Lara Skrevet 18. mars 2002 #1 Del Skrevet 18. mars 2002 Nå står påskeferien for tur og jeg har ikke all verdens med penger til å reise på lange turer med barna mine. De skal ha ferie en uke og da hadde jeg lyst til å finne på noe med dem. Nå har det seg sånn at skogsturer, ski/aketurer o.l. er vanligdags hos oss så dette er ikke utenom det vanlige. Tenkte å ta de med på kino og på Tøyenbadet. Noen som har flere forslag?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leoanna Skrevet 18. mars 2002 #2 Del Skrevet 18. mars 2002 Her er noen forslag: Afrikansk lekestue Ved Center for Afrikansk Kulturformidling ligger et kreativt og holdningsskapende kulturelt verksted hvor barna kan lytte til afrikanske eventyr, tromme, lage masker, smykker og afrikanske leker. Åpent hver lørdag kl. 14.00-18.00. Adresse: Pilestredet 75 C Glazed & Amused Liten som stor kan lage og dekorere personlig keramikk. Mens barna lager gaver til bestefar, kan foreldrene ta en kopp kaffe med en croissant til. Glazed & Amused har to avdelinger, en på Frogner og en på Grünerløkka. http://www.glazedandamused.no Frogner: Vestheimgaten 4B Grünerløkka: Markveien 25 Norsk Folkemuseum Hver søndag kan barna høre eventyr i de gamle stuene på Norsk Folkemuseum. Foreldrene blir servert kaffe imens. http://www.norskfolke.museum.no Adresse: Museumsveien 10 Barnekunstmuseet Innvendig er dette Oslos frodigste og mest fargerike hus. Her kan barn boltre seg med musikk, maling, teater, dans, broderier eller lignende. Det er lekepark i hagen. Åpent tirsdag, onsdag, torsdag og søndag. Adresse: Lille Frøens vei 4 Teatermuseet Her kan ungene prøve flotte kostymer og utfolde seg på en liten scene. Museet har også en utstilling av scenemodeller, kostymer, masker og teaterfigurer fra flere oppsetninger. Adresse: Kristiania Torv 1 Tryvannstårnet ved Holmenkollen Tar dere heisen helt til toppen, kan barna se hele Oslo i 360 grader med kikkert. Åpent hver dag. Holmenkoll-hoppet I tillegg til å se utsikten fra det 60 meter høye hoppet, kan barna prøve en simulator for skihopping. Kafe´ like i nærheten. Kon-Tiki-museet Se farkostene til eventyreren Thor Heyerdahl og gjenstander fra hans ekspedisjoner i Kon-Tiki-museet. Hver søndag klokken 12.00 er det spesielle arrangementer for barn. Åpent hver dag. Norsk Teknisk Museum I teknoteket får barna eksperimentere med fysiske lover. Museet rommer ellers et planetarium, en datautstilling samt landets første bil og fly. Stengt mandager. Adresse: Kjelsåsveien 143 Harald Huysman Kartin go-cart Her er blant annet en egen go-cartbane for barn mellom seks og ti år. Barna må være mellom 129 og 150 cm høye. Adresse: Smalvollveien 34 Kanalen Spillesenteret har over 100 spill, simulatorer og et lekerom for de minste. Stedet er koblet sammen med McDonald's. Åpent alle dager bortsett fra søndag. Adresse: Klingenberggaten 4/Fridtjof Nansens plass 5 Megazone I sentrum ligger Megazones mørke laserspill-haller. Deltagerne utstyres med vester og laserpistol for å leke krig eller James Bond. Åpent alle dager. Adresse: Møllergata 24 Oslo Bowlingsenter Oslo Bowlingsenter ligger midt i byen og har 12 baner. Banen kan forhåndsbestilles. I tillegg er her spilleautomater, biljard og en kafeteria. Adresse: Torggata 16 Veitvet Bowling Dette er den største bowlinghallen i Oslo Øst med 26 baner. Her er også spilleautomater og kafeteria, samt lekerom for barn og en garderobe. Adresse: Veitvetveien 8 Badeland Clarion ved Gardermoen Stort bade- og aktivitetssenter med tunnelsklie, motstrømskanal, 25 meters treningsbasseng, oppvarmet terapibasseng, boblebad og et plaskebasseng. Åpent alle dager. Adresse: Oslo Airport Hotel Nadderudhallen Den nyrenoverte hallen er en av de mest barnevennlige i Oslo-området. Her er to grunne barnebasseng i tillegg til et stort basseng for svømmedyktige. Åpent hver dag. Adresse: Nadderud Idrettspark, Haukeveien 12, Bekkestua Romsås bad Et skikkelig familiebad med oppvarmede bassenger. Barnebassenget er en halv meter dypt. Forholdene er små og avstandene korte. Badeleker til ungene! Åpent alle dager, bortsett fra søndag. Adresse: Romsås Senter Korketrekkeren Ta T-banen til Frognerseteren og fyk nedover Korketrekkeren til Midtstuen stasjon. Derfra tar dere T-banen opp igjen. Rodel-kjelker og akebrett kan leies fra Akeforeningen i toppen av bakken, som ble brukt i ake-VM i 1955! Tryvann Skisenter AS Skisenteret, som omfatter Tryvann, Wyller og Tommkleiva, har 6 heiser og 7 bakker. Snowboardområde finner du i Tårnbakken, med halfpipe og funbox. Utstyr kan leies. Grefsenkollen Skisenter Her finner du fire bakker av varierende vanskelighetsgrad. Trollvannskleiva er nesten flat og ypperlig for de minste. Skiheisen er spesielt barnevennlig. Utstyr kan leies. Skøytebanen på Frogner Stadion Om formiddagene og i helgene boltrer barna seg på denne skøytebanen. Utleie av skøyter. Åpent hver dag ved riktig temperatur. Skøytebanen på Rudolf Nilsens plass Kunstisbanen foran Vahl skole prepareres daglig. Her kan du låne skøyter og hjelm av FRIGO, helt gratis. Adresse: Herslebs gate 26 Skøytebanen i Spikersuppa/Narvisen Hva med å danse isdans til musikk midt mellom Stortinget og Slottet? Skøyter kan leies og slipes her. Åpent hver dag når temperaturen tillater det. Emmas Sansehus ved Sandvika Opplevelsesstedet er spesiallaget for funksjonshemmede, men gøy for alle. Farger, lys og lydeffekter lokker små og store fra rom til rom og vekker forundring og glede. Åpent for alle: onsdager 16.30-19.30 og søndager 10.00-17.00. Adresse: Jens Holes vei 5, Sandvika Child Planet I denne innendørs lekeparken kan barna boltre seg i ballbasseng, sklier, hoppeslott og klatreløyper. Unger i alderen 0 til 10 år får leke med puter, se video, tegne og forme modelerleire. Her er også en kafe´. Åpent alle dager. Adresse: Middelthuns gate 21 A Baker Hansen, avdeling St. Hanshaugen Fredelig og oversiktlig. Mens mamma og pappa drikker kaffe, kan de små boltre seg på lekerommet med sklie, gyngehest og et bra utvalg av tegnesaker og barnebøker. Adresse: Ullevålsveien 45 Frogner Conditori Et hyggelig sted med god plass og fristende mat. Spesielt imponerende er den morsomme barnemenyen med brødskive med leverpostei, egne barnekaker og hjemmebakte boller. Lekerom innerst i lokalene. Adresse: Frognerveien 58 Kaffistova På Kaffistova midt i sentrum tilbys barn en egen meny. Deretter kan de kose seg i lekekroken i kjelleren. Adresse: Rosenkrantz' gate 8 Bogstad Gård Besøk dyrene på herregården som også er et museum! Barna har også en egen tegnekrok i fjøset. Vanligvis er det ridning for barn på søndager. På gården ligger også en hyggelig kafe´. Adresse: Sørkedalsveien 826 Nordre Lindeberg 4H-gård Besøksgården med hester, kyr, sauer, geiter, griser høner og kaniner er åpen hver dag bortsett fra fredager. Gården har også en liten kafe´. Adresse: Strømsveien 350 Museene i Botanisk hage I Paleontologisk museum står spennende skjeletter av dinosaurer og fortidsøgler. I nabobygget er Zoologisk museum med utstoppede dyr og fugler fra norsk fauna. Barna får edderkoppbevis! Åpent alle dager bortsett fra mandag. Adresse: Sars gate 1 Vegg i Vegg - klatrevegg Villmarkshuset Åpningstider: 11 Man - Fre 10 – 23 Lør 10 – 18 Søn 12 - 20 Adresse: Chr. Krohgsgt 16 Tyrili klatresenter Åpningstider: Man - Tors 10 – 22 Fre 10 – 20 Lør 10 – 18 Søn 12 - 20 Adresse: Sverres g 4, like ved Tøyensenteret 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 18. mars 2002 #3 Del Skrevet 18. mars 2002 Ja det skulle vel gjør påskeferien innholdsrik!!! Vi har masse vi må prøve forstår jeg. Kjempebra! Ha en fin fin påske!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #4 Del Skrevet 18. mars 2002 hei, bare en ting til - som jeg ikke så at forrige innlegger hadde fått med seg. Ute på Frammuseet på Bygdøy skal det arrangeres egg-malekurs. det sto annonse i budstikka igår. mener å huske at det koster kr 25 for barn og kr 50 for voksne. dette er åpent hele påsken! eller hva med å ta den første utepilsen på aker brygge????? jeg skjønner jo at det kanskje ikke er så kult for barna, men noe hygge skal jo mor ha også..... og det er et par ok lekeklatrestativ der. jeg har tatt med barna noen ganger på disse båtfergene - ut til nesodden eller bare tur/retur bygdøy. jeg har også tatt de med på ekebergsletta på den dyregården der (vi kaller den bare for barnas gård vi), ved siden av er det minigolf. uansett - ha en hyggelig påske med barna dine !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 18. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei Leoanna. Ja dette var mange bra tips. Har printa det ut nå så skal jeg sette meg ned og se på mulighetene. Takk for hjelpen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia Skrevet 18. mars 2002 #6 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei leoanna! Må bare si at du kom med mange flotte tips. Nå skal min stedatter og jeg ha det gøy neste gang hun kommer, takket være deg. Ja, og lara da som spørte etter tips. JIPPI12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leoanna Skrevet 19. mars 2002 #7 Del Skrevet 19. mars 2002 Bare hyggelig å kunne hjelpe. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Del Skrevet 22. mai 2022 Gjest Anonymous skrev (På 18.3.2002 den 15.02): hei, bare en ting til - som jeg ikke så at forrige innlegger hadde fått med seg. Ute på Frammuseet på Bygdøy skal det arrangeres egg-malekurs. det sto annonse i budstikka igår. mener å huske at det koster kr 25 for barn og kr 50 for voksne. dette er åpent hele påsken! eller hva med å ta den første utepilsen på aker brygge????? jeg skjønner jo at det kanskje ikke er så kult for barna, men noe hygge skal jo mor ha også..... og det er et par ok lekeklatrestativ der. jeg har tatt med barna noen ganger på disse båtfergene - ut til nesodden eller bare tur/retur bygdøy. jeg har også tatt de med på ekebergsletta på den dyregården der (vi kaller den bare for barnas gård vi), ved siden av er det minigolf. uansett - ha en hyggelig påske med barna dine !! Drikke øl med ungene til stede?! Hvor i alle dager er barnevernet?? Uakseptabelt Anonymkode: fdd6f...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Drikke øl med ungene til stede?! Hvor i alle dager er barnevernet?? Uakseptabelt Anonymkode: fdd6f...f64 Du er klar over at tråden er 20 år gammel.... De er voksne nå Anonymkode: c9775...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 22. mai 2022 #10 Del Skrevet 22. mai 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her. Med vennlig hilsen Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg