Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av denne.. Kunne ikke legg den under "kjæledyr" heller på en måte! Hehe..

Men det har seg sånn at i helga (søndag) var jeg på et badested. Er mest fjell der, men også litt strand. Er en del hytter i området.

Når jeg skulle gå ut på en odde, var det en slags nedsøpla liten "strand". Så ut som vannet hadde vært en del høyere så mye rusk lå der i tillegg. Ikke mye holdt ved like for å si det sånn.

Plutselig så jeg en stor ting som lå der. Tenkte med en gang at det var et dødt dyr, men tenkte at det sikkert bare var en stein. Men så gikk det opp for meg at det faktisk var en stor død sel. Har aldri sett en sel på ordentlig så ble ganske overraska. Hodet var borte og den var skadet ellers også! Kan lure på om det har skjedd før eller etter den døde.. *grøss*

Det jeg syns er litt skremmende er at det er mye hytter i området og da er det rart at det ligger der fortsatt. Så ut som den har ligget der en stund også. Noen burde i allefall ha sett den, det er jeg temmelig sikker på.

Det kan jo være mye barn i området også, og når det blir sommer vil sikkert mange leke der nede osv.

Men jeg lurer på om jeg bør ringe politiet? Eller hvem bør jeg si i fra til? Problemet er at jeg for det første ikke vet om den fortsatt er der og jeg klarer ikke forklare pr. telefon hvor den ligger..

Noe hjelp her? Skal jeg bare la det være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det hadde nok passet bedre inne på kjæledyr enn her på økonomi i alle fall...

Åkke som!

Var hodet skåret av eller gnagd av? Tror du den var drept av mennesker, selvdød og spist, eller drept av dyr? Hvis det kan ha vært mennesker på ferde ville jeg helt klart ha ringt Dyrevernsnemda eller politiet. Du trenger sikkert ikke forklare nøyaktig hvor i terrenget den ligger, men i hvilket området av stedet.

Selv om de ikke kan gjøre noe, er de i alle fall klar over det i tilfelle flere døde seler/dyr skulle dukke opp.

Skrevet (endret)

Ta kontakt med viltnemnda i kommunen din. det er viktig at slike kadaver blir fjernet. Generelt utgjør et råtnede kadaver forurensnings- og smittefare. Sel er dessuten ofte smittebærere for salmonella.

Endret av hera
Skrevet

Ja, hadde nok det.. Tenkte "forbruker" jeg, men ser jo at det ble feil.. Får flytte den dem som vil :)

Vet ikke åssen hodet hadde forsvunnet. Så ikke så nærme på det.. men så ut som det hang "ting" ut der hodet skulle vært.. er ikke helt sikker men.

Tar kontakt med viltnemnda jeg da..

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...