Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har finni en Nokia 6101 og den hadde ikke PIN-oppfordring!! Nå har jeg et teknisk spørsmål, kan folk spore meg opp om jeg ringer med det SIM kortet som står i? Er ikke så teknisk av meg.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ringer med det simkortet så kommer det telefonnr opp. Tenk om det er non du kjenner sin mobil?

Det du bør gjøre er å se om det står hjem eller annet lignende å ringe dit og si du har mobilen.

Skrevet (endret)

Vil du bruke en mobil du har funnet? Eller vil du spore opp eieren? Eller finne ut om eieren kan finne ute at du bruker telefonen?

Om det ikke er noe sperre, så kan du vel bruke hvilet sim-kort som helst. Om eieren melder telefonen stjålet, og oppgir visse koder, så kan hele telefonen sperres.

Ville prøvd å finne eieren først jeg.

Endret av Majka
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, den kan spores. Hvor nøyaktig de kan spore hvor du er varierer fra sted til sted, det avhenger av antall sendere i området. Ikke minst loggføres det hvilke numre du ringer, så om du ringer rundt til venner og kjente vil det være en relativt smal sak å finne deg.

Men du kan jo satse på at politiet ikke gidder å bruke ressurser på å finne ut av hvor telefonen har blitt av, jeg tror ikke politiet bruker mye tid på å etterforske mobiltyverier..

Skrevet

Kan moben sperres om jeg bruker et annet kort oxo? Kan jeg gjøre noe for å unngå at den blir sperra?

Gjest gjesta
Skrevet

Skal du først stjele telefonen så bytt sim-kortet iallefall. Nytter ikke ringe til Pakistan i fire timer med andre sitt mista kort. Det blir oppdaget og du får regningen og bota.

Gjest Gjest
Skrevet

Mobilen min ble stjålet. jeg skrev melding fra en annen mobil, til min, hvor det stod noe sånt: "hei. den som leverer mobilen til meg får 1000kr" husker ikke om jeg skrev at det var finnerlønn.

ikke lenge etter ble jeg oppringt på mobilen jeg sendte meldinga fra. vi møttes og kreket som hadde mobilen trodde sikkert jeg skulle gi henne de 1000 kronene. det jævla fittetrynet kan være glad jeg ikke anmeldte henne!

jeg synes du bør finne ut hvem sin mobil det er. det er så enkelt som å ringe til hustelefonen din, fra den, hvis du har sånn nummervisning da.

Deretter sjekker du på 1881 eller annen opplysning, og får navn og adresse til den som savner mobilen sin.

Hvis du beholder den og bruker den så er du nesten en større kukpeis enn hun som rappa min mobil.

Skrevet

Så dum ekke jeg. Tingen er at jeg lurte på om jeg kunne ringe med SIM kortet som var i mobben, for ellers har jeg alerede finni en annen 6061, så da seller jeg den jeg tæsja idag til en kammerat hvis jeg ikke får ringt med den sjælv. Eller jeg seller den andre, for den jeg fikk idag ser braere ut.

Skrevet (endret)
Kan moben sperres om jeg bruker et annet kort oxo? Kan jeg gjøre noe for å unngå at den blir sperra?

Ja, og nei.

Den kan sperres uavhengig av hvilket kort du bruker. Og nei, du kan ikke gjøre noe for å unngå at den blir sperra.

Bruk den med ditt eget simkort i mellomtiden du. :sjarmor:

Endret av Superlammet
Skrevet

Feil fokus. Finn ut hvem som eier den (ring til en annen mobil og se nummeret, sjekk på www.tlf.no) og lever den tilbake.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Feil fokus. Finn ut hvem som eier den (ring til en annen mobil og se nummeret, sjekk på www.tlf.no) og lever den tilbake.

Støttes. Definisjonen av ulovlig, er ikke "å ikke bli tatt".

Skrevet

:Nikke:

Gjest Biemannen
Skrevet
Ja, den kan spores. Hvor nøyaktig de kan spore hvor du er varierer fra sted til sted, det avhenger av antall sendere i området. Ikke minst loggføres det hvilke numre du ringer, så om du ringer rundt til venner og kjente vil det være en relativt smal sak å finne deg.

Men du kan jo satse på at politiet ikke gidder å bruke ressurser på å finne ut av hvor telefonen har blitt av, jeg tror ikke politiet bruker mye tid på å etterforske mobiltyverier..

For noe tull at de kan spores :ler:

Triangulering er en svært dårlig egnet måte å finne en mobil på. Nettopp fordi den er "mobil". Det går gjerne an å spore den på den måten at man bruker de antenne som står rundt om, men det vil heller ikke gi noe annet resultat at den befinner seg i akkurat "det" område. Det gjelder forsåvidt også det å bruke mobil antenner til å triangulere. Uansett så er det mer enn 3 stykker i norge som har mobil. Du kan jo prøve å stoppe alle i området og spørre om de bruker en stjelt mobil.

Skal du først moralisere overfor en person, kan du jo heller prøve å svare ærlig og ikke komme med skremselspropaganda a' la høybråten.

Uten at det er rett å stjele av den grunn! :ler:

Skrevet

Uansett om en telefon kan spores eller ikke, hva med samvittighet??

Jeg hadde ikke klart å bruke en telefon som jeg visste noen kanskje savnet. Tenkt på ting som kan være lagret på telefonen, som kan være viktig for eieren. Så jeg hadde vel gjort det jeg kunne for å finne ut hvem som er eier, ikke å evt. selge den eller tjene penger på den.

Jeg synes det er idiotisk å gjøre seg til tyv for noe sånt.

Gjest Miloine
Skrevet
Hei! Jeg har finni en Nokia 6101 og den hadde ikke PIN-oppfordring!! Nå har jeg et teknisk spørsmål, kan folk spore meg opp om jeg ringer med det SIM kortet som står i? Er ikke så teknisk av meg.. :sjenert:

Prøv det du kan for å finne eieren! Herlighet, vedkommende har jo lagret mange personlige mobilnr. og sikkert bilder også!

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du "fant" telefonen, men å beholde den er tyveri. Å selge den videre er heleri. Synes du virkelig det er veldt å gjøre seg til kjeltring for en telefon?

Du vet, om du leverer den til politiet kan de i mange tilfeller spore opp eieren for deg. De fleste butikker registrerer imei-nummeret slik at det kan spores opp. Så om du beholder telefonen, kan du aldri levere den inn om det skulle bli noe feil på den.

Skrevet (endret)

Håper du har funnet en mobil med kontantabb. Da er jo den sperra for et år. Forhåpentligvis :)

Eller kanskje er det du som rappa mobben til Aylar?

Du bør kanskje huske på at "what comes around,goes around." Ærlighet lønner seg.

Endret av snøfnugg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...