Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan ikke så mye om barn, det er derfor jeg spør... Ei venninne av meg har gitt babyen sin sånn vanlig mat helt siden den var veldig liten. kanskje sånn 4-6 mnd. og da mener jeg boller, pommes frites, grønnsaker, små biter av middag... babyen hadde ikke antydning til tenner da den fikk sånn mat.

jeg ble litt sånn nervøs og har spurt et par ganger om det er trygt og vanlig, og det forsikrer hun meg at det er. er det tilfelle? å gi babyer helt ned til 4 mnd pommes frites...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er ganske normalt å gi babyer mat når de er 4-6mndr, men pomfri? (syntes det var litt for usunt å gi en liten baby)..

Kanskje det ikke er det at hun gir ongen fast føde som du burde bekymre deg for, heller valget av maten.

Gjest Espera
Skrevet

Jeg er iallefall vant med at barn gjerne får smake fra den alderen ja, og jeg regner med det er "smaking" det er snakk om her....

Så lenge pommes frite'n ikke er dynga ned med salt og ketchup er det vel ingen krise om barnet får en å sutte/bløte opp en sjelden gang skulle jeg tro! ;)

Jeg synes også det ser skummelt ut med småttiser som gnager på kavringer, epler etc - men det er utrolig hvor flinke de små gnommene er til å bløte opp gitt.....

Gjest Gjesta
Skrevet

Huff da, da er det vel bare meg som er hysterisk. Jeg kommer til å bli en skikkelig hysterisk mamma :ler:

Men det dreier seg vel bare om å lære. jeg kan seriøst ingenting om babyer :o

Skrevet

Jeg ville nok drøyet til barnet var 6 mnd, synes 4 måneder var veldig tidlig..

Jeg begynte å la småtten smake på frukt og han fikk middagsglass da han var 6 mnd, og begynte med brød da han var 8 mnd.

Pommes frites har jeg aldri latt ham smake påog han er snart 11 måneder nå. Synes ikke det er noe å gi en baby ettersom det er både usunt og veldig salt (barn skal ha minst mulig salt i seg til de er 1 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...