røykfrie soner og mobilfrie soner. Jeg ønsker meg en barnefri sone!

Jeg ønsker at de store handlesentrene kunne ha EN barnefri dag før jul. En dag hvor jeg kunne gå i fred og ro og handle mine ting uten å bli forstyrret av unger som skriker og foreldre som kjefter. En dag hvor jeg kunne slippe å høre gud-vet-hvor-mange etterlysninger av typen "vil mammen til Knoll - eller pappaen til Tott - eller søstra til Ole, broren til Dole eller bestemora til Doffen henvende seg i resepsjonen for å plukke opp det fortapte barn".

Bare EN dag - som kjøpesentrene var reservert for oss voksne...

Det er jo lov å drømme... :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

JA JA JA JA JA!!! Ett evig rungende JA! Jeg kan ikke fordra skrikende snørrunger når jeg skal handle julegaver så jeg forsøker og legge det til litt roligere tider på døgnet, gjerne like etter at butikken har åpnet.

Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre tar med barna på handletur jeg. Det skulle vært innført barnefrie soner nå i førjulstiden.

Milla

Skrevet

På meg høres det ut som det er foreldrefri dag du egentlig

etterlyser :blunke:

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre tar med barna på handletur jeg. Det skulle vært innført barnefrie soner nå i førjulstiden.

Milla

Det er en del ting man først forstår når man har fått barn...

Dersom barn ikke skal være med, må en forelder være hjemme.. Da må en dra ut to turer for at begge skal få kjøpt noe... problemet er forøvrig som oftest foreldrene uansett da... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Å ja. Det høres helt hærlig ut.

Også kaffeterier kunne hadd barnefrie dager en gang i blant.

Men det må tas etter lønningsdag den 12...... :ler:

Gjest Brunhilde
Skrevet
På meg høres det ut som det er foreldrefri dag du egentlig  

etterlyser :blunke:

Kanskje på deg - men jeg mene, skriver og tenker BARNEFRI. (Du vet, når ungene ikke er der er vi foreldre også mye roligere...) :P

Skrevet

Plages ikke så mye med det heller i kjøpesentre og butikker jeg, og noen kafeer er jo nærmest barnefrie allikevel.

Men på TOG!!! JA til barnefrie vogner!! Vi har jo vogner FOR barn, hvorfor ikke uten?

Den evinnerige pipingen fra div. data spill og mobilspill... :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Ja, hipp hurra.

I samme slengen vil jeg gjerne har en eldrefri dag. Det finnes ikke noe mer irriterende en gamle damer som bruker en evighet på å betale. Og så sent som de beveger seg. Irriterende.

Så vil jeg selvfølgelig ha en dag der det er helt forbudt å ha på mobilen, fordi det er så irriterende med ringinga, og ikke minst når folk snakker i telefonen.

Så vil jeg ha en fjortisfri dag. Fnisende fjortisjenter som shopper er pyton. Dessuten blir jeg irritert når de bare må vise magene sine.

Så vil vi ha en dag fri for feite folk, tror kanskje de har en tendens til å lukte litt, og dessuten liker jeg ikke folk uten selvdisiplin, og det har jo ingen feite folk, for da hadde de ikke vært feite.

Så vil jeg ha en blondinefri dag, for de er jo så dumme. Trenger hjelp hele tiden, å legger beslag på betjeninga, for de er så dumme at de ikke finner rette størrelser selv.

Så vil jeg ha en dag fri for bergensere, for de prater så høyt på kafè, og jeg vil helst ha helt fred når jeg har meg en lattè

Så vil jeg ha en dag der alle trege ekspeditører har fri, for jeg HATER trege ekspeditører.

Så vi jeg ha en dag der det er forbudt å gå mange sammen for å handle, for de går på rekke, å da kommer ikke jeg forbi dem.

Så vil jeg ha en dag der ingen får lov å spille på automater i gangene, for det er så harry, og jeg liker ikke harry folk.

Så vil jeg ha en dag der det rett og slett er forbudt å snakke, fordi det støyer.

Jeg tror rett og slett at jeg vil ha en dag der kjøpesenteret er åpent bare for meg, slik at jeg kan handle i fred og ro og nyte meg selv og mine verdier.

Skrevet

:lol::lol: Den var god du Viking!

Men for å holde meg til tema: Jeg kan til en viss grad forstå irrtasjonen. Det ER slitsomt når det vræler unger på alle kanter, og i enkelte tilfeller kunne sikkert foreldrene ha funnet løsninger der avkommet slapp å være med. Ikke for min/andres skyld, men for barnets skyld. Det er ikke så mange småtroll som har stor glede av å være med en stresset forelder på handletur, og ofte blir det varmt og klamt i for tykt tøy (kledt for å være ute, men det er innetemp på senteret). Men, for mange foreldre så finnes det ikke gode alternativer til å ta med ungene.

Jeg vet godt dette, da jeg selv nesten alltid har hatt med meg min gutt. Nå er heldigvis ikke han en av de verste vrælerne. Ble det rabalder pleide jeg å ta ham med på toalettet for å få kjøle seg ned, roe seg uten masse folk omkring, og ta en rolig prat. Det hjalp (nesten) alltid. Dessuten har jeg aversjon mot offentlig kjefting.

Nå er han ni (hjelpe meg det ser så rart ut..ni..!), og overhodet ikke et problem på butikker. Det vil si.. Èn gang har mamman til Snusken blitt ropt opp på høytaleren. Hadde han mistet meg? Neeida.. Han hadde sett en innmari kul leke han måtte vise meg med en gang, og istedet for å tråle de to klesbutikkene han visste jeg var på var hn kreativ og fant en lettere vei... :o Vi tok en prat om den der etterpå.. :ler:

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jeg skjønner at det kan bli vanskelig å håndheve en slik "barnefri" dag, men ærlig talt så synes jeg det hadde vært deilig. Det er bare dumt å sammenlikne det med eldre og fjortiser, de tar ikke halvparten så mye plass som ørtenogfemti barnevogner i én og samme butikk, og det er det som er det største irritasjonsmomentet, i alle fall for meg. Hva folk tenker på som drar med seg barnevogn og gjerne et par eldre søsken på handlesenter i førjulstiden er mer enn hva jeg kan forstå.

Jeg har barn selv, forresten. Når vi skal handle julegaver sammen leverer jeg gutten hos besteforeldre, venner eller barnets tanter/onkler. Hva med barnet da? Det er nesten så jeg vil kalle det mishandling å ta med et barn på timesvis med shopping i et svett og bråkete handlesenter, i stedet for å la barnet kose seg hos en barnevakt.

Skrevet

Supert innl Viking! :wink:

Har man barn er det vanskelig å velgde dem bort, og vi er et samfunn der barn er rimelig nødvendige så...

Hundefri dag, parfymefri dag, fnisefri dag, tyggisfri dag, ..... Vi er et samfunn!

Hva med en dag fri fra intolerante mennesker, og mennsker som synes barn er fortyrrende... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

barn er nødvendige for samfunnet? øh?

jeg hang ikke helt med der altså...

jeg tror det er svært få som drar med seg barn på kjøpesentere for samfunnets skyld..

jeg tror heller ikke folk får barn for samfunnets skyld

barn er noe mange mennesker får av helt egoistiske grunner... og de drar dem med seg rundt f.eks på kjøpesenteret av egoistiske grunner.. selv om det hadde vært bedre for både barnet og for omgivelsene (samfunnet?) om de var et annet sted

dersom det er til samfunnets beste, så skal jeg nok klare å produserer barn jeg også.. men enn så lenge blir det produsert mer enn mange nok (særlig på verdensbasis) uten noen slike selvoppofrelser fra noen..

Skrevet

Sitat:

'og de drar dem med seg rundt f.eks på kjøpesenteret av egoistiske grunner.. '

WHAT????? Av EGOISTISKE grunner...????

Gjest Lottemor
Skrevet

forstår tanken på en barne fri dag på kjøpesentre,men dere som hyger etter dette fordi dere blir så stresset....

Kan dere ikke stoppe opp og tenke på at vis dere blir så stresset bare av å høre dem og se dem så tenk på foreldrene da,hvor stresset er ikke de....

det bør være noe som gjør at dere ikke syntes så innderlig synd i dere selv.....

Mange har ikke noe valg ,må ta med seg barna å handle til jul,har ingen til å se etter barna mens de handler......mang som har det slik....

Jeg har en datter på 2år og hun er i den verste trass alderen,skal ikke sitte stille skal ta på allt og heldst ikke høre på hva jeg sier,jeg er dermed blitt en av mange mødre /foreldere som jogger halvstresset og utslitt gjennom kjøpesentrene for å finne presanger fort og greit....

Men så er det alle disse som ikke har barn som står i veien tar ikke hensyn,kan for all del ikke flytte seg.....

de hjelpe r ikke noe serlig,og dermed var jeg het stresset og npr jeg er stresset blit jentungen stresset og skriker ennda mer.....

nei det er ikke lett å være noen i julekaoset.....og serlig ikke barna...de har jo somregel ikke en anelse hvorfor alle de voksne løper rundt som noen galninger og hvorfoir de må sitte i vognen i mange timer uten å ha gjort noe gale......

For all del lukk ørene,ikke la dere irritere eller gå og handle etter klokken 18 da er det nermere fritt for både barn og eldre....om der bare vil bli kvitt barna er det jo en tanke å gå mens barne hage og barne parkene er åpen og har de fleste ungene der.....

Eller så ønker jeg dere en en så lite stressende som mulig før juls tid :)

Gjest Anonymous
Skrevet

ja egoistiske grunner!!

barnet hadde hatt det bedre et annet sted -garantert!

omgivelsene hadde hatt det bedre uten barnehyl osv

så da er det fordi foreldrene synes det er enklere å dra med barna enn å skaffe barnevakt osv..

hvem andre skulle nå foreldrene gjøre det for..?

og når de gjør det for sin egen del, så må det vel være av EGOISTISKE grunner..

eller? du er klar over at det er nettop i dette med å gjøre det for SIN EGEN DEL at hele begrepet med EGOISME ligger.. Ikke sant?

Gjest Tristessa
Skrevet

Så vil jeg ha en dag fri for bergensere, for de prater så høyt på kafè, og jeg vil helst ha helt fred når jeg har meg en lattè

Og jeg kunne tenkt meg en dag fri fra alle dem som ikke takler bergensere, eller oss andre som snakker dette utsøkte tungemål! :hoho:

Spøk til side, jeg vil mer en gjerne ha fri for barn. Men har funnet ut at det å gå på handletur i beste barne-tv tid funker fint det og, dessverre er bayene der, og de er da barn de og? Har fobi for småbarn, jeg... :roll:

Gjest pulverheksa
Skrevet

Vi må nok bare innse det; Barn er kommet for å bli.

Skrevet

Vet godt hva ordet 'egoisme' innebærer; f.eks. mennesker som vil ha samfunnet skreddersydd etter sine egne behov og får noia hver gang de hører litt ungebråk, er EGOISTER etter min mening.....(hvis du tror alle foreldre drasser rundt på ungene sine bare for moro skyld, tror jeg du får revurdere dine oppfatninger.....)

Gjest Anonymous
Skrevet

nei jeg tror slett ikke at foreldre drasser rundt på ungene for "morro skyld"

meg jeg kan virkelig ikke forstå hvem andre enn seg selv de gjør det for..

og du har forstatt ikke gitt meg et svar på det..

venter i spenning..

er det barnet som synes det er så gøy å sitte hylende i en barnevogn..?

eller er det faktisk foreldrene som velger dette fordi det er den enkleste løsningen for dem?

dersom det IKKE er den enkleste løsningen for foreldrene å ta barna med i butikken, så fatter jeg virkelig ikke hvorfor de ikke velger den enklere løsningen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...