Gå til innhold

17 mai

Gjest Gjest_Martine_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Martine_*
Skrevet

Jeg skal feire 17 mai i Oslo i år med en vennine (Jippi!) har ikke vært der før 17 mai :) men lurer på om det er mulig å finne parkering i nærheten av sentrum, eller om det går trikk/buss som på vanlige dager denne dagen? og om disse er VELDIG fulle.. har et snev av klaus liksom.. :sjenert:

og om det er noe mer spennede man kan finne på enn bare å se på toget :) med bunad på da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er mange veier stengte - jeg ville ikke satse på å parkere i byen. Parker litt utenom gryta og ta kollektiv innover...:Nikke:

Ellers så er jo hele 17.mai feiring med tog - det må du jo få med deg. Er ikke det koselig da? ;)

Hadde jeg ikke hatt barn og gått i tog selv, ville jeg (forutsatt pent vær!!) satt meg på en av fortaus-cafèene og kooost meg... God mat og drikke...:Nikke:

Kanskje tatt en tur til festningen...

Ha en fin og solrik (?) 17.mai!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

..og jeg som må være inne og lese til eksamen hele dagen.. :(

Jeg også vil til byen og kooose meg! :sur:

Skrevet
..og jeg som må være inne og lese til eksamen hele dagen.. :(

Jeg også vil til byen og kooose meg! :sur:

Det synes jeg du kan unne deg...:Nikke:

Ingen sier du behøver være ute hele dagen, men unne deg 2 -3 timer tidligere eller senere på ettermiddagen, kvelden??

Blir ikke til at du leser fra morgen til kveld likevel, eller?? ;)

Nyt nasjonaldagen vår...kommer bare 1 dag i året...;)

Skrevet

Cubaparken er stedet på 17. mai...ihvertfall litt utpå ettermiddagen/kvelden. Grilling, hyggelige mennesker og god stemning! :flagg:

Gjest Virvel
Skrevet

Kollektivtrafikken går (sjekk rutetider på Trafikanten), men det pleier å være trangt, ja... I hvert fall i det verste rushet om morgenen når alle skal rekke ned til byen før toget starter klokken ti. Likevel er det nok det beste alternativet, å komme frem med bil og å finne parkeringsplass kan du i grunnen bare glemme. :icon_smile:

Hvis det er første gang du er i Oslo på 17. mai er vel barnetoget obligatorisk, men har du planer om å se noe som helst bør du komme litt tidlig. Russetoget går klokken tre, men er som regel ikke veldig spennende å se på, de fleste er bare trøtte. Festningen, Slottsparken, Frognerparken eller øyene er fine steder hvis dere vil slappe av og grille f.eks., men det er mye folk der og, altså.

Gjest gjesten
Skrevet

Du må nesten få med deg barnetoget oppover Karl Johansgate om det er første 17.mai i Oslo. Barnetoget starter kl. 10 og dere bør være i sentrum ca. 9.30 om dere skal finne en plass å se noe fra.

Et annet tips kan være å holde seg borte fra Aker brygge etter at barnetoget er ferdig, da er det så utrolig mye mennesker der at der ikke er noe gøy. Om dere absolutt vil ned dit, kan det være greit å tusle ned dit før barnetoget er over og finne en kafe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...