Gå til innhold

Nyfødte kattunger

Fremhevede innlegg

Gjest Miloine
Skrevet

Åååååååå såååååååå nyyyyyyyyydelige de er da :grine: blir helt rørt av å se sånne nussepuser :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Bilder kommer i løpet av helga. Har det travelt på jobb for tida, så jeg har ikke så mye tid som jeg pleide til å være hjemme og ta bilder og sånt :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Her er Sherlock ute på trappa

post-9708-1151588657_thumb.jpg

Og nå har jeg brukt opp all bildeplassen min her på kg, så jeg får ikke lagt inn flere bilder. Men jeg har en nettside som jeg skal oppdatere med flere bilder, og så legger jeg ut linken her når det er gjort.

Skrevet

Da bare går du inn på "kontrollpanel" og sletter de tidligere bildene der! For alle bildene du legger ut blir lagret der.. Tror de ligger under vedlegg eller noe....

Gjest Gjesta
Skrevet

Her kommer noen flere bilder :)

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å slippe ut kattungene mens de var så små, men det blir ekstremt varmt innendørs nå på sommeren når døra er igjen så de får lov til å gå ut en tur innimellom under oppsyn. Her er 3 av kattungene, kattemamma og Storepus.

post-9708-1152146807_thumb.jpg

post-9708-1152146851_thumb.jpg

post-9708-1152146875_thumb.jpg

post-9708-1152146901_thumb.jpg

Gjest Miloine
Skrevet

Så kjempesøte de er da :smilbla:

Den grå katten ligner på Trulte jentekatten min! Trulte er helt lysegrå uten noe hvitt på seg :)

De syns nok det er kjempespennende å være ute!

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra jobb, og når jeg har vært lenge borte blir alltid kattene klengete når jeg kommer hjem igjen. I stad prøvde jeg å skrive et innlegg her på kg, men da kom denne og satte seg i veien.

post-9708-1152233398_thumb.jpg

Og denne la seg på stolryggen slik at jeg ikke kunne lene meg tilbake uten å skvise ham.

post-9708-1152233452_thumb.jpg

• 1 år senere...
Gjest kattunger;)
Skrevet

er det normalt at kattemor flytter ungene sine etter en dag??

hun hadde katte eske med pledd.(så det var godt og varmt.

fant dem pluteseli inni klesskapet mitt.

kattemor er veldig stolt og vil hele tiden vise oss ungene sine...har lest at det er normalt at mor flytter dem etter ca en uke?

hvorfor gjor hun da dette?

og er veldig bekymret for en av kattungene, den er den minste og har problemer med å finne pattene på kattemor:( tror ikke hun har fådd noe mat siden den ble født.

vi prøver å legge den til kattemor så den skal spise,men den klarer ikke å holde seg oppe:( hva kan jeg gjøre?

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet
Så koselig å lese!

Jeg håndoppmatet en kattunge som var ca to uker da jeg fant ham forlatt i fjor på akkurat denne tiden.

Han er verdens mest kosete pus, og er så hånd-tolmodig som dagen er lang!!

Du er heldig som har søte små puser å kose med :)

Selv har jeg en rakett av et lekemonster som utforsker den nye skittentøyskruven min akkurat nå :ler:

Kattemora vår har "rømt" fra kattungen sin, den er nå to uker gammel.

hvor ofte matet du kattungen din om dagen?

jeg har sprøyte og kattemelk fra wiskas som den får nå, hva brukte du?

håper denne pusen vil bli like kosete som din pus høres ut :)

Gjest Gjest
Skrevet

håper denne pusen vil bli like kosete som din pus høres ut :)

Du svarte på et innlegg fra 2006. Men kanskje du kan lage en egen tråd og få noen råd fra andre her?

Gjest Glør
Skrevet

Du bør gi den morsmelkerstatning, så snart du får tak i det, spør på dyrebutikk eller hos dyrlege. Du kan bruke kattemelk til du får tak i noe annet, men den inneholder egentlig for lite næring for små kattunger.

Når de er så små skal de mates ca hver 3. time, og helst bør du gi mat en gang om natten også. Fra den er 4 uker kan du begynne med tilvenning av fast føde, kjøp spesielt kattungefor, siden disse knøttene er mindre, og har tilpasset næring. Dette er spesielt viktig når den ikke får morsmelk.

Sørg også for at den ligger varmt. Og den trenger også hjelp med avføring, så etter hvert måltid bør du massere den forsiktig på magen, og tørke den i rompa med feks en fuktig q-tip. Dette kan du slutte med når den har gått over til fast føde og bæsjer på egenhånd.

Skrevet

så rart at jeg ikke har sett denne tråden før :sukk:

kjempe søte puse babyer :) pusen min fikk kattunger i feb. og nå er 3 av de gitt bort. de 2 siste beholt vi selv. klarte ikke å gi de bort.

her er noen bilder av de som nyfødte.

Skrevet
Pus var visst lengre på vei enn jeg trodde, for nå har hun fått 3 kattunger. Men problemet er at hun har forlatt 2 av dem og bare tar vare på den ene. Jeg har fjernet fosterhinna eller hva det heter på de to som har blitt forlatt, og de er i live. Men når jeg prøver å legge dem bort til mor og den tredje ungen, så tar hun bare "favorittungen" med seg og legger seg et annet sted. Skal jeg bare la naturen gå sin gang her, eller er det noe jeg kan gjøre for å redde de to som har blitt forlatt? Hvor lenge kan kattungene overleve uten mor? Er det sannsynlig at hun vil ombestemme seg og begynne å ta vare på de to forlatte ungene etterhvert?

Håper på svar fort

Dette er naturens gang.

Dette har jeg opplevd også, ungene er ikke friske derfor vil ikke mora ha dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...