Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 i går så jeg på tv 2 frokost tv at de lagde en søljepuss av vann + 1 ts zalo og 1 ts ??? var det salmiakk? klorin?? ikke lett å skulle huske alt for denne mammaen noen som så det som kan hjelpe meg?
*Anne* Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Min anbefaling er rett og slett å bare bruke disse spesialklutene du får kjøpt hos gullsmed. Du skal helst ikke pusse så mye, da forsvinner en del av oksyderingen som skal være på sølja. Lykke til. Fjernet sitat. reglene Arwen (mod) Endret 14. mai 2006 av Arwen
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Jeg bruker zalo og vann, og pusser det forsiktig med en tannkost. Tørker forsiktig med tørkerull, og bruker føner etterpå. Dette gjør jeg forøvrig med alle smykker. Sølvpuss bør man ikke bruke på søljer som skal være på skjorta, fordi det kan sette merker som kan være vanskelig å få bort.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 hei, fint du sa det med sølvpuss, for det har jeg lurt litt på. men da skal jeg legge fra meg tanken med en gang! har forøvrig vært i butikken og handlet bla salmiakk så nå skal jeg pusse til alt blir blankt og fint til 17 mai!!! hurra jeg gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå