Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Hva pleier man egentlig å ha på seg når man skal overvære en urnenedsettelse? Har aldri vært med på noe sånt før, urnen til et nært familiemedlem skal nedsettes i neste uke, og jeg skal være der sammen med den aller nærmeste familien. Må det være sort der også, eller holder det å bare se litt anstendig ut?
Beam Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Jeg tville ha kledd med som om jeg skulle i en vanlig begravelse. Er liksom noe med verdigheten over det hele synes nå jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg var i urnenedsettelse i går. Det er ikke vanlig at det er så innmari mange med, kun nær familie. Vi var *tenke* elleve stykker i går. Avdødes barn og barnebarn hadde på seg olabukser og skjorter, jeg hadde hvitt sommerskjørt og genser, de andre hadde helt vanlige lyse sommerklær. Den andre urnenedsettelsen jeg har vært i var litt spesiell, det var lillesøsters. Og det var midt i desember, og jeg var redd for å fryse, så jeg hadde på meg parkdressen min. Jeg visste at jeg hadde behov for å konse på gråting og ikke på frysing og siden jeg er reumatisk fryser jeg lett. Jeg ville ikke at det skulle ta bort oppmerksomheten min fra det som skulle skje. Men i går som sagt, helt vanlige enkle (hele og rene) sommer klær. *edit: jeg kan ikke telle* Endret 11. mai 2006 av Evelina
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Var noe sånt jeg tenkte jeg også, Evelina. Vanlige klær, men kanskje litt pyntet. Her blir vi bare fem stykker, alle er voksne og i nær familie med hverandre og avdøde. Føler egentlig at det blir litt feil å komme i vanlige begravelsesklær her, vi har jo allerede hatt seremonien i kirka og tatt farvel der, på en måte. Nå er det bare en liten seremoni ved graven når urnen skal settes ned og så rett hjem igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Da høres det ut som du har tenkt helt rett syns jeg
Gjest Gamle Alex Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Takk for tips - har tenkt på dette jeg også, skal på urnenedsettelse om en uke
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Vi har begge gangene hatt med oss rose som vi legger ned også
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Vi har begge gangene hatt med oss rose som vi legger ned også ← Det er en annen ting jeg lurer på, forresten. Hva er vanlig når det gjelder blomster og sånn? Jeg har fått i oppgave å ordne med det, nemlig. "Ordne med et par buketter", fikk jeg beskjed om. Har jo ikke peiling, jeg! Kan jo bare spørre hos blomsterforhandleren da, men mens jeg har dere her kan jeg jo se hva dere sier også.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #9 Skrevet 11. mai 2006 Hvem skal "bukettene" være fra? Mener de kranser? Det er vel ikke så vanlig tror jeg, man har jo lagt ned krans ved kirsten i bisettelsen..... Jeg ville rett og slett kjøpt en rød fin rose til hver så kan hver og en legge på den selv når mannen fra gravferdsetaten har lagt på jorden
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Hvem skal "bukettene" være fra? Mener de kranser? Det er vel ikke så vanlig tror jeg, man har jo lagt ned krans ved kirsten i bisettelsen..... Jeg ville rett og slett kjøpt en rød fin rose til hver så kan hver og en legge på den selv når mannen fra gravferdsetaten har lagt på jorden ← De mente ikke kranser nei, blomsterbuketter sa de. Vet ikke helt hvordan de hadde tenkt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå