Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Skal sende en bursdagsgave til ei dame som blir 82 år - hun bor hjemme i sin egen leilighet. Gaven må sendes i posten - og den må sendes i morgen. Vet jeg er sent ute. Kan noen tipse meg om en gave som kan sendes - ikke gavekort eller opplevelsesgave, men noe fysisk - ikke blomst på døra heller.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Det kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt til å gi for? Alt fra et pyntetørkle (silkeskjerf/ ullpashminas)til abbonement på Hjemmet(eller noe i den duren?).. Endret 11. mai 2006 av Binna
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Det kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt til å gi for? Alt fra et pyntetørkle (silkeskjerf/ ullpashminas)til abbonement på Hjemmet(eller noe i den duren?).. ← Takk Binna. Bladabonnement har hun allerede, og silkeskjerf og ullsjal har hun fått av oss før. Begynner å få litt hetta her nå, siden det haster sånn. Har kommet på en bankers ting - håndkrem, men det blir litt stusselig bare med det.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Mange setter pris på en god krem, f.eks, eller noe å lese (hvis øynene er ok), ellers er konfekt en klassiker. Et fint skjerf, kanskje en fin plante til hagen? Kanskje et innrammet bilde fra en tidligere sammenkomst eller av barna (hvis dere har noen). Det kommer jo an på hva hun bruker tiden sin til og hva slags forhold dere har.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Siden den skal sendes er det jo lurt å velge noe som ikke er tungt eller fort kan bli ødelagt.. Hva med en liten bok/ duk/ myke innesko/ eller en pakke med små versjoner av håndkrem, fotkrem, filer, ansiktsmaske, hårmaske ol?
Arkana Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 gavekort til frisør eller fotpleie. ← Jeg synes det var en god idé. Det finnes jo mange kjeder hvor du kan kjøpe gavekortet i én by og bruke den i en annen. Mange eldre har jo gjerne alt de trenger, og jeg vet mange som setter pris på helt vanlige ting som de kan kose seg med til hverdags. Hva med å fylle en boks (Norgespakke?) med en god bok (gjerne pocketbok) eller to eller et kryssordblad/ukeblad, en pose god kaffe eller te, kanskje favorittkonfekten hennes eller noen gode kjeks (som kanskje ikke knuses så lett), en god håndkrem/fotkrem, kanskje et pent krus til kaffen/teen også, noen duftlys, en CD med musikk hun liker osv.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 gavekort til frisør eller fotpleie. ← Psst. Fra hovedinnlegget Kan noen tipse meg om en gave som kan sendes - ikke gavekort eller opplevelsesgave, men noe fysisk - ikke blomst på døra heller.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Siden den skal sendes er det jo lurt å velge noe som ikke er tungt eller fort kan bli ødelagt.. Hva med en liten bok/ duk/ myke innesko/ eller en pakke med små versjoner av håndkrem, fotkrem, filer, ansiktsmaske, hårmaske ol? ← Heller nok mot håndkrem sammen med noe mer.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #11 Skrevet 11. mai 2006 Bok Diktsammling ← Takk, men hun leser ikke annet enn avis og ukeblader.
vips Skrevet 11. mai 2006 #13 Skrevet 11. mai 2006 Hva med lydbok? Kan jo tenkes hun liker å høre på selv om hun ikke leser bøker selv.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #14 Skrevet 11. mai 2006 Jeg har ikke lest hele tråden, så mulig mine forslag allerede har blitt sagt, men hva med å kjøpe litt forskjellig god mat f.eks god kaffe, sjokolade, spekepølse (sånn hel pølse, f.eks rødvinspølse, du vet..mormora mi har blitt overbegeistret hver ganng hun har fått det) og kanskje noen fine lys og servietter i tillegg. Eller noe helt annet, f,eks lydbok hvis hun liker å lese men har dårlig syn...
Gjest Rognebær Skrevet 13. mai 2006 #15 Skrevet 13. mai 2006 I alle fall ikke antirynkekrem, som min skrukkete, gamle oldemor fikk til 97-årsdagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå