Gå til innhold

Effektivisering av posten......

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I dag da jeg var ute og gikk, så jeg rundt omkring tomme postkassestativ.

Jeg begynte å tenke litt på dette.

For en stund siden var det klar tale fra "Posten" at alle postkasser skulle samles på postkassestativ, dette for å effektivigjøre og bedre postgangen.

Alle og enhver "spleiset" på flotte postkassestativ for at det skulle se pent ut og alle postkasser ble samle.

Etter dette føler jeg fortsatt ikke at det har blitt mere effektivt.

Så etter en tid blir denne regelen opphevet, og postkasseeierne tok ned sin postkasse fra stativet og satte dem tilbake på husveggen ol.

En skulle også få refundert det man hadda lagt ut for postkassestativ.

Så nå står det landet runt mange flotte postkassestativ tomme. :roll:

Også postkontorene skulle effektiviseres. På vårt postkontor var det 8 luker, 4 i bruk daglig og 6 i bruk på lørdager. Likevell var det alltid lange køer, spesielt på lørdager.

Etter omrestaureringen var postkontoret blitt til butikk/postkontor. En skranke hvor man kan handle div ting, frimerker osv. Denne skranken har aldri vært betjent de gangene jeg har vært der.

Det ble laget 3 vanlige skranker (5 mindre enn det var før).

Og en kan bare kjøpe frimerker på postkontoret + en kiosk utenom.

Hva er logikken i noe slikt?

Er det dette som kalles effektivisering? Eller er det bare tull?

Hilsen oppgitt Merete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, eg trur ikkje det finnes eit einaste postkontor i heile kommunen no. Bare post i butikk, som ikkje er effektivt.

F.eks.: For ei stund sia hadde vi bestilt ein pakke frå England. Vi fekk beskjed om at denne var sendt, og sjekka posten dei neste dagane, og etterkvart ukene, ingen pakke eller pakkelapp. Så viste det seg at den hadde lie i butikken i to veker, uten at vi hadde fått beskjed om at den var komt.

Veldig effektivt !! Jada :x :evil: GRRRR!!

Det einaste positive med den nye ordninga er at det er lenger opningstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...