Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal kjøpe telt, og har lest litt om Helsport etter vi fikk det anbefalt. Men på den lokale sportsbutikken selger de bare Basecamp telt. De ser rimelig lik ut Helsport teltene, men prisen er jo langt lavere, så da er jo spørsmålet: er kvaliteten like så? Suger Basecamp - eller er de OK for et par som ikke har tenkt seg på de mest ekstreme turene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et Helsport telt er på alle måter verdt pengene. De holder i årevis, og begynner det å regne skikkelig er de de eneste som holder seg helt tørre hele natta.

Har lang turerfaring og når det gjelder telt innkjøp er det sånn at man får det man betaler for av kvalitet.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for innspill. Det var vel det jeg tenkte. Da må jeg vel bare gjør litt research, og finne hvor nærmeste forhandler er. PS: Noen som vet om noen som selger Helsport i Ålesund? ;)

Skrevet

Som de fleste andre har Basecamp telt i flere prisklasser.

Forskjellen på de billige og de dyrere teltene er ofte om stengene er laget i glassfiber eller aluminium og om teltet har innertelt eller ikke. Det er ofte litt forskjell på materialet i ytterduken også.

Skrevet

Jeg elsker Helsport-teltet vårt, det stiller i en klasse for seg i forhold til de andre teltmerkene jeg har prøvd. :)

Skrevet

Forresten, husk å kjøpe et telt som passer til bruken deres. Vi kjøpte et tremannstelt, og tenkte at det nok var passe for oss to. Men det er et fjelltelt som tåler ørten minusgrader og slikt, og det er så utrolig lavt under taket at vi ikke kan sitte oppreist i det uten å stange i taket. Litt kjedelig når det regner og man må ligge rett ut hele dagen. Jeg tror vi må kjøpe oss et telt til, et som egner seg mer til lengre turer med jatzy og kortstokk.

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi har kjøpt basecamp telt _som passer til vårt bruk_! vi kommer aldri til å campe annet enn på sommeren, så noe som tåler masse minusgrader har ikke vi brukt for.

det som var viktig for oss var et STORT telt (vi er bare to), for jeg hater, hater, hater telt som man må ligge for å kle på seg i.

det vi kjøpte er det to "soverom" i, et på hver side med innertelt, og et rom i midten hvor det var to meter til "taket".

vi lå i det i 14 dager i sommer, og det regnet hver dag. ikke en dråpe kom inn.

så vi er veldig fornød med vårt basecamp telt, det er helt perfekt for oss!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi lurer også på å kjøpe telt. Spirit og Fruktfat: hvilke typer telt er det dere har? Husker dere navnene?

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg tror det heter jylland! er fint plass til 4 voksne i det. (er vel et 6manns telt, dvs til 4 pers ;) )

Skrevet

Vi har Helsport Fjellheimen 3-mannstelt. Supert i regnvær, men for liten takhøyde. Supert når man er på gå- eller sykkeltur, men ønsker meg et større telt for turer der vi er en uke på samme plass og ikke skal bære teltet i milevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...