Gjest Fruktfat Skrevet 11. mai 2006 #1 Del Skrevet 11. mai 2006 er det noe vits i å kjøpe det? eller; dere som har det, bruker dere den? jeg har ikke sykkel, synes det er MØKK kjedelig å gå, og har ikke råd til å begynne på noe treningssenter. har ekstremt lite penger for tida og skulle helst hatt en vanlig sykkel, men men. en trimsykkel kan jeg jo bruke på vinteren og. er det bortkastede penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 11. mai 2006 #2 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg bruker min, men jeg har inntrykk av at jeg er et unntak. Og tror det skyldes at pga små barn kommer jeg meg aldri ut for å trene, så skal jeg få gjort det, er sykkel foran tv'n en grei løsning. Har faktisk klart 3-4 ganger i uken i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. mai 2006 #3 Del Skrevet 11. mai 2006 hmm, det er jo det tenker og. har ikke barn, men føler at det er litt lettere å bevege på seg om man kan se på tv samtidig... samboeren min synes nemlig det bare er noe tull, men vi eser ut begge to her, og er ikke flinke til å bevege oss. så da kan jo jeg sitte og sykle foran tven mens han ligger på sofaen den jeg har tenkt på er nordic 200 cycle på g-sport (har ikke peiling på hvordan jeg legge rtil link), til tusen kr (tilbud). mer enn det har jeg nemlig ikke råd til (har egentlig ikke penger til den her heller, men... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 11. mai 2006 #4 Del Skrevet 11. mai 2006 Da jeg kjøpte, var syklene i den prisklassen ikke brukbare. Det er viktig at sykkelen har et jevnt tråkk, for at treningen skal bli en ok opplevelse. Du merker raskt at de aller billigste ikke er bra nok. Pulsmåler er et must! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. mai 2006 #5 Del Skrevet 11. mai 2006 hmm. hvor mye ga du for din da? det er med computer som viser tid, puls, kaloriforbruk, hastighet, distanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 11. mai 2006 #6 Del Skrevet 11. mai 2006 Mitt inntrykk er at mange som kjøper trimsykkel ikke bruker den etter en måned eller to. Jeg tror nok at hvis man kjøper en billig trimsykkel, så er risikoen stor for at sykkelen hverken er noe særlig god å sykle på, at sittestillingen er dårlig, og at noe fort kan gå i stykker.. Vi har en ergometersykkel hjemme, og den bruker jeg aldri, jeg syns at den er fryktelig vond å sitte på, og det er "noe rart med den", så det går ikke an å stå å trø, pedalene stopper liksom opp i løpet av hvert tråkk.. (Men nå skal det sies at jeg ikke liker ergometersykler generelt sett, det virker som om veldig mange produsenter tror at store sykkelseter er tingen, og det syns ikke jeg er noe særlig..) Jeg foretrekker en god spinningsykkel, eller en vanlig sykkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. mai 2006 #7 Del Skrevet 11. mai 2006 Mitt inntrykk er at mange som kjøper trimsykkel ikke bruker den etter en måned eller to. Jeg foretrekker en god spinningsykkel, eller en vanlig sykkel ← det er det jeg er redd for og... jeg har vært endel på spinning, og er veldig glad i å sykle, men det er liksom ikke det lommeboka tillater nå for tiden, dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 11. mai 2006 #8 Del Skrevet 11. mai 2006 Det blir fort dyrt med treningsstudio, ja :/ Men om du skal kjøpe ergometersykkel, så tror jeg du gjør lurt i å teste den litt i butikken! Hvis man skal ha noe håp om å faktisk bruke den, er det en fordel at man liker sykkelen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #9 Del Skrevet 11. mai 2006 Kan du ikke ta en prøvetime på et treningssentr, bare for å se hva du liker å gjøre? Selv hater jeg å sykle og hadde nok aldri brukt en ergometersykkel. Trodde egentlig ikke at jeg likte treningsapparater i det hele tatt, men så oppdaget jeg elipsemaskinen. Det liker jeg! Kanskje kan du kjøpe en brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 11. mai 2006 #10 Del Skrevet 11. mai 2006 hmm. hvor mye ga du for din da? det er med computer som viser tid, puls, kaloriforbruk, hastighet, distanse. ← 2000. Den har den samme typen computer, men kaloriforbruk kan den umulig beregne korrekt, og klokke har jeg jo likevel... Vaklet veldig mellom vanlig magnetsykkel og spinningsykkel, men pga at jeg har små barn, likte jeg ikke de åpne løsningene på spinningsykkelen. Så for meg knekte små barnefingre... ellers er det nok en bedre løsning, men dyrere for tilsvarende kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. mai 2006 #11 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) den koster egentlig 2000 den her og! var til halv pris idag. men det ble ikke noen sykkel, de hadde nemlig ikke noen framme, de de hadde var pakket ned i kartonger! FRYKTELIG dårlig, synes jeg. kan man forvente å selge en trimsykkel når kundene ikke engang får se hvordan den ser ut? eller sitte på den? ble så irritert at jeg gikk ut igjen, og sparte de penga... Endret 11. mai 2006 av Fruktfat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #12 Del Skrevet 11. mai 2006 Min mor kjøpte en til tross for at jeg var sikkert i min sak; den kom til å ende som klesstativ på soverommet... Gjett hvor den står og hva den brukes til nå... Selv vil jeg gjerne ha en, og jeg har litt tro på at jeg faktisk ville brukt den og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #13 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg bestemte meg i en bråhast å kjøpe en trimsykkel siden jeg ikke kunne jogge lengre. Liker egentlig ikke å sykle, så bestemte meg for å kjøpe en billig en. Spesielt siden alle jeg kjenner som har en har den stående i et skap e.l. Tenkte at hvis jeg liker det, kan jeg kjøpe en som er bedre senere når jeg får bedre råd. Var innom XXL, G-sport, en lokal sportsbutikk og OBS Sport. Endte opp med en magnetisk sykkel fra OBS sport til 449,- (på tilbud fra noe og tusen). Den har tid, puls, distanse, fart, kalorier samt at en kan stille inn enkle program på menyen. Prøvde ut flere i butikken og synes den ikke var så mye dårligere enn de dyreste. Den var enkel, og tror kalorimålingene var litt rare, men det var en helt greit prøvesykkel for meg i to år. Har du dårlig råd så anbefaler jeg å kjøpe en billig prøve først, istedenfor å kjøpe en dyr en som aldri blir brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 12. mai 2006 #14 Del Skrevet 12. mai 2006 Har du dårlig råd så anbefaler jeg å kjøpe en billig prøve først, istedenfor å kjøpe en dyr en som aldri blir brukt. Tildels riktig, men en billig kan også være så dårlig at det dreper all lyst på videre utprøving. Jeg kjøpte denne for ca 9 mnd. siden (i en en butikk i sportshuset-kjeden) etter at min første var slitt ut. Solid og fin og den kan innstilles såpass tungt at jeg har mye igjen å gå på (jeg øker motstanden ned ujevne mellomrom). Jeg synes en slik sykkel er spesielt fin om vinteren og det at det skal så lite til for å bruke den. Jeg har ofte lite tid til overs for å komme meg ut av tetteste byen osv. Jeg anbefaler en vifte sammen med en slik sykkel. Det er lett å blir veldig varm og svette mye om man tar i. Elkjøp har mange type vifter. Noen styres med fjernkontroll og det kan være en fordel i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 12. mai 2006 #15 Del Skrevet 12. mai 2006 den koster egentlig 2000 den her og! var til halv pris idag. men det ble ikke noen sykkel, de hadde nemlig ikke noen framme, de de hadde var pakket ned i kartonger! FRYKTELIG dårlig, synes jeg. kan man forvente å selge en trimsykkel når kundene ikke engang får se hvordan den ser ut? eller sitte på den? ble så irritert at jeg gikk ut igjen, og sparte de penga... ← Det er jeg helt enig med deg i. Du skal ikke bare se hvordan den ser ut, du skal prøve den. Jeg har forøvrig også en Abilica sykkel, slik som Skrue. Er veldig godt fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå