Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Skal bestille bryllupskaka vår på konditori, men dei har aldri laga sjokoladebryllupskake før, og bad oss komme med forslag til kva botnen skulle vere laga av, og kva slags fyll vi vil ha.. (vi må bruke dette konditoriet, fordi det er det einaste her vi bur..) Vi har ikkje peiling, men ser for oss noko slags fromasjfyll då. Kaka bør ikkje vere for søt og mektig. Nokon som har gode tips?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Bringebær- eller jordbærfromasj er bra til sjokolade. Mørk bunn og overtrekk av hvit sjokolade kanskje? Sjokolademousse er godt, men blir fort mektig. Ellers har jeg smakt en sjokoladekake med aprikos-syltetøy i, og jeg syntes det var veldig godt! Har du søkt på www.artoftaste.no ? www.krem.no ?
Floja Felíz Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Jeg tror Epica hadde sjokoladebryllupskake, og mener at de hadde sjokolademousse inni. (arrester meg hvis jeg tar feil...) Det høres jo kjempegodt ut synes jeg. Litt mektig, det er jeg enig i, men så skal man kanskje heller ikke spise fire porsjoner av bryllupskaka. Ellers så høres et fromasj-fyll av røde bær også veldig godt ut. Nøttebunn kanskje, eller det er kanskje dumt siden mange er allergiske mot nøtter? Kanskje du kan legge denne inn på mat og drikke også, der er det mange som virkelig har peiling.
Gjest AGF Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Vi hadde nøttebunn, sjokolademousse over bunnen, og oppå sjokolademoussen hadde vi enten bringebærmousse, skogsbærmousse eller pasjonsfruktmousse (ulik på de ulike etasjene men sjokolademoussen gikk igjen i alle etasjene). Disse moussene er syrlige så de balanserte den søte og mektige sjokolademoussen. På toppen var det en hvit krem som inneholdt kokos. Vi hadde mest lyst på hvit sjokolade overtrekk men det klarte de ikke å lage (vi ville at kaken skulle være hvit rundt). Kaken var pyntet med ulike typer friske bær og noe pynt laget av hvit og mørk sjokolade. Kjempegod!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 På www.traumtorten.de finner du veldig mange gode ideer. Hvis du finner noe bakeriet hos dere ikke klarer å fikse, sender de faktisk til Norge også! Men ellers er det mye inspirasjon å hente for oss som baker selv også.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Fant en morsom her: http://www.traumtorten.de/cdid/78f4efb0097...tby=&startby=72
Gjest HB Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Vi hadde Sachertorte i 3 etasjer som bryllupskake vi. Hilsen Lille meg
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Vi hadde Sachertorte i 3 etasjer som bryllupskake vi. ← Kva er det?
ashera Skrevet 11. mai 2006 #9 Skrevet 11. mai 2006 Kva er det? ← Klassisk sjokoladekake fra Sacherhotellet i Wien, med aprikosfyll. Her finner du bilde og oppskrift.
Gjest HB Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Sachertorte er såvidt jeg vet østerisk "nasjonalkake". Se her for en beskrivelse. Kake en mektig, men god synes jeg. Litt sånn konfektaktig. Hilsen Lille meg
Gjest Det nærmer seg nå ja... Skrevet 11. mai 2006 #11 Skrevet 11. mai 2006 Vi skal ha sachertorte, men med appelsinfyll istedet for aprikos.
kitekatt Skrevet 11. mai 2006 #12 Skrevet 11. mai 2006 Ville hatt mørk sjokoladekake og fromasj av røde bær ja. Og hvis dere skal ha et lag til med fyll, kanskje vanlig krem i tillegg
Laini Skrevet 11. mai 2006 #13 Skrevet 11. mai 2006 Skal bestille bryllupskaka vår på konditori, men dei har aldri laga sjokoladebryllupskake før, og bad oss komme med forslag til kva botnen skulle vere laga av, og kva slags fyll vi vil ha.. (vi må bruke dette konditoriet, fordi det er det einaste her vi bur..) Vi har ikkje peiling, men ser for oss noko slags fromasjfyll då. Kaka bør ikkje vere for søt og mektig. Nokon som har gode tips? ← Vi skal ha følgende: Brownies bunn,dekket med friske jordbær og cognacmousse. Det hele sprayes og dekkes med hvit sjokolade! Nyyydelig, smakte på den her om dgen fordi jeg var litt skeptisk til cognac mousse men det var en fantastisk god kombinasjon!!
Mies Skrevet 11. mai 2006 #14 Skrevet 11. mai 2006 Ta en titt i kokebøker etter luksuriøse sjokoladekaker. det er utrolig mange muligheter. Jeg har sett egne kokebøker for sjokolade,vi har feks en kokebok som heter "sjokoladegleder" og den er proppfull av spennende sjokolade; desserter, kake og konfekt. (du skulle gjerne få lånt den om du hadde bodd i nærheten av meg). Eller bare google litt etter oppskrifter. Jeg ser i kokeboka mi at du kan lage hvit sjokalademousse-og jorbærkake, den virker jo deilig. Ser ut til å bestå av fire lag med sukkerbrødbunn med jorbær og hvit sjokolade mousse mellom og oppå. Hos meg er den pyntet med jorbær og krem, men det kan man jo variere. Jeg kan scanne den om det virker intressangt Men finn frem til flere oppskrifter, og få konditoriet til å lage (eller gjør det selv) og prøvesmak hva dere liker best. Tenk hvilken krem (sjokolade) jobb
Mies Skrevet 11. mai 2006 #15 Skrevet 11. mai 2006 se på dette:choccywoccydoodah (masse ulikt lekkert her )
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2006 #16 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Vi hadde sjokolade & sjokolademousse fyll, dødsgodt!!!! Alle ELSKET kaka! Den smaken sitter igjen enda......... Endret 12. mai 2006 av Epica
IdaC Skrevet 12. mai 2006 #17 Skrevet 12. mai 2006 Vi hadde nøttebunn, sjoklademousse, sjokoladebunn, vaniljemouse og hvit sjokolade på toppen. Den var absolutt ikke mektig, da mousen er veldig luftig. Fikk masse skryt for den. Vi har toppen i fryseren, og den gleder vi oss til å spise på et års bryllusdagen vår som er 24.juni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå