Gjest pelle Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 hva gjør jeg? oppdager stadig maur spes på kjøkkenet. så dette først på slutten av sommeren i fjor, og slo meg til ro med at det var maur som kom inn med barna. nå når varmen er kommet, så har jeg de siste dagene sett maur rundt om på kjøkkenet. nå trenger jeg gode råd raskt! hjelp meg!
Gjest Bare gjest Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Huff da, maur lager seg faste "ruter" - de forsvinner vel ikke med det første. Har ikke hatt maur inn, men en stor maurtue i nærheten. Kjøpte et middel som var en slags lokkemat for maur. Vi la det ut et lite stykke fra huset, maurene tok det med tilbake og ble utryddet innenfra. Glemt hva det het dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Er det små, svarte maur du har? Da er det nok sukkermaur. Hos meg ser det ut som om de kommer opp fra skapet under kjøkkenvasken. Der er det mørkt og fuktig samt varmt pga en varmtvannstank. Du kjøper gift som du legger ut der de kommer. Denne giften tar de med tilbake til bolet. På en jernvare så får du kjøpt bokser som du setter ut. Et litt rimeligere alternativ er å kjøpe giften på tube. Smør et tykt lag på en pappbit og legg det der de ferdes. Jeg har satt en boks inne i kjøkkenskapet. Nå har jeg ikke sett maur på noen uker. Du bør fortsette en måned eller to etter at du tror maurene er borte. Sørg for at det er rent og ikke sukkerholdige flekker. Det tiltrekker maurene.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #4 Skrevet 10. mai 2006 Er det sukkermaur du har, så har gjesten over helt rett, men er det stokkmaur så må du snarest ta kontakt med et skadedyrfirma!! De klarer du ikke å bli kvitt på egen hånd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå