Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøre tradisjonell bryllupskake med lukket valnøtt. Er ingen kakemons så vet ikke hvilket fyll som er mest vanlig - og best, ikke minst :kgblunk: ?

Skal ha hvitt marspianlokk. Noen som har noen fine bilder av kaken dere skal ha?

Alle gode forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hvilken kake vi skal ha...og det er to månder igjen, så jeg bør vel få fingern ut...

Vi skal i alle fall lage selv.

Skrevet

Vi skal også ha lukket valnøtt, men det er fordi vi liker den best. Vi skal ikke ha tradisjonell bryllupskake der etasjene står opp på hverandre. vår består av tre hjerteformede kaker i 3 ulike str. den minste er beregnet på brudeparet. vi skal ikke ha figur på, men ekte carla som dekorasjon (blomsten). Når kakene er på bordet står de ved siden av hverandre, bundet sammen av hvitt silkebånd.

Skrevet
Vi skal kjøre tradisjonell bryllupskake med lukket valnøtt. Er ingen kakemons så vet ikke hvilket fyll som er mest vanlig - og best, ikke minst :kgblunk:  ?

Skal ha hvitt marspianlokk. Noen som har noen fine bilder av kaken dere skal ha?

Alle gode forslag mottas med takk!

Vi skal ha marsipankake (hvit marsipan) med fyll av vaniljekrem og krem blandet og friske bringebær. Ligger bilde Her.

Hva er lukket valnøtt? :sjenert:

Skrevet

Lukket valnøtt er vel det samme som marspiankake egentlig tror jeg.

Bløtkakebunn med marspianlokk.

Skrevet
Lukket valnøtt er vel det samme som marspiankake egentlig tror jeg.

Bløtkakebunn med marspianlokk.

Ok :) Det er vel helst mandler marsipan er laget av, men jeg vet at den klassiske er med valnøtt og bringebærkremfyll. Kanskje derfor marsipankake blir kalt for det? :)

Skrevet

Lukket valnøtt er vel den standard marsipankaken med valnøtter, krem og bringebærfyll.

De fleste bakerier har jo den som standard dersom man ikke spesifiserer annen kake.

Gjest Gjest
Skrevet

denne siden finner dere mange bilder av flotte bryllupskaker og også andre. Kanskje dere kan skrive ut et bilde og vise til konditoriet hvis dere finner noe dere liker?

Skrevet (endret)

Sånn så kaka vår ut.

Inni den midterste hadde vi sjokolado og krokan i fyllet, og i de to andre hadde vi bringebærsyltetøy i kremen. Nammmmm!

Endret av Seterjenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...