Gjest eurikine Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Jeg har alltid hatt litt trøblete hodebunn, tørr og sensitiv. Har holdt det i sjakk ved å bruke gode hårpleie-produkter. Har også fått høre av diverse frisører at hårføning er fy fy. Hvilket var greit før når jeg hadde kort hår. Men nå..har jeg spinket og spart og endelig fått halvlangt hår, som MÅ fønes for å ikke bli panneflatt. Og her kommer et lite faktum som egentlig irriterer meg litt, hodebunnen min har blitt veldig mye bedre etter at jeg begynte å føne håret. I typisk post hoc klokskap tenker jeg at hodebunnen sikkert har godt av luft, bla bla bla. Men er det virkelig bare jeg som har opplevd dette? Ifølge frisørene jeg har snakket med, så må jeg være unik, fordi de var aldri i tvil om hårtørrerens dårlige sider Er det noen andre som har opplevd noe liknende? Det er i hvertfall verdt et forsøk De som har slitt med tørr og kløende hodebunn vet hvor mye man gjerne vil bli kvitt det...
Spirito Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 På God Morgen Norge var det en hundefrisør som sa at hun måtte føne hunden, ellers fikk den eksem fordi den hadde så mye pels som tok så lang tid å lufttørke. Kanskje også vi mennesker kan få eksem og sånt av å gå med våt hodebunn?
Gjest Eurikine Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 På God Morgen Norge var det en hundefrisør som sa at hun måtte føne hunden, ellers fikk den eksem fordi den hadde så mye pels som tok så lang tid å lufttørke. Kanskje også vi mennesker kan få eksem og sånt av å gå med våt hodebunn? ← Hehe, så det er meg og pudlene? Vel...da vet jeg at jeg ikke er helt alene
Cata Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Jeg som har vært så flink og ikke fønet.... Må visst prøve det. Har tungt og tett hår og tørr hodebunn. Slutter meg straks til "puddelklubben".
Gjest Eurikine Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Jeg som har vært så flink og ikke fønet.... Må visst prøve det. Har tungt og tett hår og tørr hodebunn. Slutter meg straks til "puddelklubben". ← Prøv det, og fortell meg hvordan det gikk Ps, kaldføning fungerer bedre enn skikkelig varmføning, mener jeg å merke.
Spirito Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 Hehe, så det er meg og pudlene? Vel...da vet jeg at jeg ikke er helt alene ← Uten sammenlikning forøvrig.
Tristessa Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Jeg tror det har noe for seg å føne håret tørt, i alle fall helt øverst, inn mot hodebunnen. Jeg kan umulig tenke meg at det er noe særlig bra for hodebunnen å være fuktig over lengre tid.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Jeg tror det har noe for seg å føne håret tørt, i alle fall helt øverst, inn mot hodebunnen. Jeg kan umulig tenke meg at det er noe særlig bra for hodebunnen å være fuktig over lengre tid. ← enig!! Jeg MÅ føne håret mitt, ellers blir det ikke noe fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå