Gjest Mannre Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Hei.. Jeg har funnet min drømmekjole, men det er et veldig langt slep på denne kjolen. Jeg har blitt fortalt at det er mulig å sy en hempe ca midt på slepet som henges opp på baken. På denne måten henger kjolen fint å det er lettere å bevege seg utover kvelden og den "soper" ikke i bakken. Er det noen som vet hvordan dette gjøres?? Hadde blitt VELDIG takknemlig for svar Marianne
Lykketrollet Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Det kan en sydame ordne for deg! Jeg hadde ikke gjort det selv....men så klarer jeg ikke tre en nål engang så.... Ta en telefon til en salong og prat med dem! Det meste lar seg ordne!
Gjest AGF Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Hei! De på butikken der jeg kjøpte kjolen gjorde det for meg. Og det er å anbefale! Jeg klarte å bevege meg masse i kjolen. Sydamen sydde på en liten hemp, ca. 2 cm bak på slepet og bak på ryggen en fin knapp i samme farge som kjolen. Bare spør de på butikken om de kan gjøre det for deg.
Gjest Markblomsten Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Moren min skal sy en slik hempe på kjolen min. Tror hun bare syr den fast i kjolestoffet, i oppbretten slik at festet ikke vises. Og så syr hun den slik at når jeg går med kjolen og slepet nede så ligger den innover og ikke stikker ut Lykke til!
Raringen Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Min kjole trenger også en sånn hempe på kjolen over rumpa, og det syr de på i butikken der jeg kjøpte kjolen. Ville nok heller ikke prøvd å gjøre det på egen hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå