Gla'jenta Skrevet 4. desember 2002 #1 Skrevet 4. desember 2002 JUL for meg er når det lukter kalkun i huset, juletreet pyntes (pynter det på juleaften), og når jeg stryker duker, og bruker stiff strykestivelse. . Strykestivelsen lukter helt nyyyydelig. DA er det jul! :D dessuten er kvitebjørn kong Valomon og Donalds julekavalkade nødvendig for at julen skal bli fullkommen! Mine yndlingsjulesanger er en stjerne skinner i natt og White Christmas. Hva er JUL for dere?
Anne Mona Skrevet 4. desember 2002 #2 Skrevet 4. desember 2002 Jul for meg er et vendepunkt - etter julaften kan det bare gå en vei. Mot lysere tider :D
Jen Skrevet 4. desember 2002 #3 Skrevet 4. desember 2002 For meg er det familietid. Vi har fri og tid til å kose oss sammen, store som små. Blir mye spilling og leking, og god mat med hele familien samlet. Det er bare en utrolig avslappende atmosfære.
Ruby Skrevet 4. desember 2002 #4 Skrevet 4. desember 2002 Når det lukter av surkål i hele huset på lille julaften, da er det jul. Da skal treet pyntes og gavene legges under. Enig i at Donald's julekavalkade er et must på selve dagen. Men det beste av alt er å dele julen med de du er glad i, kvalitetstid!!!!
Lilly 1 Skrevet 4. desember 2002 #5 Skrevet 4. desember 2002 :blunke: God jul for meg er når jeg kjenner duften av pinnekjøtt, juletreet er pyntet med maaange pakker under, barna er forventningsfulle, huset er julepyntet og alle kakene er i boks
Tusseline Skrevet 4. desember 2002 #6 Skrevet 4. desember 2002 Jul for meg er: - Når treet er fint pyntet - Lukten av Ribbe - "Nå har vi vaska gølve.." - Når det har lagt seg ett pent "snø teppe" utenfor
solkvinnen Skrevet 4. desember 2002 #7 Skrevet 4. desember 2002 Ro Ribbe Varme Kjærlighet Stillhet med levende lys
Gjest Lea Skrevet 4. desember 2002 #8 Skrevet 4. desember 2002 Julen for meg er å komme hjem til foreldrene mine. Vekk fra jobb og hverdagen. Lukten av julebakst, julemat og juletre. Å treffe folk/familie som jeg bare ser i julen. Late romjulsdager forran peisen med alle samlet. Kryssord og brettspill. Trær med lys uten for huset og hvit snø.
Gjest Brunhilde Skrevet 5. desember 2002 #9 Skrevet 5. desember 2002 Julen starter lille julaften, når treet og huset er ferdigpyntet og sønnen sover etter å ha satt frem kaker og dram til nissen. Først fyller jeg julestrømpen og så setter jeg meg godt i en stol, tenner stearinlys, tar meg en røyk og et glass vin og lar "julekosen" sette seg. Julaften er litt kav og mas fordi vi får gjester - men det er kav og mas av det gode slaget! Så er det 1. juledag med julefrokost i barndomshjemmet - og det er nesten den beste dagen i hele jula. God mat og hele familien samlet! Resten av jula er ikke så nøye for meg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå