Smørblomsten Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Har søkt i på forumet, men finner ikke så mange andre råd enn den kremen man kan smøre på gommene... Men har dere andre gode råd når småen er så lei seg og jeg TROR det er tenner som er på vei?? (sikler, biter på alt, blitt sutrete nå i det siste...) Hva gjorde dere på kvelden? Han vil bare bli båret og båret, når jeg legger han ned igjen begynner han som regel å hyle igjen hvis han ikke er helt utmattet og sovner, stakkars lille gutt
Murf Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Det finnes sånne biteringer som kan kjøles ned, kan være til hjelp for irriterte gommer, kanskje? Ellers, Dentinox på apoteket, sånn lokalbedøvende til å smøre på.
*Heidi* Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Det der er så fælt Sovner han fortere hvis du triller han i vogna? Vi trillet ofte bare for at han skulle sovne da han sovnet lettere i vogna... også hjalp det her med en sånn bitering som du putter i fryseren, så den er kald!Du skrev ikke hvor gammel din er men min er snart ett år og nå når jeg skjønner at det kommer en tann pleier det å hjelpe å gi han kjeks(fullkornskjeks, kornmo,) som han tygger på!
Smørblomsten Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2006 Han er snart 5 mnd gammel. Har forsøkt sånn bitering m vann inni, men han skjønner ikke helt enda, tar fatt i den men mister den fort... Kanskje en idè å trille han i vogna ja, for hver gang vi går TUR sovner han jo... Uff, han er liksom utrøstelig, får helt vondt av han
Gjest Gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Dersom han har store smerter kan du gi han paracet for småbarn. Jeg vet det sikkert er som å banne i kirken her inne, men i nøden spiser fanden fluer.
jeg og ;) Skrevet 10. mai 2006 #6 Skrevet 10. mai 2006 Den dentinoxen virket ikke på sønnen min. Hadde en tannbørste for baby med bitering i den andre enden, den var han veldig opptatt av å bruke, begge veier. Jeg ga han også en rå skrellet gulrot som han fikk sitte å bite på... den slo an. Nå har han fått to tenner nede og de kom samtidig. Ikke rart han sliter når det blir på den måten. Tror det rører seg oppe også så det er "påan igjen".
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. mai 2006 #7 Skrevet 10. mai 2006 Gå til Homeopat og få hjelp! Det finnes flere homeopatmidler som hjelper for plager med tennene. Helt ufarlig, og hjelper ofte raskt på små barn! Lykke til!
Gjest marthepia Skrevet 10. mai 2006 #8 Skrevet 10. mai 2006 Dersom han har store smerter kan du gi han paracet for småbarn. Jeg vet det sikkert er som å banne i kirken her inne, men i nøden spiser fanden fluer. ← Tennene kommer for fult her også! Vi prøvde med paracet stikkpiller for barn mellom 4mnd til 1 år (tror det var noe sånt) og det fungerte utmerket!
Kittykat Skrevet 10. mai 2006 #9 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Dentinox og smertestillende er det som har fungert best her i huset. Når ungene våre fikk tenner og ble sutrete og og utilpass, så smørte vi på Dentinox eller ga smertestillende og de ble rolige etter en liten stund. Endret 10. mai 2006 av Kittykat
Gjest Chiquita i.i Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Prøv med litt flytende paracet som du gir babyen i munnen med en engangssprøyte. Du trenger ikke så mye som en anbefalt dose - en ml eller noe rundt der pleier å være nok her i huset i allefall. (tror det er 5ml som er vanlig dose for helt små babyer, og så går det oppover etter barnets vekt) Flytende paracet bedøver veldig mye lokalt, og fungerer bedre enn Dentinox er vår erfaring. Men det MÅ være paracet. Prøvde med flytende Pinex, og den bedøvde ikke i munnen (prøvde den på meg selv først. Kan være greit å prøve paracet'en på seg selv først også, så en vet hvordan den fungerer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå