Gå til innhold

kaste i din egen eller borettslagets container?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med å ringe vaktmesteren og forklare at dere har nok søppel til en hel container selv og lurer på om det er mulig å få to containere, eller bytte den ene når den er full, selv om de kanskje vanligvis ikke gjør det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Biemannen
Skrevet
Da er jeg en av dem  :sjenert:

Nei, har ikke så mye søppel min at husstand  fyller en container gitt, hadde jeg hatt det hadde jeg brukt boretslaget sitt fordet!

I det boretslaget jeg bor er det ikke snakk om en container, her er det 4, som tømmes etterhvert som de blir fulle. Disse står i ca 3-4 dager helt til det nesten ikke er mer igjen av "kasteting"

Nå var det ikke slike "små" borettslagcontainere jeg tenkte på, men heller de store som blir bestilt avogtil slik at folk får kastet vertfall noe. Det jeg reagerer på er folk som driter i andre og bare tar seg til rette.

Gjest Miloine
Skrevet
Nå var det ikke slike "små" borettslagcontainere jeg tenkte på, men heller de store som blir bestilt avogtil slik at folk får kastet vertfall noe. Det jeg reagerer på er folk som driter i andre og bare tar seg til rette.

Det er det jeg mener også! Hos oss kommer de 2 ganger i året. :)

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Jeg bodde inntil nylig i et stort borettslag, og der kom det container 2. hver måned. De skulle stå i 3 dager, og når de ble fulle første dagen så tok rett og slett borettslaget og bestilte tømming slik at de som hadde tenkt til å rydde på onsdag i stedet for mandag fikk anledning til å kvitte seg med ting de også.

I et stort borettslag er det alltids noen som av forskjellig grunner har behov for å blir kvitt en masse greier, og det er jo nettopp derfor man har en slik ordning.

Så lenge man bor i borettslaget så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal benytte seg av et slikt tilbud, når man betaler for det gjennom husleia.

Hvis man ikke bor der er det en helt annen sak, det er nesten som å stjele, for leie av container er ikke akkurat gratis.

Endret av Elfrida
Gjest Gjest
Skrevet
Hva med å ringe vaktmesteren og forklare at dere har nok søppel til en hel container selv og lurer på om det er mulig å få to containere, eller bytte den ene når den er full, selv om de kanskje vanligvis ikke gjør det?

det synes jeg hørtes ut som en god ide!

Skrevet (endret)
Dere som ville ha brukt boretslagets container, det er dårlig gjort for de andre!

Det er ikke dårlig gjort. Vi bor i borettslaget og borettslaget leier inn flere containere hver gang for at folk kan kaste det de ikke har bruk for.

Vi betaler husleie og da hadde jeg pinadø brukt containeren ja.

Men i vårt borettslag så kaster faktisk folk STORE ting, som stoler, en 2 eller 3 seters sofa, bord, sykler, barnevogner og sånne ting.

Det er sånne ting som tar en god del plass og da er det til slutt ikke plass igjen.

Og dette minner meg også på om st.hans og hva folk kaster. Her har folk kastet fullt brukbare stoler, sofaer, bord og leker. Noen forsøkte seg på å få levert en vaskemaskin som skulle brenne på st.hans bålet, men den ble jo selvfølgelig ikke tatt med.

Det er ufattelig hva folk kaster. Jeg kan banne på at om jeg hadde tatt meg en tur på fyllingen så hadde jeg funnet ganske mange ting som faktisk ikke er så ødelagt.

Endret av Kittykat
Gjest Miloine
Skrevet
Jeg bodde inntil nylig i et stort borettslag, og der kom det container 2. hver måned. De skulle stå i 3 dager, og når de ble fulle første dagen så tok rett og slett borettslaget og bestilte tømming slik at de som hadde tenkt til å rydde på onsdag i stedet for mandag fikk anledning til å kvitte seg med ting de også.

I et stort borettslag er det alltids noen som av forskjellig grunner har behov for å blir kvitt en masse greier, og det er jo nettopp derfor man har en slik ordning.

Så lenge man bor i borettslaget så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal benytte seg av et slikt tilbud, når man betaler for det gjennom husleia.

Hvis man ikke bor der er det en helt annen sak, det er nesten som å stjele, for leie av container er ikke akkurat gratis.

Nettop sånn har vi der her også, så derfor kaster jeg alt jeg vil kaste uansett om jeg hadde fyllt opp den ene containeren der og da!

Hvilket ikke har skjedd enda da.

Skrevet
Dere som ville ha brukt boretslagets container, det er dårlig gjort for de andre!

Ikke når sameiet ber oss om å kaste all den dritten vi har

samme om vi fyller containeren helt opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...