Gå til innhold

Spyware på pcen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elizabeth_*
Skrevet

Installerte bredbånd i går, og lastet ned adobe acrobat reader. Nå popper det opp et vindu på skjermen som sier at maskinen har en "Critical system error!" og at jeg har virus som kan skade maskinen. På en eller annen måte er det også kommet innpå et spywareprogram som jeg aldr har sett før som angivelig skal fjerne dette, bare at jeg må betale massevis av penger over visaen på internett først.

Jeg har lastet ned et virusprogram som fant og slettet tre virus, og så kjøpte jeg et spywareprogram som heter Ad-Protect 6.3 over internett. Det fant 65 infections, men jeg klarer ikke å få slettet dem! Har sendt mail til kundeservice, men ikke fått svar. Kan noen her hjelpe meg? Vet dere hvordan jeg skal gjøre det, eller har dere link til et program jeg kan bruke (helst gratis) for å bli kvitt denne dritten fra pcen min? Er svært lite datakyndig, så alle svar og gode råd mottas med stoooor takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Ad-protect var vel ikke det programmet de ba deg om å kjøpe?

Du har ad-aware og spybot search and destroy, som kan lastes ned fra:

http://www.download.com

Skrevet

Har hatt dette selv. Noe skikkelig drit som er vanskelig å bli kvitt! Jeg tok det med webroot spy sweeper og avg antivirus.

Spy sweeperen tar spioner og ormer, antivirusen tar virus.... Den siste er gratis, den første prøvde jeg først, men likte jeg så godt at jeg kjøpte den. Liker spes at den har en mur som stopper spionene før de kommer inn.. Og den tar mer enn ad-aware.

Skrevet (endret)

En god investering er NOD32. Du kan prøve det gratis først i 30 dager. Det tar både virus og spyware, og bruker lite systemressurser.

Det kan hende du må installere windows på nytt hvis viruset/virusene har gravd seg godt inn.

Ellers var Spybot Search and Destroy et godt tips også.

Endret av Sjokolovski
Skrevet
En god investering er NOD32. Du kan prøve det gratis først i 30 dager. Det tar både virus og spyware, og bruker lite systemressurser.

Det kan hende du må installere windows på nytt hvis viruset/virusene har gravd seg godt inn.

Ellers var Spybot Search and Destroy et godt tips også.

Jeg har vært meget plaget med errorsafe, poker og tilbud om nakne damer i lengre tider. Har prøvd og lastet ned alt av spyware- og virusprogrammer, men ingenting har funka. Så i går prøvde jeg dette programmet du anbefalte her. Den fant maaaaaaaaaaaaange trojanske ting...ganske skummelt. Tror den fikk fjernet en del. Har iallfall ikke hatt noe sider som popper opp i dag. Tusen takk for tips!

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Jeg har vært meget plaget med errorsafe, poker og tilbud om nakne damer i lengre tider. Har prøvd og lastet ned alt av spyware- og virusprogrammer, men ingenting har funka. Så i går prøvde jeg dette programmet du anbefalte her. Den fant maaaaaaaaaaaaange trojanske ting...ganske skummelt. Tror den fikk fjernet en del. Har iallfall ikke hatt noe sider som popper opp i dag. Tusen takk for tips!

Du bør også tenke litt på surfevanene, eller andre som bruker maskinen. Virus og annet malware får man ikke om man tar forhåndsregler.

Skrevet (endret)

Bra det hjalp! Etter jeg tok i bruk NOD32 og Opera har jeg ikke hatt problemer med sånne ting i det hele tatt =)

Endret av Sjokolovski
Skrevet
Jeg har vært meget plaget med [..snip..] tilbud om nakne damer i lengre tider.

Hvor, hvor?!?

Skrevet
Du bør også tenke litt på surfevanene, eller andre som bruker maskinen. Virus og annet malware får man ikke om man tar forhåndsregler.

Jeg vet ikke hva som kvalifiserer til dårlige surfevaner. Går helst i KG og VG-nett...Bare jeg som bruker maskinen, så jeg er nok synder uansett. Ikke åpner jeg skumle vedlegg heller. Selv har jeg en mistanke om at dette kom med et nedlastingsprogram jeg lastet ned og brukte en gang i tiden.

Gjest Gjest_Elizabeth_*
Skrevet

Nå har jeg installert både ad aware og spyboth blaster + en rekke andre program som angivelig skulle være bra. Alle programmene tar noe, men det kommer fremdeles opp melding om kritisk systemfeil, og programmer som kan skade pcen. Kan jeg levere den til et dataverksted som kan fikse opp i problemene, eller tar ikke de denne typen oppdrag?

Skrevet (endret)
Nå har jeg installert både ad aware og spyboth blaster + en rekke andre program som angivelig skulle være bra. Alle programmene tar noe, men det kommer fremdeles opp melding om kritisk systemfeil, og programmer som kan skade pcen. Kan jeg levere den til et dataverksted som kan fikse opp i problemene, eller tar ikke de denne typen oppdrag?

du må kjøre programmene når maskinen står i sikkerhetsmodus. Trykk f8 (tror jeg det var) rett etter du har slått på maskinen (mens den starter opp).

Så slår du av systemgjennoppretting (under tilbehør og sytemverktøy på startmenyen) og så kjører du programmene dine. Slett alt de finner. Så starter du maskinen på nytt og ser om det går da.

Jeg ble altså ikek kvitt det før jeg kjørte spy sweeper.

Slå på systemgjenoppretting igjen forresten når du er ferdig.

Endret av storebror*
Skrevet

Jeg prøvde å laste ned NOD32, men fikk beskjed om å fjerne virusprogrammene jeg har fra før... Bruke F-secure nå... Burde jeg skifte dette ut med NOD32?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...