Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2002 #1 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei! Jeg skal ha noe med tofu til middag idag, men skulle gjerne lagt den i en marinade først. Noen som har gode forslag til en tofumarinade, eller en annen god? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 4. desember 2002 #2 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg fant denne, men har ikke prøvd selv altså: TOFU med Erter og Sopp Tofu-marinade: 1 ts Eddik 3 ts Malt karve Pepper og Salt Olje 2 Løk, finhakket 2 hvitløksbåter, finhakket 3 ss Ingefær, finhakket 250g Små champignoner 1 ts Malt koriander 1 ts Malt karve 1 ts Gurkemeie ½ ts Chilipepper 3 Tomater, hakkede 500g Grønne erter (gjerne frosne) 2 ss Fersk koriander til garnering La tofuen ligge i marinaden i noen timer (gjerne over natten) Stek tofuen gyllenbrun i litt olje i en panne. Legg til siden. Varm oljen i en panne og fres løk, hvitløk, ingefær og champignoner brune. Tilsett krydderne og fres i 2-3min på svak varme. Tilsett tomatene og tofuen og la det putre i ca. 10min. Tilsett så ertene og la det putre enda noen minutter. Tilsett koriander og la det putre noen minutter til, smak til med salt. Server. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. desember 2002 #3 Del Skrevet 4. desember 2002 Ja, jeg så den jeg også, men lagde heller min egen. (Det var jeg som skrev isted, men var visst ikke innlogget) Da brukte jeg olivenolje, sjalottløk, hvitløk, oregano, basilikum, soyasaus. Nå har den ligget i marinade siden i dag tdlig, og skal snart begynne på middag nå. Lot det ligge i en vasket iskremboks. Takk for forslag iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå