Gå til innhold

Har du en "uniform" som er "deg"?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Ifølge sambo finnes det "Elphaba"-klær. Han påstod det sist her for noen dager siden, da jeg kom hjem fra Benetton med en helt enkel lilla omslagsjakke. Han er sikkert ikke den eneste som har lagt merke til det, men jeg har nok mine preferanser:

Min uniform er som følger:

Jeans, gjerne tettsittende

En enkel t-skjorte eller langermet topp, helst med rund hals (i svart, hvitt, lyseblå, rosa)

En enkel cardigan, helst i svart, over

Svarte sko eller støvletter med hæl.

Så: Har du en uniform, av typen klær du ofte går i, og føler deg vel i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shadowlyn
Skrevet

Typiske amerikansk college klær. Jeans og t-shirt, med joggesko. Fryktelig kjedelig men jeg føler ikke at jeg er noe pen i fine(re) klær.

Skrevet

Ja! Min uniform:

- Jeans. Gjerne smale.

- langermet rundhalset t-skjorte

- tynn singlet under det

- skjerf/sjal hjemmestrikket

- Converse

Slækkis funker fint for meg.

Skrevet (endret)

Mørke dressbukser og diverse topper (både lang- og kortermede) i ulike farger (ofte enkle, ensfargede, men det varierer i grunn, liker ikke helt mørkt antrekk så jeg har alltid på meg noe med farger, og da som oftest en topp), stort sett alltid sorte sko/støvletter/sandaler. Om sommeren er jeg litt mer fargerik, da kastes de mørke buksene til fordel for mer fargerike skjørt og sommerlige topper.

Endret av Arkana
Skrevet

Det har jeg nok ja.

Skjørt eller kjole i knelengde. Ofte A-formet. (har en mengde)

Topp med v-hals

Draktjakke (har en haug av disse også, noen hele drakter andre single)

Høyhælte sko, eller ballerinasko dersom jeg skal prøve å være praktisk

Får høre at dette er veldig meg.

På søndager er uniformen jeans og t-skjorte med sneakers. Ganske annerledes altså.

Skrevet

Hm, typisk meg til daglig er nok jeans, tilsittende topp , sko/støvletter med litt hæl

og belter og smykker for å stæsje opp antrekket. Det er nok tilbehøret til et enkelt antrekk som er typisk Elodi uniform :ler:

Skrevet

- En enkel genser/høyhalset genser

- Sort skjørt

- Sorte strømpebukser

- Leggvarmere

- Dr. Martens-boots

Gjest StoreSky
Skrevet

Ofte DM boots, eller adidas sneakers nå på sommeren.

Jeand eller kort skjørt. Pikè skjorte (har ørten av de, både merkevare og H&M variant) Er det litt kaldt har jeg v-genser over. Noen ganger skjorte istede for pikè -da alltid Ben Sherman.

Gjest Jalileh
Skrevet

Typisk meg er som regel tettsittende jeans, en fin/kul topp, høyhælte sko og belter + smykker til.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

ja litt :)

Om vinteren:

Tweedbukser eller skjørt med grov strømpebukse

topper

cardigan i ull med hette

et langt, smalt skjerf

Støvletter

Sommer:

Knelange skjørt i lin, dongeri eller volanggreier

Linbukser

Singlet/topper

cardigan

kortarma skjorter

Sandaler

å forresten så har jeg en del band t-shirts også, men går sjelden med de på jobb og sånn. mest hjemme eller når det er uformelt :)

Endret av Lupi
Skrevet

Jeg går, som mange andre registrer jeg, også stort sett i jeans, men jeg må ha bootcut, med diverse topper til. Nå for tiden er det søte skjorter med litt vidde rundt magen (enda litt igjen etter å ha gått gravid for bare noen uker siden) og hvite mokkasiner.

Ellers er det jeans, singlet/kul t-skjorte med hettejakke utenpå, kort skinnjakke og sneakers det går mye i.

Skrevet

Bukse med press, en topp. En innsvingt jakke. Gjerne belte.

Tidligere gikk jeg alltid i skjørt, men når jeg kjører scooter er ikke det så lett.

Sambo har forstått hva jeg liker og når han kjøper noe er det alltid i rett størrelse.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jepp, hehe.

Jeans, tynn topp, gjerne med lange ermer og omslagsjakke.

Gjest Neffi
Skrevet (endret)

Jeans, dressbukse, eller skjørt (forskjellige fasonger), nå også shorts - jeg er en moteløve :sjarmor: Ha ha, neida :ler:

Jeg liker topper med V-hals (jeg er lav), skjorter, eller omslagsbluser.

Jeg bruker som oftes mellomhøye sko slik at jeg faktisk klarer å gå en hel dag, men helst liker jeg å gå i fine høye heler på fritiden :sjarmor:

Jeg er en typisk svamp, og blir derfor påvirket av det som finns i motebildet for øyeblikket. Har en litt "damete" stil siden jeg ellers ser ut som en 12-åring.

Endret av Neffi
Skrevet

Jeg skal innrømme jeg tar litt etter motebildet jeg også... Smale jeans, støvletter (når det er kaldt da...), pumps, sandaler m/litt hæler osv... Fikser ikke sånne kilehælsko. Bruker shorts innimellom, belte i livet når det passer seg sånn. Har en hvit skjortekjole som er kjempefin med belte i livet på! Ellers liker jeg alt fra viktorianske bluser til litt artige topper i alskens farger og mønstre. Jeg liker å kle meg litt kroppsnært, men ikke kjempeutringet/vulgært osv... (syns jeg selv da!)Ble visst litt langt dette... :icon_lol:

Skrevet (endret)
Ja! Min uniform:

- Jeans. Gjerne smale.

- langermet rundhalset t-skjorte

- tynn singlet under det

- skjerf/sjal hjemmestrikket

- Converse

Slækkis funker fint for meg.

Temmelig lik min uniform. Bortsett fra at mine skjerf/sjal bare ser hjemmestrikkede ut. ;)

Endret av Crazy/Beautiful
Skrevet (endret)

- Jeans

- Tettsittende topper - gjerne i fargene sort, turkis eller brun. Kule, men samtidig litt "voksne" trykk om det er trykk på de.

- Smykker, øredobber og armbånd - ikke alt på en gang, men klarer meg ikke uten litt stæsh.

- Cardigan eller bolero over toppen

- Sorte støvletter, boots eller småsko med høye hæler.

- Veske - går ingen steder uten veske.

Bytter gjerne ut jeansen med sort bukse eller skjørt for å variere.

Jeg har nok en litt jålete og romantisk stil.

Endret av Vilje78
Skrevet

Jakker med glidelås. Det er nok mange ting som "er meg", men jeg har liksom mye forskjellig i skapet, og bruker det om hverandre. :)

Catzy

Skrevet (endret)

- Jeans, helst mørke og både tettsittende og mer "baggy"

- Topp av en eller annen type

- Cardigan

Dette er til hverdags, men jeg har blitt flink til å variere også.

Endret av Tusseline
Gjest Sexy Cath
Skrevet (endret)

Jimmy Choo Shoes selvfølgelig, og det i alle varianter.

Dressbukser og jeans i fra enten Pepe jeans eller True Religion.

Tilbehør er alt i fra H&M til Louis Vuitton. Det kommer veldig ann på hvor mye jeg vil bruke av penger.

I min mer laid back stil så går det i Juicy Couture. :)

Endret av Sexy Cat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...