Gå til innhold

Klær til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har to gutter som skal i konfirmasjon. Begge har fine dressbukser, men når det gjelder skjorter kjøpte vi litt tøffe korterma skjorter (rutete m/litt skrift på ryggen). Blir det harry å blande dette? Burde de heller hatt enkle, fine skjorter? De vil helst ha de tøffe selv...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lattermild
Skrevet
Har to gutter som skal i konfirmasjon. Begge har fine dressbukser, men når det gjelder skjorter kjøpte vi litt tøffe korterma skjorter (rutete m/litt skrift på ryggen). Blir det harry å blande dette? Burde de heller hatt enkle, fine skjorter? De vil helst ha de tøffe selv...

Det høres veldig harry ut..

Skrevet

Personlig ville jeg nok gått for vanlige skjorter og slips i en konfirmasjon. Er jo en høytidsdag. Men vet at andre ikke er så nøye på det, jeg er nok litt "gammeldags" oppdratt, har en pappa som er veldig nøye på det. Men synes det å kle seg skikkelig er en måte å vise respekt overfor dem man skal i konfirmasjon til. Samme synes jeg gjelder bryllup, dåp o.l.....

Gjest meg om det
Skrevet

Skjorten kan vel være pen den fordi om den ikke er hvit, og kan være like pyntet som i en hvit. Skal ikke mye til for å bli stemplet som harry idag, det er himmelvid forskjell mellom å komme i slitt dongery og i en pen bukse med rutete skjorte til. Det er vel ikke hverdagsskjorten.

Synd hvis det blir slik at det er gjestenes klær som avgjør om en festdag blir vellykket eller ikke. Min bror og hans samboer er ikke den typen som kler seg mest formelt, og ikke bruker de mye penger på klær heller men de er hjertelig velkommen i min sønns konfirmasjon for det. Og jeg hadde ikke brydd meg om du og dine sønner hadde kommet med den rutete skjorten, jeg hadde bare vært glad om dere hadde kommet, hvis dere hadde vært mine gjester.

Gjest Gjest
Skrevet

Tøffe skjorter til dressbukser høres fint ut. Da blir de brukt senere også.

I konfirmasjonen til datteren min i helgen var det fler inkl. far som møtte opp i olabukser. Far hadde dressjakke men....................

Stedatteren til min svigerinne hadde olabukse og t-skjorte, samme med faren hennes. De var veldig lite pyntet. Det har ingen innvirkning på hvor hyggelig selskapet er, men det handler litt om respekt

Skrevet
Tøffe skjorter til dressbukser høres fint ut. Da blir de brukt senere også.

I konfirmasjonen til datteren min i helgen var det fler inkl. far som møtte opp i olabukser. Far hadde dressjakke men....................

Stedatteren til min svigerinne hadde olabukse og t-skjorte, samme med faren hennes. De var veldig lite pyntet. Det har ingen innvirkning på hvor hyggelig selskapet er, men det handler litt om respekt

Oj! Jeg synes det viser lite respekt for konfirmanten når man tropper opp i dongeri. Alle har da ett ellere annet finere enn det i skapet? Selv reagerte jeg i helgen da jeg så en konfirmant i dongeribukse og skjorte/ slips. Også de andre konfirmantene komenterte det.

Da synes jeg de skjortene du lurte på hørtes ok ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...