Gjest Hipsters Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Samboeren min sier "Jeg elsker deg" hver gang han går på jobb om morran, jeg sier det tilbake. MEN jeg synes ordene mister sin dybde på en måte når man sier det så ofte. Synes det burde spares litt og brukes i spesielle situasjoner.. Hmmm Hva mener du? Slenger du det ut i tide og utide?
Gjest Shadowlyn Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Jeg sa jeg elsker deg til eksen min hver dag. Synes ikke det mister noen betydning.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Hvis ordene blir brukt ofte så mister de jo sin "kraft" synes jeg. Synes man skal bare si det av og til, spesielle anledning og når det er god stemning.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Vi sier "elsker deg" hver dag, ofte flere ganger om dagen. Synes ikke det mister sin betydning, det har jo litt med hvordan man sier det. Om man bare slenger det ut betyr det jo ikke så mye, men vi ser hverandre i øynene og mener det hver gang.
Gjest LilSweetie Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Mm, jeg synes også at det som betyr noe ikke er hvor ofte man sier det, men om man virkelig føler det hver gang man sier det, eller om man sier det av rutine. Derfor synes jeg ikke det trenger å bli for mye hvis man sier det hver dag, men kanskje dumt å si det på det samme tidspunktet? På den annen side kan det selvsagt gi trygghet, så det er jo opp til dere hva som er viktigst for dere:)
Arkana Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Jeg sier ikke at jeg elsker samboeren min hver dag, jeg synes det er så sterke ord at de vil jeg spare til jeg føler det ekstra sterkt (men jeg elsker ham jo hele tiden selvsagt). Derimot sier jeg at jeg er glad i ham hver dag, og det gjør han også. Synes også at ord kan miste kraft om de sies for ofte. Hadde vi feiret jul eller spist sjokoladekake hver dag hadde det ikke vært så spesielt det heller.
Gjest 1111 Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Jeg sier at jeg er glad i kjæresten min hver dag, men "jeg elsker deg" brukes ikke så ofte, faktisk veldig sjeldent. Dette fordi jeg ikke vil bruke opp ordene.
Gjest -eline- Skrevet 11. mai 2006 #9 Skrevet 11. mai 2006 Jeg sier "jeg elsker deg" til kjæresten min hver dag jeg...føler ikke at ordene blir oppbrukt forde. Bruker det og "jeg er glad i deg" omhverandre vi.
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Jeg syns det mister sin betydning, når du tenker som det du gjør. Blir enkelte aldri fornøyd? Enten sier samboer/ektefelle det for lite, eller så sier de det jaggu meg for mye. Hva er passelig, for dere som klager? For å svare på spørsmålet ditt: Jeg slenger ikke ut "jeg elsker deg" til min mann, men mener det hver gang jeg sier det. Og det er omtrent hver eneste dag.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 For å svare på spørsmålet ditt: Jeg slenger ikke ut "jeg elsker deg" til min mann, men mener det hver gang jeg sier det. Og det er omtrent hver eneste dag. ← Samme her. Og vi har også snakket om det med "kvitteringen" altså at det ikke er nødvendig å svare det samme tilbake hver gang, fordi vi opplever at det kan bli litt kunstig.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. mai 2006 #12 Skrevet 12. mai 2006 Synes man skal bare si det av og til, spesielle anledning og når det er god stemning. ← det er hver dag for oss det! vi sier det stort sett hver dag, eller skriver det i meldinger. når jeg ligger inntil ham om kvelden og virkelig _kjenner_ at jeg elsker ham, klart jeg må si det da!
Gjest BagLady Skrevet 12. mai 2006 #13 Skrevet 12. mai 2006 Vi sier det stort sett hver dag begge to. Men vi sier det ikke i forbifarten, sånn "hei, jeg har kjøpt fiskekaker og brød, og så elsker jeg deg". Vi sier det kanskje når vi går fra hverandre om morgenen, og gir hverandre en klem samtidig eller når vi møtes om kvelden eller når vi legger oss. Nå skal det sies at vi klemmer og koser mye også da, uten at det føles oppbrukt eller klissete.
*Angel* Skrevet 12. mai 2006 #14 Skrevet 12. mai 2006 det er hver dag for oss det! vi sier det stort sett hver dag, eller skriver det i meldinger. når jeg ligger inntil ham om kvelden og virkelig _kjenner_ at jeg elsker ham, klart jeg må si det da! ← Helt enig med deg!! Slik er det for meg også Utrolig god følelse i å si det og høre han si det tilbake
Marikari Skrevet 12. mai 2006 #15 Skrevet 12. mai 2006 det er hver dag for oss det! vi sier det stort sett hver dag, eller skriver det i meldinger. når jeg ligger inntil ham om kvelden og virkelig _kjenner_ at jeg elsker ham, klart jeg må si det da! ← vi også
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #16 Skrevet 12. mai 2006 Samboeren min sier "Jeg elsker deg" hver gang han går på jobb om morran, jeg sier det tilbake. MEN jeg synes ordene mister sin dybde på en måte når man sier det så ofte. Synes det burde spares litt og brukes i spesielle situasjoner.. Hmmm Hva mener du? Slenger du det ut i tide og utide? ← At du har gått lei av dette er vel egentlig bare det første signalet om at det ikke står så bra til lenger med dine følelser. Jeg syns det er mest greit å slutte med dette da den første forelskelsen har lagt seg. Det blir bare dumt når det blir en "mekanisk" ting man sier og gjør. Fordi man ikke vil face hvordan ting har utviklet seg.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #17 Skrevet 12. mai 2006 Jeg syns det er mest greit å slutte med dette da den første forelskelsen har lagt seg. Det blir bare dumt når det blir en "mekanisk" ting man sier og gjør. ← Enig at det ikke bør være en mekanisk handling, men at det har sammenheng med den første forelskelsen er jeg uenig i! Jeg og mannen har vært sammen i snart ti år og sier det fortsatt daglig uten at det er mekanisk!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #18 Skrevet 12. mai 2006 Vi sier det stort sett hver dag og flere ganger for dag, dvs, vi sier "I love you, klumpen" (PS: Han er engelsk, altså! Det er en grunn til at vi snakker, TopModel Norge-språk...) Jeg synes ikke ordene mister sin styrke, for kraften i dem avhenger av hvordan de blir sagt. Til daglig kan uttrykket være ømt som et kjærtegn eller trøstende som en klem. Og når følelsene sprenger på sterkere enn vanlig, så sies ordene med en egen intensitet og øynene glitrer i kjærlighet. Det er ikke vanskelig å skille mellom hverdags-erklæring og fest-erklæring, selv om ordene er de samme.
Gjest LoisLane Skrevet 13. mai 2006 #19 Skrevet 13. mai 2006 Det kan gå lenge mellom hver gang, flere år faktisk. "Glad i" holder i hverdagen, men selv det sier vi sjelden. Vi prøver å vise i handling, framfor i ord. Dessuten blir ordene utrolig rørende da.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #20 Skrevet 13. mai 2006 Dette er jo typisk norsk tankegang: man har bare en viss kvote av "jeg elsker deg" som kan bety nor. Derfor må vi spare på ordene, så de ikke mister sin magiske kraft. Det ender jo med at mange nordmenn aldri sier "jeg elsker deg". Og det er helt uaktuelt å bruke disse ordene, eller "jeg er glad i deg" til andre enn kjæresten. GOde veninner og familie forteller man aldri om sine følelser (dette gjelder for veldig mange!). Tenk hvordan det er i andre land da, feks USA. Mange liker jo ikke å sammenlikne seg med et slikt land, og synes de utvanner "elsker deg"-frasen. Mange i USA sier jo også love you også til venner og familie. Den dagen noen av våre nærmeste dør tror jeg mange angrer på at de ikke var flinkere til å si litt oftere hvor mye vi setter pris på dem. Man skal selvsagt ikke gå rundt hver dag og tenke at man kan miste partner/venner/familie. Men jeg ser ikke noe galt i at man skal kunne si "jeg elsker deg" litt oftere. Det er vel ikke uten grunn vi nordmenn har som rykte å være kalde og lite lidenskapelige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå