Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er like vanskelig hvert eneste år. Og jeg kan i grunn tenke meg at dette emnet har blitt tatt opp utallige ganger før, men jeg tar sjansen på enda en tråd.

Jeg kunne ønske jeg hadde bunad, men som en stor bunadhater som ung ble det ikke helt naturlig at jeg fikk til konfirmasjonen, og som student har jeg i hvert fall ikke råd til en slik kostbar drakt.

Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg ennå, begynner faktisk å bli desperat (skal jeg droppe å gå ut den dagen kanskje..?)

Uansett: Hva skal DU gå med den dagen? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Enten:

Rød kjole med polkadotter. Smykker og sko blir i gull.

Eller:

Hvitt skjørt med gull-pinstripes, hvit topp, gullsko og gullsmykker.

Dilla på gull ja. :sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet

Sikkert det stygge russetøyet :( Jeg er så lei av det!!

Skrevet
Sikkert det stygge russetøyet :( Jeg er så lei av det!!

Åh. du er heldig. Året jeg var russ var lykke og fred når det gjaldt klær. Burde vært innført student-17.-mai-uniform synes jeg. ;)

Skrevet

Aaaner ikke, det bestemmer jeg samme dag. Kanskje det blir en hvit linbukse eller hvitt skjørt og en rød topp.

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke bestemt meg ennå, men det blir vel en dress, en drakt eller et skjørt og en topp

Skrevet

Jeg har bunad, men vet ikke om jeg skal bruke den. Vet ikke om jeg skal feire dagen heller, student med oppgave som skal leveres...

Men om jeg kommer meg ut en liten tur blir det sikkert en kjole om det er pent vær..

Burde kanskje klare/orke kle på meg bunaden da..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var av samme oppfatning som deg som ung. Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha bunad i konfirmasjonspresent av tante og onkel - de skulle brodere den selv, men jeg synes det var stygt jeg, og takket nei... Er det mulig å bli så dum..? Og gjett om jeg angrer :grine:

Derfor er det evinnelige spørsmålet hver eneste 17. mai; hva skal jeg ha på meg?

Jeg er glad i den dagen, og pynter meg med kjole, drakt eller dress. Kjøpte meg en helt hvit dress i fjor, og følte meg ganske fin :forvirret:

Men jeg er skikkelig misunnelig på alle som har bunad 17. mai, og angrer for at jeg takket nei i en alder av 13-14 år...

Ha en fin 17. mai uansett hva du tar på deg :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Oi, 17. mai snart ja. Ikke akkurat festdag for studenter med eksamener og oppgaveinnleveringer rundt denne tiden! Slenger vel på meg et eller annet som ligger i skapet.

Har aldri pyntet meg spesielt til 17.mai, men fikk alltid nye klær av foreldrene mine. En av grunnene til at jeg ikke ville ha bunad, hehe. Syns fremdeles ikke bunad er noe stas da, men de som gidder å ta den på pynter opp, det skal de ha. Har bare ikke lyst til å gå med det selv.

Skrevet

Hite bukser og en lekker hvit skinnjakke jeg kjøpte i Roma. Trenger en ny topp eller bluse. Kanskje noe i blått og hvitt hvis jeg finner det. Sko? Veske? Æh vet ikke om det blir for mye av det gode med hvitt der også. Jeg får se.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg har bunad, men vennegjengen min har alltid grillfest om kvelden og da er bunad for upraktisk og ikke minst varmt så da blir det kjole. Pleier alltid å kjøpe noe nytt til 17. Mai og i år blir det sort 50 talls AM solkjole med store hvite prikker og hvitt tilbehør.

Bunad på dagen, kjole om kvelden. Funker pefekt.

Skrevet

Bunad først på dagen, og på kvelden skifter jeg til en lettere sommerkjole.

Skrevet

Har bunad, men skal ikke bruke den i år. Er i 17.maikomiteen, så det blir mye jobb, bl.a. på kjøkkenet. Tenker jeg tar noe pent, men praktisk. Aner foreløpig ikke hva. Skal på shopping i morgen, så kanskje jeg finner en topp å kombinere med en av de buksene eller skjørtene jeg allerede har.

Skrevet

Ha en fin 17. mai uansett hva du tar på deg  :)

Takk! Og det samme til alle dere andre :) Jeg har også lyst på en slags dress. Men jeg har ingen, og vet ikke helt hvilke butikker som selger noe som passer for meg. Blir antakeligvis kjole på meg også. Om jeg finner en i skapet. Men så er det tilbehøret da. Gud.. Har en hvit kjole som jeg kan prøve å finne noe fint til. Huff.

Gjest gjest1
Skrevet
Åh. du er heldig. Året jeg var russ var lykke og fred når det gjaldt klær. Burde vært innført student-17.-mai-uniform synes jeg.  ;)

Men jeg har en så fin gul kjole!!! :sur:

Skrevet

Kjøpte meg faktisk kjole i går på Vero moda.

Den er hvit med litt svart på og går rett nedenfor knærne. Den var utrolig fin og sitter kjempefint på.

Var ikke planlagt at jeg skulle finne 17 mai klær, jeg så etter kule topper, men det fant jeg ikke.

Så i morgen skal jeg ut og prøve og finne sko som passer til.

Gjest Neffi
Skrevet (endret)
Men jeg har en så fin gul kjole!!!  :sur:

den fra HM?

:ler:

Altså, jeg bare fikk det for meg da jeg leste innlegget ditt; det bare må være den! Åja, jeg vet det er mange gule kjoler ute og går, men denne er så fiiiin.

har jeg rett? er den derfra?

Endret av Neffi
Skrevet

Jeg skal jobbe 15:00-21:00 på 17. mai jeg :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...