Gå til innhold

Sikre ledninger etc

Anbefalte innlegg

Gjest Spinone
Skrevet

Hva er beste måten å sikre ledninger før valpen kommer i hus? Ved modet/telefon(airport base har vi en del ledninger på gulvet. De ligger ikke slik til at vi kan løfte dem opp, så vi må finne en måte å valpesikre dem på der de er.

Vi har et teppe på gulvet vi skal ta vekk for de første månedene, og vi har planter som fredsliljer etc vi skal sette på bordet i valpeperioden. Er det andre ting vi bør tenke på, som gjør boligen sikrer før valpen kommer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

vi skal liste ledningene våre, i sånne hvite plastlister langs veggen.

Ellers må du nesten smøre dem med pepper og sitron, har jeg hørt..

Gjest Spinone
Skrevet

Ja, vi har listet opp de fleste fra før av, men akkurat ved modemet ligger det så mange at de bare er en ball av ledninger. Hm... Kanskje klarer vi å rydde litt opp i dem, slik at de kan listes også. Og så er det vel bare å ta frem sitronen og begynne å smøre møbler etc. :)

Gjest Ninakanin
Skrevet

du må registrere deg som spinone vet du, lage album og vise frem valpen din! når er det du får den ihus?

Gjest Gjesta
Skrevet

Her i huset har ledningsbiting aldri vært noe problem (andre ting, derimot, spesielt sokker :frustrert:). Jeg har lest at man skal smøre sennep på utsatte ledninger, men det hadde aldri funket på min hund; han slikker i seg sterk sennep med stor appetitt. Ja, jeg måtte bare teste.

Gjest Ninakanin
Skrevet

:ler:

Ja jeg er spent på hva krapylet mitt kommer til å finne på.. :ler:

Har du sett de siste bildene, Elphaba? Jeg er så stolt vet du :ler:

www.zettertjarn.se , kull b2. min er han øverste av bildene med halsbånd! :hjerter_rundt:

Gjest Spinone
Skrevet

Å helledussan! Jeg blir helt varm om hjerterota! :hjerte:

Jeg vil også ha bilder. Kameraet til oppdretteren min har streiket, og jeg har ikke sett bilder siden de var 18 dager gamle og så ut som svære rotter. :sur:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Søte valper, Ninakanin :) Gir meg skikkelig flashback til lillejulaften da vi fikk vår søte rakker. Dessverre var han helt ufattelig slitsom, men også morsom. :)

Nå er han seks måneder gammel, og veier 22 kilo, så man kan si han har vokst fort (fra 5 kilo da han ankom). Tror nesten vi må få lagt ut noen nyere bilder på hjemmesida snart.

*edit* Det hadde visst NOEN allerede gjort :ler:

Endret av Elphaba
Gjest Ninakanin
Skrevet

hehe ja du må det, jeg er inne og sjekker avogtil!!! ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
hehe ja du må det, jeg er inne og sjekker avogtil!!! ;)

Da må du ta deg en tur, for nå ligger det ganske nye bilder der inne, blant annet av våt hund.:ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

skal se nå!!

Du, er du med i rypejentene du?

Hvis ikke må du ta deg turen innom www.rypejentene.com og ta en titt iallefall :)

Gjest Gjesta
Skrevet
skal se nå!!

Du, er du med i rypejentene du?

Hvis ikke må du ta deg turen innom www.rypejentene.com og ta en titt iallefall :)

Jeg har registrert meg, men er ikke aktiv. Får se etterhvert når jeg engang får litt bedre tid enn jeg har nå. I dag hadde forresten valpen tatt skikkelig stand på en rype han så da han og sambo var ute på tur (i bånd), men han har også tatt stand på røde fotballer, plastbøtter og andre hunder.... :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg har registrert meg, men er ikke aktiv. Får se etterhvert når jeg engang får litt bedre tid enn jeg har nå. I dag hadde forresten valpen tatt skikkelig stand på en rype han så da han og sambo var ute på tur (i bånd), men han har også tatt stand på røde fotballer, plastbøtter og andre hunder.... :ler:

:ler:

Hehe ja det er vanlig med synstand på unghunder, hehe de er så søte :ler:

Kjekt han reagerte på rype da, må bare hive seg i trening og kose seg i fjellet! Greit, det er sommer, men å ha unghunden i bånd og hilse fint på ei rype og to en gang i blant gjør jo ikke allverden... :sjenert:

Gleder meg sykt mye til høsten jeg!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan også kjøpe sånne ledningssamlere på Ikea. De vil iallefall beskytte litt mer enn år ledningene ligger løst uten noe annet rundt dem. Ellers er tipset om tabasco/sennep/pepper også en løsning.

Lykke til med valp :)

Skrevet

Mulig jeg lever i en beskyttet verden, men jeg har aldri hørt om hunder som gnager ledninger. Kan dere ikke se det litt an? Om hunden ikke er løs alene i leiligheten er det nok neppe noe å stresse med. Hold den okkupert + slit den ut med hjernetrim istedet du.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Nei de fleste tar vel forhåndsregler, så derfor slipper man det..

Men jo, de fleste valper hiver seg over det som tygges kan! :ler:

Skrevet

Vår hund gnagde over ledninger på nesten alle lamper, video og mobilladere. (Det var selvsagt ikke strøm i dem). Vi måtte dra ut alle ledninger før vi lot hunden være alene hjemme.

Jeg vet om en hund som døde da den prøvde seg på en lampeledning, så her tok vi ingen sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...