Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe sunn vane for å få i meg så mye vann som jeg trenger. Innimellom, som i dag, får jeg dager hvor jeg drikker og drikker men aldri blir utørst. Men vann smaker meg ikke noe særlig i de periodene, og til vanlig blir det liksom ikke til at jeg drikker noe særlig med vann..

Men nå i det siste har jeg hatt med meg saft på skola, og da klarer jeg ei 0,6-flaske iløpet av dagen. Kan sikkert klare mer også.

Så lurer jeg på da, er det ok å mer eller mindre erstatte vannet med saft? For det er jo enten safta eller ingenting.. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nå si det er mye bedre å drikke saft enn ingenting... :)

Skrevet

Definitivt bedre å drikke 0,6 l fun light (eller mer) hvis alternativet er at du ikke får i deg noe væske :)

Gjest gjesta
Skrevet

:)

Jeg trodde nok det. Men er det noen grunner til å ikke drikke for mye saft? Det er jo ikke noe kalorier eller noe i den, men..

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er vel ikke optimalt å drikke pga de kunstige søtningsstoffene, men langt bedre enn ingenting.

Selv pleier jeg å sette mugge med vann og sitron i kjøleskapet for å klare å drikke nok(særlig når det er varmt). Drikker av STORE glass med sugerør, for da får jeg i meg mye mer..

Skrevet

Tja.... Det er jo mye kunstige søtstoffer som vi ikke vet de langsiktige virkningene av. Men med den mengden du drikker så tviler jeg på at du kommer opp på noe helseskadelig nivå selv om du hadde firedoblet inntaket... ;)

Skrevet

Selv pleier jeg å sette mugge med vann og sitron i kjøleskapet for å klare å drikke nok(særlig når det er varmt). Drikker av STORE glass med sugerør, for da får jeg i meg mye mer..

Veldig godt tips! Og selvsagt et MYE bedre alternativ enn saft :)

Gjest gjesta
Skrevet

Hmm, da fortsetter jeg med safta mi på skola, så skal jeg prøve å fikse vannkaraffel med sitron i. Høres jo veldig fristende ut :)

Takk for svar, jenter :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å blande vann med litt juice. Da får du i deg noen vitaminer også. Eller press litt sitron/lime/appelsin i vannet. Vannet smaker litt mer spennende også. Eller hva med hjemmelaget iste? Prøv uten sukker, eventuelt med bare litt eller sukketter. På matforumet finner du en del ideer!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg drikker masse fun light, som faktisk er is te og ikke saft ;)

Gjest Gjest
Skrevet

vann med sitron i eller appelsin er jo fin fint ja :) Trenger ikke ha karaffel for det...

Skrevet

har du prøvd de nye vannflaskene med smak?

Kan anbefale den grønne imsdalen. Kjempegod og forfriskende!

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg drikker stort sett vann av en flaske med drikketut - sånn Imsdalflaske.

Synes det er enklere å få i seg nok drikke da, enn å drikke av glass, av en eller annen grunn.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg drikker stort sett vann av en flaske med drikketut - sånn Imsdalflaske.

Synes det er enklere å få i seg nok drikke da, enn å drikke av glass, av en eller annen grunn.

ja men sånn er det jo bare :ler:

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg klarer ikke å drikke nok vann, så her går det i fun light iste. har den vanlige fun light saften også, men den smaker litt for kunstig.

jeg satser på at fun light med kunstig søtstoff er helt ok, og drikker masse av det.

Skrevet

Jeg har en flaske med roses lime i skapet som jeg heller oppi vannet når jeg føler for en forandring. Jeg pleier å drikke vanlig vann jeg så det blir ikke så ofte.

Men det er veldig godt med roses og kan lagres lenge..

Gjest Gjest
Skrevet
har du prøvd de nye vannflaskene med smak?

Kan anbefale den grønne imsdalen. Kjempegod og forfriskende!

Den har jo også søtstoffer i seg, da!

Skrevet

Jeg setter en mugge vann med noen agurkskiver i kjøleskapet. Det gir også en frisk og deilig variajon på vannet.

Skrevet

Hvor sunne/usunne er egentlig de nye vannflaskene med smak fra imsdal o.l.? Er det bedre å drikke dem i stedet for f.eks. fun light, eller blir det det samme?

Skrevet
Hvor sunne/usunne er egentlig de nye vannflaskene med smak fra imsdal o.l.? Er det bedre å drikke dem i stedet for f.eks. fun light, eller blir det det samme?

Det lurer jeg også på. Det er jo tilsatt kunstig smak og søtningsstoffer, så det er kanskje ikke sunnere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...