Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Hører stadig vekk at det hjelper å trene før frokost for å lettere gå ned i vekt. Altså, at kroppen forbrenner fett, fordi man ikke har mat i magen. Men så kom jeg over dette; Myte 4: Trening om morgenen = høyere fettforbrenning Myten går på at du forbrenner mer fett under trening om morgenen fordi du ikke spiser frokost før du trener. Da tror man at energien til treningen må tas direkte fra fettlagrene fordi du ikke har mat i magen å forbrenne. Feil! Vi har lagre av karbohydrater i muskelcellene og i leveren som holder til 1-2 timers hard aktivitet, og godt er det. Om du skulle være så uheldige å bruke opp karbo-lagrene vil du straks merke det ved at treningen blir svært langsom og ubehagelig. Ren fettforbrenning er nemlig ikke nok til å opprettholde et visst aktivitetsnivå, dessuten er det helsemessig ulurt. Tren gjerne om morgenen, men pass på å få i deg 2-3 glass med vann og gjerne en banan først, da har du litt å gå på. Hva er rett? :klø: Noen som vet?
Gjest Thalassa Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 det lønner seg nok å spise ett eller annet først, men kanskje ikke så mye.. Jeg så på tjukkholmen på tvnorge og der var jo Kari Jaquesson treneren deres og hun skal jo være flink. Vet at hun norske dama som var igjen på slutten begynte å trene på morgenen, men om det var med eller uten noe i magen vet jeg ikke altså.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 jeg har lært at du IKKE skal ta en banan rett før trening; da blir kroppen avhengig av det sukkerkicket for å prestere.spar den heller til rett etterpå.
Gjest Malina Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Ja, man har lagere av glykogen i leveren,men det holder seg jo ikke evig. Hvis du vil ha en effektig "fett"-treningsøkt om morgenen, så spiser du mindre/ikke noe karbs sent på kvelden(for eks ikke eter kl 20), og ikke noe FØR treningen. Du skriver at når man begynner å ta energien fra fettet blir man sliten osv.. Treningen BLIR hard etterhvert når man tar energien fra fettet. Hvis man vil kan man ta en proteinshake før trening- protein påvirker ikke den høye fettforbrenningen om morgenen. Pass på at noen proteinpulvere kan inneholde nokså mye karbs(f eks Fitness). Man bør ikke trene hard kardiotrening på tom mage, da bør man spise noe først. Ta nå heller bananene rette etterpå, sier nå jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå