Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #147 Skrevet 16. juni 2006 Forresten irriterer det meg grundig når folk som ser kattungene insisterer på at de er klare til å gis bort allerede, bare fordi de spiser selv og er renslige. Dette er mennesker som har hatt katter og kattungekull i alle år, og derfor mener at de har fasiten. Kattungene er jo bare 5 uker gamle, og de er ikke leveringsklare før om 7 uker. At det går an
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #148 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Forresten irriterer det meg grundig når folk som ser kattungene insisterer på at de er klare til å gis bort allerede, bare fordi de spiser selv og er renslige. Dette er mennesker som har hatt katter og kattungekull i alle år, og derfor mener at de har fasiten. Kattungene er jo bare 5 uker gamle, og de er ikke leveringsklare før om 7 uker. At det går an ← Søøøøte! Skjønner GODT at du blir irritert ja. Mange som tror de vet best, fordi de gjorde det sånn og sånn.. har en del dyr selv, så jeg får ofte "ekspertkommentarer" ang. mitt dyrehold, fordi de "vokste opp" med en hund eller "tanta til venninna" hadde en.. Eller at "alle" hunder/ katter ER sånn og sånn. Grrr. Hev deg over det, hjelper det ikke å si hvorfor så jatt med dem eller begynn å snakk om noe annet. Endret 16. juni 2006 av Binna
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #149 Skrevet 16. juni 2006 si: "det kan godt være, men jeg følger normal rasekatt-leveringstid, for jeg nekter å tro rasekatt og huskatt er sååå forskjellige i hvilken skade de tar av å reise fra mamma nå... " Eller noe i den duren Elsker forresten den i midten, den har så kuult blikk! Ser alltid LITT forvirret ut
jordbær Skrevet 16. juni 2006 #150 Skrevet 16. juni 2006 Du kan hilse de og si at du ikke vil gi fra deg fremtidlige urenslige katter. For vi fikk en på ca 6-7 uker.. Og den ble aldri renslig.. Grr..
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #151 Skrevet 16. juni 2006 Du kan hilse de og si at du ikke vil gi fra deg fremtidlige urenslige katter. For vi fikk en på ca 6-7 uker.. Og den ble aldri renslig.. Grr.. ← Nå er det ikke bare snakk om renslighet eller at de klarer seg på tørrfor. Grunnen til å vente de er til 12 uker er mest pga psyken til katten, at den skal bli "moden nok".
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #152 Skrevet 16. juni 2006 Kattungene er allerede renslige så det er ikke der problemet ligger, men jeg har sett litt for ofte at katter som tas for tidlig fra moren får problemer senere. Kattemoren min er et godt eksempel. Hun mistet moren sin da hun var 4 uker gammel (moren døde), og hun har alltid vært engstelig og redd. Ikke nå lenger da, for det å få unger har forandret henne veldig, men før gjemte hun seg bare hun hørte en lyd. Flere av naboene har lurt på om jeg har fått en ny katt, fordi hun nå tør å vise seg fram mens før så gjemte hun seg bare så det var ingen andre enn jeg som fikk se henne. Storepusen har begynt å være innendørs nesten hele tida nå, jeg tror han syns det er for varmt ute, og selv om han ikke akkurat viser overstrømmende glede ved synet av kattungene så godtar han dem. Han overser dem for det meste, og dersom de begynner å leke med halen hans (noe de gjør ofte) går han og legger seg i hylleseksjonen. Han har fått et fast krypinn der, slik at han har en plass å være der han kan være sikker på å få være i fred. Det er veldig morsomt å observere kattungene og kattemor. Kattungene er såpass aktive nå er de er overalt i hele leiligheten. Når kattemor lurer på hvor ungene er, så kommer hun med et slags kallerop. Da svarer kattungene, og hun går rundt og sjekker at alt er i orden med dem før hun legger seg og slapper av eller går ut en tur. Iblant fortsetter hun å rope på dem, og da kommer de springende til henne. Så lager hun noen lyder som gjør at ungene følger etter henne. De, både mor og ungene, er overraskene vokale i måten de kommuniserer på. Jeg tror aldri jeg har hørt at kattemor har laget en eneste lyd, utenom maling, før hun fikk unger. I går gikk hele familien på rekke og rad med en pratende mor i spissen for å hilse på Storepus. Det virker som at kattemor gjerne vil at Storepus skal godta ungene mer enn det han allerede gjør. Men det kommer nok etterhvert. I natt lå Storepus og sov bare en meter unna kattemor og ungene, og det er en stor forbedring.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #153 Skrevet 16. juni 2006 Jeg er sikker på at mammapus føler seg utrolig sexy og ikke har så lav selvtillit nå som hun har fått seg kjæreste litt sånn som når hun der usynlige dattera i "de utrolige" plutselig ikke går rundt og er usynlig og har håret i trynet hele tiden, men plutselig går med hårbøyle og tør prate med gutten hun liker Sånn er pusen din. Tror jeg. Forelskelse gjør så mye rart med folk!! Og puser.. Kan jeg få være internet-tante til den rare søte i midten av de siste bildene?
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #154 Skrevet 16. juni 2006 Ja det må være noe sånt . Hun går med hodet høyt hevet for å si det sånn. Får respekt fra kattesamfunnet i nabolaget, og står på krava og krever kos fra såvel kjente som ukjente mennesker hun møter på. Istedet for å springe inn og gjemme seg under sofaen som hun gjorde tidligere Og Ninakanin er herved internett-tante til grågutten. Har ikke navn på dem, men den er grå og den er gutt så... Er så dårlig til å finne på navn, jeg har prøvd å få hjelp fra nevøen min på 3, men han mente at Fotballen var et fint navn Tar gjerne imot navneforslag
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #155 Skrevet 16. juni 2006 Fleksnes kan han hete. Eller DynamittHarry.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #156 Skrevet 16. juni 2006 Eller Sherlock Holes. Ikke Holmes. For han ser så fjern ut Nei fy søren, jeg er liksomtante til pusefanten!!!! Spøkelseskladden er jo også et alternativ?
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #157 Skrevet 16. juni 2006 Sherlock Holmes er jo koselig da, så roper en bare "Sherlock" til vanlig
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #158 Skrevet 16. juni 2006 Flott . Da heter han Sherlock Holmes. Og det passer til personligheten hans også, for han er av den typen som liker å få med seg alt som skjer. Han gjemmer seg gjerne litt slik at ingen vet at han er der, men han kan allikevel se alt som foregår. Han leker også litt mindre enn de andre kattungene, for istedet for å være med på leken sitter han og studerer alt hva de andre ungene gjør. Før han plutselig hopper fram og overfaller
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #159 Skrevet 16. juni 2006 Flott . Da heter han Sherlock Holmes. Og det passer til personligheten hans også, for han er av den typen som liker å få med seg alt som skjer. Han gjemmer seg gjerne litt slik at ingen vet at han er der, men han kan allikevel se alt som foregår. Han leker også litt mindre enn de andre kattungene, for istedet for å være med på leken sitter han og studerer alt hva de andre ungene gjør. Før han plutselig hopper fram og overfaller ← superkos!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå