Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte
Skrevet

Min kjære skal til syden til sommern. På bursdagen min. Med en kompis.

Jeg er sur, han blir sur og alt blir krøll. Han har aldri gjort noe som tilsier at jeg ikke kan stole på han, og han sier han ikke ville gjort det. Men allikevel vet jeg hvor full han kan bli, spesielt i et land hvor alt er 1/3 av prisen i norge. De skal riktignok til en storby, og ikke på et typisk bade-partysted..

Jeg klarer bare ikke glede meg på hans vegne, og blir potte sur så fort de nevner den turen.

Kan noen banke litt fornuft inn i hodet mitt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du er sjalu. Kort og godt. For at han skal på ferie og ha det genialt glimrende og gøy med kompisen og ikke med deg. Når du må ha det ræva, så skal værsågod han ha det ræva og. For du unner ikke ham å more seg når ikke du kan.

Skjerp deg! Du kan finne på noe annet mens han er borte. Han holder seg i skinnet og tenker like mye på at du kan drikke deg full og møte en odelsgutt fra Arna, som du tenker på han.

Gjest Espera
Skrevet

Nei - for jeg hadde blitt like pottesur selv! ;)

Jeg vil vel egentlig tro reaksjonen din er ganske naturlig jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke du reise på jentetur da? Hvis et forhold ikke har mer tillit mellom dere enn som så, så borger det ikke godt for framtida.

Skrevet

Kan ikke du reise på jentetur?

Både jeg og kjæresten reiser på jente- og gutteturer hver for oss, samtidig som vi feriere sammen også. Jeg trenger i allefall mine jenteturer og hadde blitt skuffa om han hadde blitt sur og ikke unnet meg det.

Synes du skal finne på noe gøy når han er borte istedenfor å sitte å surmule - det gjør bare saken verre enn den er.

Gjest Gitte
Skrevet
Ja, du er sjalu. Kort og godt. For at han skal på ferie og ha  det genialt glimrende og gøy med kompisen og ikke med deg. Når du må ha det ræva, så skal værsågod han ha det ræva og. For du unner ikke ham å more seg når ikke du kan.

Skjerp deg! Du kan finne på noe annet mens han er borte. Han holder seg i skinnet og tenker like mye på at du kan drikke deg full og møte en odelsgutt fra Arna, som du tenker på han.

Ja okey :) Takk for konstruktivt svar :)

Jeg skal forøvrig ikke ha det ræva mens han er borte :)

Nei - for jeg hadde blitt like pottesur selv!  ;)

Jeg vil vel egentlig tro reaksjonen din er ganske naturlig jeg.

Jeg kommer ikke til å be han kutte ut, eller nekte han å dra. Og innerst inne tror jeg ikke han gjør noe galt heller, men alt jeg har hørt om det stedet er bare fyll og sex, og det gjør ikke saken bedre i grunn. Jeg får vel heller ta meg sammen.

Kan ikke du reise på jentetur da? Hvis et forhold ikke har mer tillit mellom dere enn som så, så borger det ikke godt for framtida.

Det er her snakk om aller første gang han noen sinne reiser til syden, og jeg er heller ikke vant med at han reiser bort sånn. Som jeg skrev; han har aldri gitt meg grunn til å ikke stole på han, og innerst inne tror jeg heller ikke han gjør noe galt der. Men for all del, det beste er å konkluderer med at forholdet går til helvete :)

Kan ikke du reise på jentetur?

Både jeg og kjæresten reiser på jente- og gutteturer hver for oss, samtidig som vi feriere sammen også. Jeg trenger i allefall mine jenteturer og hadde blitt skuffa om han hadde blitt sur og ikke unnet meg det.

Synes du skal finne på noe gøy når han er borte istedenfor å sitte å surmule - det gjør bare saken verre enn den er.

Det jeg prøver å forstå er at han ikke har problemer med at jeg reiser bort. For det har jeg gjort. Ikke til syden riktignok. Han er helt rolig og glad på mine vegne, mens jeg er en sur kjerring som ikke klarer å være glad på hans vegne.

Jeg kommer ikke til å sitte å surmule, har jo bursdag :)

Skrevet

Hm vet ikke hva jeg skal si.. Tror jeg ville reagert akkurat som deg, Gitte! Jeg kan nesten kjenne at jeg blir uvel i magen bare ved tanken på elsklingen min på guttetur i syden! Men jeg stoler 100% på ham og vet han han ikke ville gjort noe galt. Vet ikke hvorfor, men jeg vet bare at jeg ville blitt sjalu og snurt om jeg var i dine sko. Og jeg er faktisk egentlig ALDRI sjalu!! Men uansett, la ham ta denne turen og finn på noe morsomt mens han er borte. Lag en skikkelig jentefest på bursdagen din og kos deg. Kanskje er forholdet deres ENDA bedre når han kommer hjem...? :kose:

Gjest Gjesta
Skrevet
Min kjære skal til syden til sommern. På bursdagen min. Med en kompis.

Jeg er sur, han blir sur og alt blir krøll. Han har aldri gjort noe som tilsier at jeg ikke kan stole på han, og han sier han ikke ville gjort det. Men allikevel vet jeg hvor full han kan bli, spesielt i et land hvor alt er 1/3 av prisen i norge. De skal riktignok til en storby, og ikke på et typisk bade-partysted..

Jeg klarer bare ikke glede meg på hans vegne, og blir potte sur så fort de nevner den turen.

Kan noen banke litt fornuft inn i hodet mitt?

Nei. Men jeg kan godt banke litt vett i han.

Gjest Gjest
Skrevet

I slike tilfeller kommer det jeg mener er typisk jentete så klart frem. De reagerer ikke men agerer til situasjonen. Dvs de skaper konflikt der det ikke er noe konflikt i utgangspunktet. Har lest en del av dine innlegg Gitte og har inntrykket av at du og kjæresten ikke er samboende ennå. Jeg hadde stilt meg undrende til hans prioriteringer dersom dere hadde tatt skrittet helt ut men dersom mitt inntrykk er riktig syns jeg ikke du har noe case pdd.

Gjest Gitte
Skrevet
I slike tilfeller kommer det jeg mener er typisk jentete så klart frem. De reagerer ikke men agerer til situasjonen. Dvs de skaper konflikt der det ikke er noe konflikt i utgangspunktet. Har lest en del av dine innlegg Gitte og har inntrykket av at du og kjæresten ikke er samboende ennå. Jeg hadde stilt meg undrende til hans prioriteringer dersom dere hadde tatt skrittet helt ut men dersom mitt inntrykk er riktig syns jeg ikke du har noe case pdd.

Dersom vi var samboere hadde du stilt deg undrende til at han reiste til syden? :klø: Er det så å forstå? Men nei, vi er ikke samboere..

Du har helt rett, jeg skaper konflikt der det ikke er konflikt i utgangspunktet. Han har ikke hatt problemer med at jeg har dratt på tur uten han. Det er derfor det faktisk plager meg at jeg ikke bare kan glede meg på hans vegne.. :sjenert:

Gjest Gitte
Skrevet
Hm vet ikke hva jeg skal si.. Tror jeg ville reagert akkurat som deg, Gitte! Jeg kan nesten kjenne at jeg blir uvel i magen bare ved tanken på elsklingen min på guttetur i syden! Men jeg stoler 100% på ham og vet han han ikke ville gjort noe galt. Vet ikke hvorfor, men jeg vet bare  at jeg ville blitt sjalu og snurt om jeg var i dine sko. Og jeg er faktisk egentlig ALDRI sjalu!! Men uansett, la ham ta denne turen og finn på noe morsomt mens han er borte. Lag en skikkelig jentefest på bursdagen din og kos deg. Kanskje er forholdet deres ENDA bedre når han kommer hjem...? :kose:

Hehe godt å høre at det ikke bare er jeg som er en barnslig drittunge i slike situasjoner :) Jeg skal ha fest på dagen min, men hadde jo håpa at han var der da.. ;) Men men, såklart han får dra. Har jo ikke tenkt å nekte han det..

Gjest Gitte
Skrevet
Nei. Men jeg kan godt banke litt vett i han.

Åh?

Gjest Gjesta
Skrevet
Åh?

Ja jeg syns han er ufin som i tillegg til å reise bort når du syns det er ugreit, topper kaka med å gjøre det på bursdagen din.

Gjest Gitte
Skrevet
Ja jeg syns han er ufin som i tillegg til å reise bort når du syns det er ugreit, topper kaka med å gjøre det på bursdagen din.

Aha.. Ja det er sånn jeg tenker også. Når jeg er sint.

Men fornuften min sier nemlig det at; jeg har reist bort et par ganger uten han sammen med venninner, han har aldri hatt et problem med det. De utsatte også turen til juli fordi jeg har ferie i juni, og da ville han reise på ferie med meg.. Jeg klarer meg fint på bursdagen min uten han så det er jo greit når jeg får tenkt litt på det..

Jeg startet denne tråden litt i kampens hete, var forbanna på han istad fordi jeg nettopp hadde fått vite at han reiser på bursdagen min..

Uff jeg er så jævlig egoistisk at han fortjener no bedre til tider. Stakkars gutt!

Gjest Gitte
Skrevet

For jeg vet jo at jeg aldri kunne vært sammen med noen som ikke lot meg reise på ferie... :sjenert:

Skrevet

Nå er det vel egentlig ikke noe mål i seg selv å absolutt dra på ferie alene om man er et par i et seriøst forhold.

Hvsi det er et kriterie at man MÅ få lov til å dra på ferie uten partneren når man lister opp hva som er viktig i et parforhold, er man på villspor etter min mening.

Det er andre ting som bør veie mye tyngre!

Nå er jo vi mennesker ulike, og selv om han ikke reagerer på at du drar på tur uten ham, så er det sånn han er. Men du trenger ikke å måtte reagere på samme måte. Du har ditt eget reaksjonsmønster, og hvis du reagerer på en slik tur, så har du jo lov til det :)

Og hvis du ikke viser din reaksjon på ting, men heller velger å godta (for man skal jo IKKE være sjalu, det er jo en dødssynd uansett grad :ironi: ), så blir man jo etterhvert mer "dørmatte" enn et selvstendig menneske med egne tanker, reaksjoner og holdninger. Og det er vel heller ikke om å gjøre.

Så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for din reaksjon.

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt så veldig happy hvis kjæresten min dro på guttetur på bursdagen min heller. Men at han burde få dra, ja det burde han. Kunne han ikke bare ventet til dagen etter bursdagen? :klø:

Aner ikke hva han har gjort som gjør at du ikke stoler på han, så mer enn dette kan jeg ikke si.

Gjest gjest1
Skrevet

Du vet, Gitte - man kan aldri forhindre kjæresten sin å være utro hvis han eller hun vil være det. Da må man ha dem i lenke da, og det er vel ikke bra for noen.

Å stole på noen er et valg man må gjøre, og det ser jeg jo at du gjør.

Og vil han være utro, kan han like godt være det her hjemme - det er nok av villige jenter i dette landet - og de fleste forhold starter på arbeidsplassen.

Ikke for å gi deg noja for andre situasjoner også, men for å sette ting litt i perspektiv.

Kos deg på bursdagen din du :klem:

Gjest Gitte
Skrevet
Nå er det vel egentlig ikke noe mål i seg selv å absolutt dra på ferie alene om man er et par i et seriøst forhold.

Hvsi det er et kriterie at man MÅ få lov til å dra på ferie uten partneren når man lister opp hva som er viktig i et parforhold, er man på villspor etter min mening.

Det er andre ting som bør veie mye tyngre!

Det er jo ting som veier tyngre, men for meg er det viktig at ting skal være likt i et forhold, hvis du skjønner. Han "lar" meg reise uten mer styr, mens jeg reagerer veldig på at han skal dra. Min reaksjon er så sterk fordi det er syden hvor man innbiller seg at ting er litt villere enn her hjemme... Men såklart, han kan like gjerne være utro i drøbak som i syden..

Nå er jo vi mennesker ulike, og selv om han ikke reagerer på at du drar på tur uten ham, så er det sånn han er. Men du trenger ikke å måtte reagere på samme måte. Du har ditt eget reaksjonsmønster, og hvis du reagerer på en slik tur, så har du jo lov til det :)

Og hvis du ikke viser din reaksjon på ting, men heller velger å godta (for man skal jo IKKE være sjalu, det er jo en dødssynd uansett grad  :ironi: ), så blir man jo etterhvert mer "dørmatte" enn et selvstendig menneske med egne tanker, reaksjoner og holdninger. Og det er vel heller ikke om å gjøre.

Så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for din reaksjon.

Jeg viser min reaksjon, men jeg blir nesten plaget av den selv.. Jeg er veldig selvmotsigende mot han tror jeg. Jeg sier "Såklart du skal reise.. Men!" Han vet jeg er litt sjalu, det har blitt bedre med årene. og akkurat "guttetur til syden" har jeg alltid tenkt på som ren puletur. Er nok derfor jeg reagerer så sterkt.. :sjenert:

Gjest Gitte
Skrevet
Aner ikke hva han har gjort som gjør at du ikke stoler på han, så mer enn dette kan jeg ikke si.

Jeg har skrevet at han ikke har gitt meg noen grunn :) Det er bare hele greia med "guttetur til syden" som jeg ikke fikser.. :sjenert:

Du vet, Gitte - man kan aldri forhindre kjæresten sin å være utro hvis han eller hun vil være det. Da må man ha dem i lenke da, og det er vel ikke bra for noen.

Å stole på noen er et valg man må gjøre, og det ser jeg jo at du gjør.

Og vil han være utro, kan han like godt være det her hjemme - det er nok av villige jenter i dette landet - og de fleste forhold starter på arbeidsplassen.

Ikke for å gi deg noja for andre situasjoner også, men for å sette ting litt i perspektiv.

Kos deg på bursdagen din du  :klem:

:klem: Jeg er jo så klar over det du skriver Mysan. Det er litt av problemet. Hjernen min kobler ut all fornuft når det gjelder denne turen ;) Tåpelig kanskje.. Og jeg får ikke noia av det du skriver, for det er jo rein fakta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...