Catrine Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Jeg slutta på pillen for noen måneder siden. Første mens etter pilleslutt kom til forventet tid, og varte i normal tid. Men så gikk det nå altså 50 dager til mens nr. 2 kom. Jeg er ikke akkurat en aktiv prøver, vi tar ting som de kommer, men testa idag for jeg var så spent på om det var graviditet som gjorde at mensen ikke kom. Men desverre. Den var negativ, og bare en kort stund etter kom mensen. Er det normalt med så lange sykluser, særlig etter pilleslutt? Og hvor tid stabiliserer disse seg? For to uker siden hadde jeg EL-lignende smerter, så sterke at jeg ikke klarte å gå normalt engang, og vi hadde sex samme dag. Sjekka ikke el på andre måter (temping eller test). Kan det hende jeg ikke har EL? Hmmm...
Prada Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Det kan ta et år før syklusene er normale og stabile etter at du slutter på p-piller. Noen går rett tilbake til vanlige sykluser, mens andre bruker veldig lang tid. El to uker før mens høres veldig passe ut. Selvom syklusen er lang er tiden mellom el og mens stort sett alltid ca. 14 dager. Det er tiden fra mensen og fram til el som forlenges i en lang syklus.
Pi@ Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Det tok ca et halvt år før syklusene mine stabiliserte seg etter at jeg slutta på p-pillene.
~Belle~ Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Mine syklusser er som de var før jeg begynte på p-piller, like uregelmessige, eneste positive er at jeg ikke blør så mye som før. Sluttet på pillen i mai/juni i fjor. Har hørt at jo lenger du har gått på piller, jo lenger tid kan det ta for at syklussene stabiliserer seg.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Har hørt at jo lenger du har gått på piller, jo lenger tid kan det ta for at syklussene stabiliserer seg. ← Jeg gikk på piller i 12 år, og mensen var regelmessig igjen etter to sykluser.
~Belle~ Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Jeg gikk på piller i 12 år, og mensen var regelmessig igjen etter to sykluser. ← Det jeg mente var at det i allefall ikke er unormalt at det tar noe tid. Ingen er like heller ikke på dette punktet.
Catrine Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2006 Uff ja, håper disse syklusene stabiliserer seg snart. Jeg har jo bare gått på pillen i ca. 3 år, men vi er vel alle forskjellige når det gjelder å få tilbake syklus. Så vi får prøve igjen neste måned også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå