Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jente22
Skrevet

Kjæresten min ser etter ny romkamerat og ei jente han syntes virka veldig ålreit var på visning i går. I leiligheten han bor i vil de ha hvert sitt soverom, men dele kjøkken og bad. Jeg har sagt at jeg blir litt sjalu av tanken på at han skal bo sammen med ei annen jente, men at jeg selvfølgelig ikke vil lage noe slags problem ut av det uansett. Vi har vært sammen i underkant av et år og har det fint sammen. Saken er bare at jeg føler det blir så "par-aktig" om han og ei jente bor sammen, redd for å plutselig føle meg litt til overs. Jeg hadde ikke følt det ukonfortabelt med ei ny jente om de var tre personer som deler leilighet, og er ikke det at jeg ikke stoler på kjæresten min, men jeg liker likevel ikke tanken på det... Så ja egentlig, hva synes dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser ikke for meg at jeg hadde giddi det nei. Så jeg skjønner deg godt.

Gjest Espera
Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var OK, og jeg hadde sagt jeg ikke syntes det var OK - men avgjørelsen måtte han få ta selv.....

Gjest Gjest
Skrevet

Jaggu er det mye vanskelige folk. Ufattelig at et ærlig forsøk på å finne noen til å dele bokostnadene med, skal gi slike resultater.

Gjest Gitte
Skrevet
Jaggu er det mye vanskelige folk. Ufattelig at et ærlig forsøk på å finne noen til å dele bokostnadene med, skal gi slike resultater.

Hvorfor må han ta ei jente når kjæresten ikke liker det da? Er vel nok av gutter på boligjakt også tenker jeg.

Til ts: jeg syns ikke du er urimelig.

Gjest Gjest
Skrevet

På en måte kan jeg forstå følelsene dine, men på den annen side har jeg selv bodd i kollektiv med gutter uten at det har ført til noe mer. Har du møtt jenta? Kanskje blir du litt mer beroliget hvis du møter henne?

Er det noe alternativ at du flytter inn og deler bokostnadene med ham?

Gjest Jente22*trådstarter*
Skrevet

En som lurte på om det er et alternativ at jeg flytter inn, det er det ikke fordi han ikke føler seg klar til å bli samboer med meg. Det forstår jeg, og det er helt greit. Men smatidig er det litt vondt at ei annen jente kanskje skal bo med han i stedet for meg. Gutten som han bor med nå skal flytte. Det er ikke det at jeg er redd for at det skal bli noe mellom dem, for hvis no sånt skulle skje så kan jo det skje uansett. Men jeg føler at de to blir litt som et par fordet når bare de to bor sammen... men som sagt jeg skal hverken sette foten ned, eller være sur eller vanskelig pga. dette

Gjest Gjest_Marthe
Skrevet
Ja du er for sjalu

Tipper at du er en gutt du tullebukken. :ler::ler:

Du også. :ler::ler::ler:

Hvorfor må han ta ei jente når kjæresten ikke liker det da? Er vel nok av gutter på boligjakt også tenker jeg.

HELT ENIG!!

Herregud, er det så sabla vasnkelig å ta hensyn til kjæresten sin eller?

Jeg forstår deg, trådstarter. Jeg hadde ikke likt det heller.

Lykke til :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg, du er nok mer sjalu enn meg ihvertfall.

På en side så burde det likevel ikke være så forbanna vanskelig for ham å få inn en gutt heller, dersom du virkelig har problemer med at en jente flytter inn. På en annen side vet jeg at jeg hadde blitt sur dersom jeg var i hans situasjon, og følt at du var overkontrollerende og sjalu.

Det er jo uansett ofte begrenset hvor godt man blir kjent selv om man bor sammen. Mulig de kommer til å kose seg ihjel med filmkvelder og delte måltider, men og mulig at det bare blir et "hei" på vei til dassen og "se nå for helvete til å rydde opp etter deg" etc.

Gjest *trådstarter*
Skrevet

EvilLyn:

Å kalle meg overkontrollerende er da å ta litt vel hardt i? Okei jeg har innrømt overfor han at jeg blir litt sjalu av tanken, men som jeg har skrevet to ganger her så har jeg da også sagt at det uansett ikke blir noen sure miner eller at jeg skal lage noe slags problemer. jeg prøver jo ikke å kontrollere han, er bare en situasjon jeg ikke føler meg helt komfortabel med

Skrevet

Nå prøver jeg å tenke motsatt, som om det var jeg som skulle ha en å dele leilighet med. Og det kom til å bli bare to som bodde der.

Dere kan si at damen er sjalu, men jeg kjenner det ville blitt helt feil av meg bare å tenke på at jeg skulle ha valgt bort å bo med den jeg var sammen med for så å bo med en annen mann!

Spesielt når jeg like godt kunne bodd med en kvinne.

Det går faktisk an å ta hensyn når en er i et forhold, evt prøve å kjenne på hvordan det hadde føltes den andre veien. Ikke bare tenke på seg selv og hva en selv vil.

Nå kan det jo hende at kjæresten hennes syntes det hadde vært helt greit at hun ikke ville bo sammen med han, men delte leilighet med en annen mann i stedet......men jeg har mine tvil.

Når jeg ser det for meg blir det litt for intimt. Møtes i undertøyet på vei til badet om morgenen, spise sammen, og alt det andre.....hadde vært noe annet med flere, men som hoverinnlegger sier, det blir litt for paraktig.

Gjest Gjest_Marthe
Skrevet
Nå prøver jeg å tenke motsatt, som om det var jeg som skulle ha en å dele leilighet med. Og det kom til å bli bare to som bodde der.

Dere kan si at damen er sjalu, men jeg kjenner det ville blitt helt feil av meg bare å tenke på at jeg skulle ha valgt bort å bo med den jeg var sammen med for så å bo med en annen mann!

Spesielt når jeg like godt kunne bodd med en kvinne.

Det går faktisk an å ta hensyn når en er i et forhold, evt prøve å kjenne på hvordan det hadde føltes den andre veien. Ikke bare tenke på seg selv og hva en selv vil.Nå kan det jo hende at kjæresten hennes syntes det hadde vært helt greit at hun ikke ville bo sammen med han, men delte leilighet med en annen mann i stedet......men jeg har mine tvil.

Når jeg ser det for meg blir det litt for intimt. Møtes i undertøyet på vei til badet om morgenen, spise sammen, og alt det andre..... hadde vært noe annet med flere,  men som hoverinnlegger sier, det blir litt for paraktig.

HELT ENIG i deg her Nabodama.

:tommel::Nikke:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg hadde likt det, nei...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde helt sikkert ikke likt det, jeg heller - men man kan altså ikke bestemme over kjæresten sin, like lite som han kan bestemme over deg.

Man var i utgangspunktet to fremmede som møttes - det gir ingen rett til å ta kontroll over den andres liv, og man må simpelthen velge å stole på kjæresten sin.

Faller han for henne, så gjør han det - men er han glad i deg og dere har et bra forhold, så går det sikkert bra.

Ellers er det vel ikke sånn at man nødvendigvis faller for alle man møter og blir kjent med heller - gjør du det?

Jeg for min del kunne bodd i et hus med ti menn uten at det hadde ødelagt mine følelser for kjæresten min - om jeg hadde en kjæreste.

og sånn er det vel egentlig for de fleste. Er det ikke det da?

i det øyeblikk man begynner å surre rundt etter andre, så er det enten noe galt i forholdet eller med personen selv.

Skrevet
En som lurte på om det er et alternativ at jeg flytter inn, det er det ikke fordi han ikke føler seg klar til å bli samboer med meg. Det forstår jeg, og det er helt greit. Men smatidig er det litt vondt at ei annen jente kanskje skal bo med han i stedet for meg. Gutten som han bor med nå skal flytte. Det er ikke det at jeg er redd for at det skal bli noe mellom dem, for hvis no sånt skulle skje så kan jo det skje uansett. Men jeg føler at de to blir litt som et par fordet når bare de to bor sammen... men som sagt jeg skal hverken sette foten ned, eller være sur eller vanskelig pga. dette

Nei hadde blitt rasende om kjæresten min ikke kunne flytte sammen med meg, men en vilt fremmed jente kan flytte dit?

Jeg føler med deg, og skjønner deg godt. Jeg tror jeg ville flyttet sammen med en annen gutt som hevn :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Synes ikke du er urimelig.

I utgangspunktet trenger det ikke være noen grunn til å bli sjalu, men jeg er enig i at det ville bli blir litt sært og merkelig om han skulle bo med ei annen dame.

Gjest Gjesta
Skrevet
Synes ikke du er urimelig.

I utgangspunktet trenger det ikke være noen grunn til å bli sjalu, men jeg er enig i at det ville bli  blir litt sært og merkelig om han skulle bo med ei annen dame.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...