Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #1 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg leter etter en billig mobil uten abonnement, men de har de selvfølgelig aldri inne. Så lurte jeg på om jeg skal kjøpe meg en mobil med kontantkort. Jeg har det ifra før, men syns det blir så kjedelig å bytte tlf.nr. Går det an å kjøpe mobil med kontantkort for å så bytte det nye simkortet med det gamle mitt iom at det også er et kontantkort?? Noen som vet? Aner ikke hvordan dette funker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thalassa Skrevet 10. mai 2006 #2 Del Skrevet 10. mai 2006 jo tror det går ann, men det koster vel litt ekstra tror jeg. Sjekk med telefonselskapet ditt du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #3 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja det går helt fint. Hvis du kjøper en mobil med kontant kort og du vil sette i ditt opprinnelig sim kort,kan du få låst den opp ved hjelp av en datakabel som du kan kjøpe på ulike elektroniske butikker o.l eller du kan sende den inn til denne adressen. Dette er et seriøst nettsted som åpner mobilen din med en slik datakabel. koster 200 kr da. men jeg gir heller pengene mine til dette stedet enn til telenor . Det koster atpåtil 600 kr. Før kostet det et par 1000-lapper hos tele..., men fordi forskjellige andre tilbyr samme tjeneste til langt mindre pris, må tele... moderere griskheten sin. lykke tell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #4 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja det går helt fint. Hvis du kjøper en mobil med kontant kort og du vil sette i ditt opprinnelig sim kort,kan du få låst den opp ved hjelp av en datakabel som du kan kjøpe på ulike elektroniske butikker o.l eller du kan sende den inn til denne adressen. Dette er et seriøst nettsted som åpner mobilen din med en slik datakabel. koster 200 kr da. men jeg gir heller pengene mine til dette stedet enn til telenor . Det koster atpåtil 600 kr. Før kostet det et par 1000-lapper hos tele..., men fordi forskjellige andre tilbyr samme tjeneste til langt mindre pris, må tele... moderere griskheten sin. lykke tell ← For ikke å snakke om at den praksisen er ulovlig. Dersom du kjøper en mobil med kontantkort tilhørende den samme teleoperatøren som du allerede har, så burde det gå fint å bruke det simkortet du allerede har. Telefoner låser seg stort sett til det første simkortet som blir satt inn, så ikke prøv flere simkort før du setter inn ditt eget. Det går imidlertid også fint an å portere kontantkort nummer over til en annen teleoperatør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 11. mai 2006 #5 Del Skrevet 11. mai 2006 De fleste telefoner som selges med kontantkort er operatørlåst i et år. Du binder deg derfor til denne operatøren i et år, å låse opp telefonen før denne tiden er brudd på avtalen. Så vidt jeg vet har det ikke blitt gjort noe for å straffe slikt så langt da, så noen stor fare for at noe skulle skje er det nok ikke. Nå kommer det jo litt an på hvem du har som mobiloperatør, men hos de fleste kan du videreføre nummeret ditt, altså få det tilskuddet som andre får ved nykjøp mot at du binder deg. Ellers kan jeg er det mange steder på nettet som selger billige telefoner uten abonnement. F.eks har gsm.no, elkjop.no og komplett.no slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå