Gå til innhold

Jeg har betalt og varen kommer ikke!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lil_*
Skrevet

Jeg betalte for noen kjoler for 6 uker siden. Og de dukker aldri opp, selv om leveringstid skulle være 3 uker. Jeg har flere ganger mailet dem, og de beklager så mye men kjolene dukker allikevel ikke opp.

Jeg begynner å bli litt bekymret, og lurer på hva jeg skal gjøre om de aldri kommer. 1000 kr rett i vasken er litt kjipt...

Jeg betalte via Pay-Pal, kan det hjelpe å bisle til dem tror dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de sendes fra USA kan det ta så lang tid.. Hva sier de du har kjøpt fra? Vent en uke eller to til og om du ikke har fått varen ringer du personen / selskapet og forlanger å få pengene igjen. Om det ikke funker kan du kontakte paypal. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har kjøpt fra HongKong... :overrasket:

Men jeg har kjøpt noe derfra før (ikke sammme butikken) og det tok en uke å sende.

Skrevet

Veldig off topic (sorry), men hva betyr bese og bisle??

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg betalte for noen kjoler for 6 uker siden. Og de dukker aldri opp, selv om leveringstid skulle være 3 uker. Jeg har flere ganger mailet dem, og de beklager så mye men kjolene dukker allikevel ikke opp.

Jeg begynner å bli litt bekymret, og lurer på hva jeg skal gjøre om de aldri kommer. 1000 kr rett i vasken er litt kjipt...

Jeg betalte via Pay-Pal, kan det hjelpe å bisle til dem tror dere???

De kan ligge i tollen på Gardermoen.

Skrevet

Jeg vet ikke om paypal har noen rutiner for slikt, men vet Ebay kan betale tilbake ved uærlige selgere, men da må det klages innen 45 dager.

Skrevet

Kjolene ligger sannsynligvis i tollen.

Skrevet

Er det ikke noe sporingsnr på pakken?

Skrevet

Paypal hjelper deg, fikk hjelp av dem selv en gang da jeg ikke fikk pakken jeg hadde bestilt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør du dersom du kjører en chargeback gjennom PayPal, også dukker kjolene opp like etterpå?

Sannsynligvis ligger pakken i tollen. Når du har bestillt for over 200kr, tilkommer det moms på 25%. I tillegg er det også toll på tekstiler.

Tollen kan fint åpne pakka di selv om selgeren kanskje har satt en lavere verdi utenpå. Finner de da en faktura inni pakken, må du fortolle.

Gjest Gjest
Skrevet

De ligger sannsynligvis ikke i tollen, fordi de er ikke sendt ennå.

Jeg fikk en mail idag om at de var ferdige og skulle sendes en av de nærmeste dagene.. Hmm.. tror det når jeg ser det.

Kjekt å høre at noen andre hadde fått hjelp via Pay-Pal.

Jeg tar kontakt om jeg ikke får et trackingnmb snart.

Bisle betyr sladre ;)

Skrevet

Jeg har også betalt for en vare, og fikk tilbake penger fra PayPal. Det er PayPal du må gå til, ikke eBay.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...