Donnie Darko Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Stein Østbø slår til igjen med sine fantastiske andmeldelser av metall skiver. Snakk om kringlete formuleringer med teite floskler: Her gjør han svære og kjappe sprang, fra den klassiske åpningen «Invocation»s effektive og aggressive temposkifter til Ihsahn senere på platen bretter ut sine mer kompliserte, symfoniske og nærmest operatiske arrangementer, før han vender tilbake til de atmosfæriske, nattemørke-luktende dyster-riffene fra black metal'ens unge dager. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113333 Kan noen i forklare meg hva "nattemørke-luktende dyster.riff" er for noe? Hørt i et øvingslokale på Notodden: - "Det er noe nattemørkeluktende over dysterriffene dine." - "Ja, jeg fant en gammal teip. Disse riffene er fra Black Metal'ens unge dager, serru." Videre.. Riffene er halsbrekkende hurtige og så voldsomme at de flere steder struper melodilinjene i fødselen, tross hyppige taktbrekk. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113337 Dette er black metal-essensen i sitt innerste uvesen: Et illsint, krigserklærende epos fra fortroppene til Mørkets Herre i rasende, blytung tonebrynje fra basisbesetningen av trommer (en frenetisk arbeidende Frost har klassisk tørr lyd i trommene), bass og gitar - komplett med Satyrs frådende strupevokal. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113338 Jeg er så glad for at Stein Østbø kan fortelle meg hva som er essensen i Black Metal. Takk! Fyffaen for en idiot. Er det virkelig mulig å lire av seg så mye piss uten å ha med NOENTING som faktisk forteller meg om hvordan skiva er?
Gjest Gjest_NinjaTurtle_* Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Haaaaloooo Donnie, det er en jævla avisanmeldelse. Hadde du forventet en dyptgående statistisk analyse av tonesammensetningen og generell følelsesmessig assossiering? Kanskje litt sånn som sjakk og bridgespaltene? Alle har vel fått inn i skolten at musikkanmeldelser i seg selv er noe pi$$, og de forteller bare hva anmelderne liker. Har du mange nok anmeldelser, kan du finne ut hva anmeldere generelt liker. Og det kan være ok.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Her er en anmelder som ikke har lært seg at adjektiv bør strykes fra teksten...
Donnie Darko Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2006 Haaaaloooo Donnie, det er en jævla avisanmeldelse. Hadde du forventet en dyptgående statistisk analyse av tonesammensetningen og generell følelsesmessig assossiering? Kanskje litt sånn som sjakk og bridgespaltene? Alle har vel fått inn i skolten at musikkanmeldelser i seg selv er noe pi$$, og de forteller bare hva anmelderne liker. Har du mange nok anmeldelser, kan du finne ut hva anmeldere generelt liker. Og det kan være ok. ← Nei. Du misforstår. Jeg ønsker at han dropper å bruke alle disse idiotiske flosklene og heller skriver normalt.
Donnie Darko Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2006 Det jeg også reagerer på er at mannen fint kunne anmeldt en skive uten å ha hørt på den engang. Andmeldelsen over sa meg fint lite om noe som helst. Det er så lysende åpenbart at han ikke har en dritt å si, men skriver en halv side allikevel. Han har refferansearmer som en T-rex. På magisk vis klarer han å si masse om skiva uten å ha sagt noe. Dette er en ubrukelig andmeldelse uansett om man ble født med Destruction på øret og øl i hånda, eller om man trodde Iron Maiden var noe anleggsarbeidere haddde i tvåan.
Gjest Gjest_NinjaTurtle_* Skrevet 10. mai 2006 #6 Skrevet 10. mai 2006 Vel, jeg irriterer meg vel ikke akkurat over at VG og Østbø driter på draget. Leser stort sett ikke musikkanmeldelser der uansett, men heller på indielondon.co.uk, rollingstone.com og metacritic.com. Og av og til Natt og dag, fordi de kan være så morsomt kjipe.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #7 Skrevet 10. mai 2006 Vel, jeg irriterer meg vel ikke akkurat over at VG og Østbø driter på draget. Leser stort sett ikke musikkanmeldelser der uansett, men heller på indielondon.co.uk, rollingstone.com og metacritic.com. Og av og til Natt og dag, fordi de kan være så morsomt kjipe. ← Vel, er ikke du bare den kuleste Ninjaen i tre meters omkrets?!
Donnie Darko Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2006 Her er mitt forsøk på plateanmeldelse ala Stein Østbø Norges mest verdenskjente Black Metal-band erklærer klaustrofobiske og hvitglødende riff som grimme tordenbrak. Satyricon er nå ute med sitt nye album Now, Diabolical. De dystre menn raserer ut kakofoniske og støyende vendinger fremført med beinmargsknusende vulkanutbrudd! På låta K.I.N.G. kan man høre Black Metalens yppersteprester deklarerer fandenivoldske og frostbitte komposisjoner besatt av beinmargsknusende krigere. Bandet likviderer også drepene og sataniske rytterbataljoner som hentet ut fra majestetiske tordenbrak som fra blackmetallens yngre dager! På hele albumet kan man høre de svarte drømmerne av Satans nåde likvidere raspende og hatske labyrinter som fryktinngytende ritualer. Dette er virkelig et album hvor Bandet deklarerer kliniske og iskalde dramaturgier som tatt fra flammende demoner! Terningkast 5.
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Her er mitt forsøk på plateanmeldelse ala Stein Østbø Norges mest verdenskjente Black Metal-band erklærer klaustrofobiske og hvitglødende riff som grimme tordenbrak. Satyricon er nå ute med sitt nye album Now, Diabolical. De dystre menn raserer ut kakofoniske og støyende vendinger fremført med beinmargsknusende vulkanutbrudd! På låta K.I.N.G. kan man høre Black Metalens yppersteprester deklarerer fandenivoldske og frostbitte komposisjoner besatt av beinmargsknusende krigere. Bandet likviderer også drepene og sataniske rytterbataljoner som hentet ut fra majestetiske tordenbrak som fra blackmetallens yngre dager! På hele albumet kan man høre de svarte drømmerne av Satans nåde likvidere raspende og hatske labyrinter som fryktinngytende ritualer. Dette er virkelig et album hvor Bandet deklarerer kliniske og iskalde dramaturgier som tatt fra flammende demoner! Terningkast 5. ← He he, kall meg rar, men jeg kan godt lese slike anmeldelser når det gjelder black metal! Men så var jeg ung på begynnelsen av nittitallet, da black metal VAR veldig overdådig og pompøst, med corpsepaint på alle band og mange konsertgjengere, og oppned-kors florerte, griseblod og alle tricks ble tatt i bruk for å skape en "grim" stemning. Nå for tiden har alt blitt så renvasket (tenk å komme med corpsepaint på en konsert nå, du ville blitt ledd ut! Og før var det kult! ). Da jeg var med på å lage en liten bm-zine, var det ikke måte på border og kruseduller som måtte pynte hver ENESTE side av bladet, gjerne skrevet i gotisk skrift, ellers var det pinglete. Nå er det mer rent og pent og ryddig i bladene. I allefall passer anmeldelsen over inn i den gamle tidsepoken, som jeg er litt nostalgisk til.
Superlammet Skrevet 11. mai 2006 #11 Skrevet 11. mai 2006 Donnie, du har faen meg skjønt det! Og anmeldelsen din var like flott som Østbø sin! Du har sikkert ikke hørt skiva du heller? soleil, er du old-school'er? Satt ikke med det inntrykket.. Men fett for det!
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #12 Skrevet 11. mai 2006 soleil, er du old-school'er? Satt ikke med det inntrykket.. Men fett for det! ← Old-school? Det uttrykket var ikke i bruk på min tid... Vi var mest opptatte av hvem som var "true" og ikke.
Superlammet Skrevet 12. mai 2006 #13 Skrevet 12. mai 2006 Old-school? Det uttrykket var ikke i bruk på min tid... Vi var mest opptatte av hvem som var "true" og ikke. ← Hehehe, true brukes enda.. Men "den gang da" er old school..
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2006 #14 Skrevet 12. mai 2006 Betyr dette at det faktisk er noen som savner Kurt Bakkemoen (Bart Kukkemoen) i VGs spalter? Nei, jeg trodde ikke heller det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå