Gå til innhold

Huden min....

Gjest Gjest_Kathy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kathy_*
Skrevet

Jeg har hørt at det finnes parfyme eller ordørspray til hunder som lukter veldig vondt av natur...noen som vet om det finnes nettsider som selger dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Kathy,

Jeg er sikker på at "huden" din (se overskrift) lukter fortreffelig! Aner jeg et svakt hint av fersken?

Og nei, kan dessverre ikke hjelpe deg med opplysninger om hundeparfyme eller lignende.

Archibald

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke analkjertlene som har tettet seg da?

I såfall, få en vetrinær til å tømme dem.

Skrevet (endret)
Jeg har hørt at det finnes parfyme eller ordørspray til hunder som lukter veldig vondt av natur...noen som vet om det finnes nettsider som selger dette?

http://www.sortprice.com/search-C-Dog_Clea...nd_Odor_Control

nå skal det sies at jeg ikke vet hvordan denne nettbutikken er altså... kanskje greit å søke etter produktene hver for seg eller på ebay eller noe.

det kan være ørene (voks/betennelse) eller analkjertlene til hunden som gjør at dem lukter..

Endret av Malia
Skrevet

Jeg aner ikke hva som får hunden din til å lukte vondt, men jeg undres..

Er du sikker på at lukten kommer fra huden eller pelsen til hunden? Kan det være noe i maten den får som virker på den måten? Parfyme er en nødløsning, synes jeg. Best om du heller fant årsken. Er det slik du sier at hunden lukter vondt av natur blir jeg litt nyskjerrig på hvilken hundetype eller rase du har? Kanskje du kan finne litt info på nettet om du googler litt?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg aner ikke hva som får hunden din til å lukte vondt, men jeg undres..

Er du sikker på at lukten kommer fra huden eller pelsen til hunden? Kan det være noe i maten den får som virker på den måten? Parfyme er en nødløsning, synes jeg. Best om du heller fant årsken. Er det slik du sier at hunden lukter vondt av natur blir jeg litt nyskjerrig på hvilken hundetype eller rase du har? Kanskje du kan finne litt info på nettet om du googler litt?

Enig i dette. Noen hunder beynner å lukte vondt pga ulike lidelser, alt fra eksem til nyresvikt. Så jeg ville i hvert fall sjekket den hos dyrlegen først.

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg ville prøvd å bytte fôr. Jeg hadde en hund som luktet vondt, byttet fôr og dermed var problemet løst.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Eller bare for å ta helt av her... Har du prøvd å vaske den?

Mange hunder får fort en stram lukt, spesielt hannhunder som skvetter litt på seg selv pga lang pels. Nå vet ikke jeg hvilken rase du har, kan hende dette ikke er et aktuelt problem, men... Parfyme var nå litt drøyt?

Skrevet

En del hunder, særlig polarhunder og elghunder, kan dessuten lukte skikkelig ille i perioder. Jeg har sett at hos naboen alaskan malamute faller dette sammen med løpetid hos tisper. Altså konkluderer jeg med at det er en form for brunst-lukt.

Hege korriger meg om jeg er på viddene.

Ellers tenkte jeg straks på analkjertlene, eller at foret kan være skylden. Ellers kan det, som andre har nevnt, være knyttet til sykdom.

Når hannhunder har sjarmert tisper eller kranglet seg imellom om tisper kan de gjerne skvette og overføre div andre lukter til hverandre også. Min hund ( ei rr-tispe) lukta helt for jævlig (pardon my french) etter at en rottishanne hadde prøvd å sjarmere henne i Frognerparken.

Jeg setter min sterkeste knapp på at noe er muffins med analkjertlene. Det stinker pyton i alle fall.

Gjest Gjest1
Skrevet

Uansett så ville jeg tatt en tur til veterinær.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville også gått til veterinær. Det kan være en sykdom. Kreft i langkommet stadie vil gjerne føre til lukt. Hvordan er formen til hunden ellers?

Jeg har en hannhund, men han lukter ikke selv om det er løpetid og selv om han har fått parret seg flere ganger.

Jeg bader han bare to ganger i året, men det hender jeg dusjer han hvis han har rullet seg i f.eks. hestemøkk (det gjør de gjerne for å kamuflere at de lukter hund, dette er et instinkt for å skjule seg overfor byttedyr...)

Men som det sies, noen hunder lukter mer enn andre avhengig av rase. Prøv å vaske han med grønnsåpe som du kjøper på apoteket. Skyll godt av. Du kan også prøve å bytte type fôr.

Å dusje han med parfyme, synes jeg bare høres ekkelt ut.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville også gått kostholdet nærmere etter i sømmene. "Parfyme" kan bare dekke over noe som helst bør kunne behandles. Har du snakket med veterinær, eventuelt vurdert alternativ behandling? Vi slet en stund med at valpen vår produserte enorme mengder ørevoks, men etter at vi begynte å behandle ørene med en svak eddikløsning, er problemet 95% forsvunnet. Så det kan ha med bakteriefloraen i kroppen å gjøre, men det lureste er nok å oppsøke veterinær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...