Gå til innhold

lokale i bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

sitter å ser på ulike lokaler til vårt bryllup,kom over fløien folkeresturant,

lurte på om noen har feiret der,eller skal eller kjenner andre.....

noen meninger?dyrt???

vet iallefall utsikten er fantastisk :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest trådstarter
Skrevet

evnt om dere vet om andre lokaler som ikke koster flesk? ;)

Skrevet

Kronstad Hovedgård er jo et nydelig sted, med nydelig hage. Du kan også leie hos Døvesenteret i Kalfaret og hos Fagernes yacht club for å nevne noen.

Prisene varierer nok. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er mange fine lokaler rundt om i Bergen. Legger ved noen linker til deg jeg :)

Bellevue Restaurantene (Bellevue Lyststed, Fløien Folkerestaurant og Bryggen Tracteursted) (Fløien er jo kjempefint, men ganske så dyrt. Bellevue er også kjempefint, jeg hadde konfirmasjonen min der. Vi brukte Storstuen, som hadde egen salong i rommet ved siden av, og vi var veldig fornøyd. Det lokalet er nok i minste laget for de fleste bryllup, men om de større lokalene deres er like fine som Storstuen så lover det bra. Prisen vet jeg ikke noe om)

Rick's stuene

Villa Skjoldnes (har ikke vært inne der, men har vært utenfor og det ser utrolig idyllisk ut. Pappa har alltid sagt at det er der han ser for seg at min bryllupsfest skal holdes når den tid kommer, og han pleier å ha god smak - så når det blir min tur så skal jeg hvertfall sjekke det ut)

Grand Selskapslokaler

Legenes Hus (har flere venner som har giftet seg der og alle har vært fornøyd. Grei beliggenhet og greie lokaler)

Fagernes Yacht Club

Kommandantboligen i Gravdal (har ikke vært der ennå men skal i bryllup der nå i sommer og brudeparet sier hvertfall at det er kjempefint der)

Kronstad Hovedgård og Fana Roklubb (Kronstad Hovedgård er som Saeria et nydelig sted. Fana Roklubb er også et helt greit lokale såvidt jeg husker det, har vært der i 50-års dag en gang, men det er jo et klubblokale og bærer muligens litt preg av det. Husker rett og slett ikke det. Men fordelen med disse stedene er at den kan ta med alkoholholdig drikke + kaker selv. Det hjelper jo veldig på budsjettet!)

Døvesenteret på Kalfaret. (synes bildene på hjemmesiden deres så heller grå og triste ut, men kjenner flere som har giftet seg der og som har vært fornøyd, så det er nok verdt å sjekke ut)

Kjøttbasaren Selskapslokaler (fine lokaler midt i byn - men som med de fleste andre lokalene i sentrum er det dårlig med egen uteplass. Så skal en ut å lufte seg, eller røyke for de som driver med slikt, blir en stående på fortauet. Ut fra hvordan jeg husker lokalet egner det seg gjerne best hvis en vil ha flere runde bord i steden for langbord - men det er kanskje fordi det var slik da vi var der og det passet hvertfall veldig bra)

Druidenes Hus på Laksevåg (ikke spesielt fine lokaler eller beliggenhet, men maten var god og lokalet er vistnok veldig billig å leie. En får ta med egne drikkevarer også, så om en har stramt budsjett så er dette et greit alternativ i forhold til klubbhus osv.)

Et nytt sted i Åsane som jeg tror heter Stedet eller noe slikt. Har sett reklame for det, og ut fra de få bildene som var så det ganske fint ut. Helt nytt er det hvertfall, og så vidt jeg har forstått leier en bare lokalet og kan velge cateringselskap selv, ha med egen alkohol osv. Høres ut som et rimelig alternativ, men vet lite om eksakt beliggenhet og hvordan det egentlig er der.

Nord-Norge Foreningen på Kalfaret har også så vidt jeg har forstått fine lokaler.

Ellers har jeg hørt at det går ann å leie både Vannkanten Kultursal og Alvøen Hovedgård.

Vel, det var stedene jeg kom på i farten. Håper noe av det kan være til hjelp :)

*hilsen Titta som begynner å bli litt giftesyk* ;)

Gjest Gjest
Skrevet

wow,takk,drømmer du også eller?

jeg fikk priser på kommandant boligen,ganske stive priser,men veldig fint der,villa skjoldnes ser jo helt fantastisk ut....sikkert fine priser der også :ler:

takk for god hjelp,jeg skal inn og lese videre om stedene :klem::klem:

Gjest gjest1
Skrevet
wow,takk,drømmer du også eller?

:Nikke: Ja, drømmer litt for tiden ja. Å gifte seg begynner å føles mer og mer riktig - og mindre skummelt - så nå gjenstår det bare å få sambo til å føle det på samme måte ;):ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...