Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker utrolig mye melk. Sikkert rundt 4 glass om dagen.(1% fett) Er 17 aar.

Er det veldig usunt? Blir mat feit av det?;P

Her i USA virker det som om folk tror det er veldig bra om man drikker melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboers lege sa for noen år siden: melk er for kalver, og du er ingen kalv. ;) Så en nødvendighet er det ikke.

Så lenge du ikke drikker helmelk og ikke får mageproblemer pga. melka, så synes jeg du skal drikke melk. :)

Gjest Gjest
Skrevet

melk er jo en veldig smakfull og enkel måte å få i seg nok kalsium på! det legen sa er hva folk pleier å si om katter det (eller kalver for den saks skyld)

Skrevet

Jeg drikker også en del melk. Drikker det fordi jeg synes det er godt.

Og nei, jeg er ingen kalv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Melk er en bra kalsiumkilde, som allerede nevnt. Hvis du drikker Ekstra Lett (den i grønne kartonger), er den i tillegg tilsatt vitamin D, som er viktig for kalsiumopptaket. Melk er i tillegg en bra kilde for proteiner, ikke fordi innholdet er så stort, men fordi man faktisk gjerne drikker mer enn ett glass om dagen. Protein hjelper deg til å holde deg mett lenger, så hvis du tåler melk, skal du bare fortsette å drikke det. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Melk er en bra kalsiumkilde, som allerede nevnt. Hvis du drikker Ekstra Lett (den i grønne kartonger), er den i tillegg tilsatt vitamin D, som er viktig for kalsiumopptaket. Melk er i tillegg en bra kilde for proteiner, ikke fordi innholdet er så stort, men fordi man faktisk gjerne drikker mer enn ett glass om dagen. Protein hjelper deg til å holde deg mett lenger, så hvis du tåler melk, skal du bare fortsette å drikke det. :)

Hun bor jo i USA, så det er sikkert andre kartonger der ;-) Uansett, i Canada var all melka tilsatt A og D-vitamin såvidt jeg husker, det er trolig sånn i USA også. Melk i seg selv tror jeg er overvurdert, men du blir i hvert fall ikke feit av det om du drikker lettmelk.

Gjest Lille Trille
Skrevet

Det er veldig vanlig å være intolerant eller allergisk mot melk. Jeg er det, så jeg bruker noe som heter RiceDream istedet, også kallt rismelk. Ellers tror jeg at det de sier over her stemmer bra, at så lenge du tåler og liker det og det ikke er masse fett i det (og du sier jo at det er 1%, så det er det jo ikke), så drikk det med god samvittighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...