Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JUL for meg er når det lukter kalkun i huset, juletreet pyntes (pynter det på juleaften), og når jeg stryker duker, og bruker stiff strykestivelse. . Strykestivelsen lukter helt nyyyydelig. DA er det jul! :D

dessuten er kvitebjørn kong Valomon og Donalds julekavalkade nødvendig for at julen skal bli fullkommen!

Mine yndlingsjulesanger er en stjerne skinner i natt og White Christmas.

Hva er JUL for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jul for meg er et vendepunkt - etter julaften kan det bare gå en vei. Mot lysere tider :D

Skrevet

For meg er det familietid. Vi har fri og tid til å kose oss sammen, store som små. Blir mye spilling og leking, og god mat med hele familien samlet. Det er bare en utrolig avslappende atmosfære.

Skrevet

Når det lukter av surkål i hele huset på lille julaften, da er det jul. Da skal treet pyntes og gavene legges under. Enig i at Donald's julekavalkade er et must på selve dagen. Men det beste av alt er å dele julen med de du er glad i, kvalitetstid!!!! :lol:

Skrevet

:blunke: God jul for meg er når jeg kjenner duften av pinnekjøtt, juletreet er pyntet med maaange pakker under, barna er forventningsfulle, huset er julepyntet og alle kakene er i boks :)

Skrevet

Jul for meg er:

- Når treet er fint pyntet

- Lukten av Ribbe

- "Nå har vi vaska gølve.." :ler:

- Når det har lagt seg ett pent "snø teppe" utenfor

Skrevet

Ro

Ribbe

Varme

Kjærlighet

Stillhet med levende lys

Skrevet

Julen for meg er å komme hjem til foreldrene mine.

Vekk fra jobb og hverdagen.

Lukten av julebakst, julemat og juletre.

Å treffe folk/familie som jeg bare ser i julen.

Late romjulsdager forran peisen med alle samlet.

Kryssord og brettspill.

Trær med lys uten for huset og hvit snø.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Julen starter lille julaften, når treet og huset er ferdigpyntet og sønnen sover etter å ha satt frem kaker og dram til nissen. Først fyller jeg julestrømpen og så setter jeg meg godt i en stol, tenner stearinlys, tar meg en røyk og et glass vin og lar "julekosen" sette seg.

Julaften er litt kav og mas fordi vi får gjester - men det er kav og mas av det gode slaget!

Så er det 1. juledag med julefrokost i barndomshjemmet - og det er nesten den beste dagen i hele jula. God mat og hele familien samlet!

Resten av jula er ikke så nøye for meg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...