Gå til innhold

Sove med ruller i håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frisørvenninna mi ringte i dag for å avtale prøvetime og slike ting. Prøvetimen skal vi ha noen uker før, men hun vil også at jeg skal komme ned dagen før. Da skal hun klippe, stripe og rulle opp håret mitt. Jeg skal tydeligvis ha håret opprullet til dagen etter. :overrasket:

For det første har vi huset fullt av gjester, jeg skal gjøre siste finish på lokalet, borddekking og slikt - jeg kan da vel ikke gå rundt med håret opprullet?? :forvirret:

For ikke å snakke om at jeg ikke kommer til å få sove. Det er ille nok å sove med ruller i håret til vanlig, men på natta før bryllupet.... da kommer jeg til å sove dårlig uansett. Alt i hodet er en ting, om jeg ikke skal plages med ting utenpå også.

Skal noen av dere ha ruller i håret over natta? Må jeg ha det?

Skrevet

Jeg har sovet med ruller i håret en gang og aldri mer sier jeg! Det var et sant hel*** å få ut rullene neste dag. Jeg hadde hår til midjen den gangen.

På bryllupsdagen fikk jeg hårruller i før jeg ble satt under "varmehetten". Satt nok der en times tid. Det ga nok fall til å sette opp håret. Da var håret ca. skulderlangt.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Mitt er nesten til midjen akkurat nå. Skal klippe det på prøvetimen, men det blir ikke mye.

Tror jeg kommer til å si ifra om at det der ikke er aktuelt. Må jo få sove litt ihvertfall!

Skrevet

Ja si det ikke er aktuelt.

Du må jo få med deg det av søvn du klarer før den store dagen. Og sier du fra nå snart så kan hun tenke ut noe nytt smart.

Skrevet
Mitt er nesten til midjen akkurat nå. Skal klippe det på prøvetimen, men det blir ikke mye.

Tror jeg kommer til å si ifra om at det der ikke er aktuelt. Må jo få sove litt ihvertfall!

Vask håret dagen før. Ha i skum i HELE håret og la det henge rett ned. Du må ikke ha i strikk, spenner ol, da det vil sette merker i håret. Da kan frisøren bare bruke spraygel og rulle opp håret. Inn i tørkeren og du slipper lang tørketid og krøllene holder bedre enn om du vasker det samme dag.

Jeg ville ikke sovet med ruller i. Foreslå dette for frisøren din, jeg har selv jobbet som frisør, så jeg har belegg for forslaget mitt. Skal du ha langt hår etter bryllupet også? Eller er du av de som skal klippe deg kort "dagen etter"? Om du er det siste, vil jeg anbefale deg og klippe det til skulderbladene. Da er det lettere å sette opp og det holder bedre enn hår som er så langt som ditt.

Skrevet
Vask håret dagen før. Ha i skum i HELE håret og la det henge rett ned. Du må ikke ha i strikk, spenner ol, da det vil sette merker i håret. Da kan frisøren bare bruke spraygel og rulle opp håret. Inn i tørkeren og du slipper lang tørketid og krøllene holder bedre enn om du vasker det samme dag.

Jeg ville ikke sovet med ruller i. Foreslå dette for frisøren din, jeg har selv jobbet som frisør, så jeg har belegg for forslaget mitt. Skal du ha langt hår etter bryllupet også? Eller er du av de som skal klippe deg kort "dagen etter"? Om du er det siste, vil jeg anbefale deg og klippe det til skulderbladene. Da er det lettere å sette opp og det holder bedre enn hår som er så langt som ditt.

Takk for tips, Annie! Jeg skal nok klippe det etter bryllupet ja, jeg har hatt veldig langt hår i alt for mange år. Tenkte å klippe det omtrent til skuldrene, jeg har bestilt time tre dager etter bryllupet. Men det må nok være så langt som jeg har det nå på selve dagen, det skal ikke settes helt opp men henge i løse krøller nedover ryggen. Derav lengden om du skjønner. Mannen elsker de lange krøllene mine, og har ønsket at jeg skal ha det løst. Jeg må jo glede han på dagen ;)

Jeg skal foreslå det du sier for frisøren min, jeg er ikke lysten på å sove med ruller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...