Gjest Varg-Menja Skrevet 10. mai 2006 #21 Skrevet 10. mai 2006 Her er et bilde av familien. Kanskje ikke det søteste bilde, men ikke så lett å få et pent bilde når en står på avstand med zoom ← Så fine de er! Og mor ser så fornøyd ut, der hun ligger. Få noen flere bilder etterhvert som de vokser da.
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2006 #22 Skrevet 10. mai 2006 Nå har hankatten fått slippe inn på soverommet, og det gikk litt annerledes enn jeg hadde forventet. Hankatten var virkelig usikker, omtrent krøp langs golvet. Men da kattemor så ham, forlot hun kattungene og kom og gne seg inntil ham. Deretter viste hun ham bort til ungene slik at han fikk snuse, og så gikk hankatten ut i stua og la seg under sofaen og så ikke særlig komfortabel ut med situasjonen. Lurer på hvorfor hankatten er så usikker egentlig. Han skjønner kanskje ikke hvor de små rare tingene kommer fra. Ikke vet jeg, men rar er han iallefall
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2006 #23 Skrevet 10. mai 2006 Et spørsmål: Kattemor ser ut til å sette stor pris på at jeg sitter ved siden av og klapper henne. Hun har alltid vært ekstremt kosete, og nå som hun er litt lenket til ungene og ikke kan komme til meg for kos så kan jo jeg komme til henne. Men bør jeg unngå å røre ungene? Tenker på at de kanskje kan bli forvirret av luktene og sånt, men mor vil vel lukte av meg også siden jeg klapper henne? Eller burde jeg rett og slett holde meg på avstand?
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2006 #24 Skrevet 10. mai 2006 Et spørsmål: Kattemor ser ut til å sette stor pris på at jeg sitter ved siden av og klapper henne. Hun har alltid vært ekstremt kosete, og nå som hun er litt lenket til ungene og ikke kan komme til meg for kos så kan jo jeg komme til henne. Men bør jeg unngå å røre ungene? Tenker på at de kanskje kan bli forvirret av luktene og sånt, men mor vil vel lukte av meg også siden jeg klapper henne? Eller burde jeg rett og slett holde meg på avstand? ← Du kan godt komme bort og kose med både henne og ungene, bare ikke herje for mye med dem. Lukta di på både kattemor og kattungene er null problem.
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2006 #25 Skrevet 10. mai 2006 Du kan godt komme bort og kose med både henne og ungene, bare ikke herje for mye med dem. Lukta di på både kattemor og kattungene er null problem. ← Takk for svar
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2006 #26 Skrevet 10. mai 2006 Enda et spørsmål: Er det vanlig at kattemor forlater ungene for å komme og kose i sofaen og sånne ting? Hadde liksom sett for meg at de pleide å være med ungene hele tida :klø: . Hun springer til ungene når de begynner å pipe, så det betyr vel at hun passer bra nok på dem. Men nå ligger hun og koser i fanget mitt mens ungene sover, og det var kanskje ikke sånn jeg trodde det skulle være. Men så har jeg ikke peiling heller så... Beklager alle spørsmålene, men det kommer nok enda flere etterhvert.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. mai 2006 #27 Skrevet 10. mai 2006 Svigers fikk kattunger rett før jul, og da kom kattemora bort til oss og koset. Hun var ikke hos ungene hele tiden. Kattungene "dine" var nydelige, ser ut til at minst en av de får striper? Når det gjelder hankatten din, så vet jeg ikke hvorfor de oppfører seg sånn. De som eier mammaen til størstekatta vår hadde også en kastrert hankatt (som naturligvis ikke var faren til ungene), og han søkte asyl hos naboen etter de fikk kattunger i huset.
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2006 #28 Skrevet 10. mai 2006 Ja, den ene er svart med hvite striper. Er helt forelsket jeg nå, sitter bare og stirrer henført på dem. Ja, hankatten oppfører seg rart. Virker som at det er noe med lukta han ikke liker, og nå har han faktisk rømt huset. Nekter å komme inn, så hvis det fortsetter sånn får naboen ta seg av han for en periode.
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2006 #29 Skrevet 10. mai 2006 Kattungene var utrolig søte! Jeg var jordmor en gang selv, satt kattevakt i tilfelle fødsel noen timer for pusen til ei jeg vasket hos. Det snodige var at katten kom og hentet meg, ville ha meg med inn på soverommet der hun hadde plassen sin, og når jeg hadde satt meg ned på gulvet, så fødte hun. Stakkars, tror hun syntes det var litt vondt, for hun mjauet og mjauet. Men ungene kom, fire stykker, en død dessverre. Men litt av en opplevelse
Gjest Varg-Menja Skrevet 11. mai 2006 #30 Skrevet 11. mai 2006 Hannkatten oppfører seg nok litt rart fordi dette er en stor omveltning for han. For kattene er familien vår å anse som en flokk, hvor alle har sin plass, og nå har han plutselig fire nye flokkmedlemmer å forholde seg til, pluss en hunnkatt som nettopp har steget i rang. (Hunner som formerer seg får høyere rang i flokken.) Så han er vel litt stresset bare, og trenger litt tid på å venne seg til det. Vanligvis introduserer moren ungene sine for resten av flokken ved ca 3 ukers alder, så frem til dette skjer og han får begynt å forholde seg til ungene som individer vil han muligens være litt rar. At hun forlater ungene for å gjøre andre ting er normalt. I naturen er heller ikke mor sammen med ungene hele tiden, men stikker ut og jakter ol mens de sover. Det som er viktig er at hun ser til dem regelmessig for å fore og vaske dem, og at de har det varmt nok mens hun er borte. Når det er så mange som fire kattunger vil de holde varmen sammen, så lenge det ikke er direkte kaldt der de ligger, men har man bare 1-2 kattunger bør man passe litt på det også. Det at du tar på ungene er bare positivt, for at de skal venne seg til lukten og følelsen av mennesker så tidlig som mulig. En vill katt ville nok reagert negativt på det, men katten din har jo tydelig tillit til deg. Så dersom det er noen mennesker moren ikke liker (feks barn) bør du ikke la dem håndtere kattungene før de er blitt store nok til å bevege seg rundt på egen hånd.
Gjest Catwoman Skrevet 11. mai 2006 #31 Skrevet 11. mai 2006 Vær obs på at når ungene blir litt større er det godt mulig at kattemor flytter de selv. Hun finner seg en ny plass hun liker - og tar med seg alle barna dit. Det har i hvertfall mine puser gjort. Ene gangen skulle hun absolutt ha tilholdssted på rommet mitt under senga mi (da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa) Vi prøvde å flytte de til et annet sted. Men hun hadde tydeligvis bestemt seg og tok de med tilbake til rommet mitt. Så da ble de boende der.
Lilith Skrevet 11. mai 2006 #32 Skrevet 11. mai 2006 Å, herregud så nusselige de var! Gratulerer med de små! *smelt*
Jaya Skrevet 11. mai 2006 #33 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Gratulerer med nurkene! Kattungene var utrolig søte! Jeg var jordmor en gang selv, satt kattevakt i tilfelle fødsel noen timer for pusen til ei jeg vasket hos. Det snodige var at katten kom og hentet meg, ville ha meg med inn på soverommet der hun hadde plassen sin, og når jeg hadde satt meg ned på gulvet, så fødte hun. ← Det samme gjorde katten min når hun skulle føde. Hun begynte plutselig å mjaue og vandre rundt føttene mine, var tydelig at hun ville ha meg med opp i andreetasjen, for hun gikk opp og ned trappen mens hun mjauet etter meg. Når jeg gikk etter henne løp hun rett inn på soverommet til datteren min, hoppet opp i en dukkeseng som stod plassert under høysengen hennes og så begynte veene. Heldigvis fikk jeg lurt henne opp i fødekassen før ungene kom ut, hadde nok blitt litt trangt å skulle føde fem unger i ei lita dukkeseng. Jeg måtte pent sitte der sammen med henne de timene fødselen varte, for hun ble skikkelig urolig når jeg prøvde å snike meg ut. En helt utrolig opplevelse! Endret 11. mai 2006 av Jaya
Gjest *Snart medlem* Skrevet 11. mai 2006 #34 Skrevet 11. mai 2006 Herlige kattunger! Du må holde oss oppdatert med bilder og fortellinger! Tenk så herlige de blir når de får øyner og begynner å sprette rundt
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #35 Skrevet 11. mai 2006 Næmmen, dette var jo riktig så engasjerende på morgenkvisten! Gratulerer som bestemor!
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #36 Skrevet 11. mai 2006 Den gangen jeg hadde kattunger var det noen av de som begynte å male veldig tidlig. Den første var under et døgn før den begynte å purre.. den siste var vel 2uker.. *mimre* Utrolig herlig! Jeg ble også hentet av pus før fødselen begynte. Hun skreik og malte om hverandre, purringa hadde aldri vært så høylytt før(frem til fødselen var den så lav at man nesten ikke hørte den). Jeg var så fascinert av kattungene at jeg skyntet meg rett hjem fra jobb for å kose med dem... hver dag. Morsomt hvordan man ser personligheten deres nesten med en gang. EEEEEElsker pusekatter, små og store
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #37 Skrevet 11. mai 2006 Pusekatter må være noe av det søteste som finnes . En ting jeg syns er litt rart, er at kattemor var ute og lekte med nabokattene i timesvis i går. Hun klatret i trærne og sånt. Og så gikk hun inn for å spise, og før hun hadde rukket å være inne i mer enn 2 minutter så begynte ungene å ploppe ut. Hadde liksom trodd at katter pleide å være litt mer forberedt, men hun virket gansket overraska da de plutselig kom. Men hun tok seg inn igjen etterhvert, og nå gjør hun en kjempejobb
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2006 #39 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Her er bilde av noen av kattungene, 2 dager gamle og rynkete og rare. Den svarte og hvite er sjefsbabyen, den sterkeste som tråkker ned og sparker bort søsknene for å få tak i en pupp . Endret 6. juli 2006 av Fairy
Gjest KATTAstrofe Skrevet 13. mai 2006 #40 Skrevet 13. mai 2006 Jeg syns kattunger likner små mus den første uka Når de er rundt 4 uker gamle er virkelig kjempesøte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå